Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
ROLE OVERVIEW
‐ Responsible for overall Company's import/export activities.
‐ Manage the synchronization between logistics agency and factory/company’s department for smooth delivery of all requested shipments.
ABOUT JOB
‐ Import: receive requests from company’s departments, check delivery time and shipping cost quotation, coordinate with agency to do the related procedures for goods to be delivered to the Company.
‐ Export: based on export plan agreed by customers, contact the relevant parties to ship the goods on time, prepare and provide documents at the request of the customers (including packing list, invoice, certificate of origin).
‐ Follow up with agency on shipments’ matters: declaration, liquidation, import tax waiver or refund, bill, transportation, C/O.
‐ Check and balance the imported materials for export.
‐ In‐charge of annual customs clearance, annual customs finalization, working with Customs Audit.
‐ Prepare monthly import/export customs declaration report and send it to Accountant.
‐ Monitor and update shipping costs to Accountant.
‐ Filling and storage shipping documents scientifically.
‐ Shipment are proceeded properly and on time.
‐ Customs compliance.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in import/export, logistic.
‐ At least 2‐4 years working experience in a forwarding or logistics company/ Import ‐ Export Department.
- Have knowledge about Import/export, customs regulation, logistic.
‐ Able to work well under pressure and tight timeline.
‐ Carefully, enthusiasm, high responsibility at work, proactive, and supportive.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Mon - Fri, 8AM - 5PM
- Phúc lợi:
Expenses:
- Lunch fee
- 300 Mobile phone allowance
- Social Insurance: as Social Insurance Law after the probation period (100% Full salary)
- Insurance 24/7 after Probation
- Healthcare: gym center, yoga class at the company
- Public Holidays: As Vietnam Labor Law - Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH SITC Việt Nam được thành lập năm 2009. Phạm vi kinh doanh của chúng tôi bao gồm đại lý giao nhận và vận chuyển hàng hóa. Với mục đích cung cấp dịch vụ hậu cần chất lượng cao cho khách hàng tại thị trường nội Á, chúng tôi cung cấp dịch vụ đặc biệt theo nhu cầu đa dạng của khách hàng.
Dưới sự làm việc chăm chỉ liên tục của đội ngũ nhân viên của chúng tôi, SITC Việt Nam đã dần trở thành lựa chọn hàng đầu của khách hàng tại Việt Nam.
Trong những năm qua, "TẬP TRUNG, CHẤT LƯỢNG, ĐỘC ĐÁO và ĐỔI MỚI" là khẩu hiệu dịch vụ của chúng tôi. Định hướng theo nhu cầu của khách hàng, chúng tôi luôn cung cấp dịch vụ chất lượng tốt nhất và nhận được nhiều lời khen ngợi từ dịch vụ đáng tin cậy của mình.
"Không có tốt nhất, chỉ có tốt hơn", SITC Việt Nam sẽ tiếp tục theo đuổi dịch vụ hiệu quả và chất lượng cao cho khách hàng!