The Seller Operation Solutions (SOS) team focuses on various topics, with one goal in mind: To make the selling journey of sellers on Shopee to be as smooth and as positive as possible. To achieve this, the Seller Services team engages in providing and assisting sellers in using current Shopee operation services. These services help to optimize and improve seller fulfillment rate and operation issues, coordinate with the internal Shopee team to enhance special support for sellers, or even provide solutions that many sellers are struggling to meet. All for the sake of ensuring customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee be the ultimate shopping experience!
Job Description
- Collaborate closely with cross-functional teams (Ops KAMs, Commercial Team, Seller Communication) to understand seller’s operational challenges and develop performance improvement projects for sellers.
- Development of various operation-related services and supports that meet sellers' needs.
- Enhancement of current products and features offered by Shopee for sellers;
- Manage overall plan and daily performance of projects to meet KPIs.
- Work on project management tasks including
- Collect, review analyze data to identify gaps and opportunities;
- Develop project plans, schedules, and dependencies;
- Coordinate implementation, and drive actions across different teams;
- Track project results and outline initiatives to allocate resources effectively;
- Present the project outcomes;
- Coordinate with other teams to assist in delivering project results.
- Assisting team leader in other tasks assigned.
- Bachelor's degree in a relevant field (e.g., Business Administration, Project Management).
- Preferred at least 2 years of work experience in project management, process improvement, or business development.
- Experience in the e-commerce industry is a plus.
- Good execution skills.
- Outcome-oriented, plan clear and systematic approaches, processes, and timelines, resourceful in getting the job done.
- Strong numerical and data analysis background for sizing impact/ problem for sizing impact/ problem.
- Familiar with dashboard design, data analysis, and visualization tools (Excel, Google Sheets, Power BI, etc.).
- Able to produce periodic reports with highlighted insights.
- Excellent written and verbal communication skills in both Vietnamese and English.
Công ty TNHH Regina Miracle International Việt Nam, 100% vốn đầu tư nước ngoài, từ tập đoàn Regina Miracle (Hong Kong), chuyên sản xuất các kiểu mẫu trang phục nội y và trang phục thể thao cho các thương hiệu hàng đầu thế giới như Victoria's Secret, Wacoal, Puma, Under Amour, Adidas....
Được thành lập vào tháng 03 năm 2014, trụ sở chính tại Khu công nghiệp VSIP Hải Phòng với tổng diện tích toàn nhà máy 20 hecta, Regina Miracle International Việt Nam là công ty tiên phong trong lĩnh vực sử dụng hệ thống 3D CAD/CAM trong công tác thiết kế, nghiên cứu và phát triển sản phẩm cũng như ứng dụng công nghệ này trong việc tách khuôn sản phẩm để gia công với số lượng lớn, giúp hoạt động sản xuất ổn định, chính xác và đạt hiệu quả cao.
Hiện nay, do nhu cầu mở rộng sản xuất, công ty chúng tôi cần tuyển một số lượng lớn các vị trí quản lý, nhân viên, kỹ thuật viên, giám sát, tổ trưởng, phiên dịch…ở các bộ phận khác nhau. Đến với Regina Việt Nam, các bạn sẽ được làm việc và đào tạo trực tiếp dưới sự hướng dẫn của các chuyên gia nước ngoài, có thêm nhiều cơ hội rộng mở để không ngừng trau dồi và phát triển kỹ năng nghề nghiệp trong một môi trường cạnh tranh, thân thiện và toàn cầu hóa.
Review Regina Miracle International
Chính sách công ty chưa phù hợp, mặc đồng phục 7/7, đi sớm không vào được nhà máy (ID)
Đồng nghiệp hòa đồng, quản lý chuyên nghiệp có trách nhiệm, thiếu nguyên vật liệu (ID)
Công ty lớn, có tên tuổi, thu nhập ổn định, csvc hiện đại, chưa đảm bảo vệ sinh bữa ăn (RV)