Mô tả công việc
• Fulfill equipment sales orders in the North including office multi-function devices (photocopier/printer), production printing machines, return machines from customer to warehouse, lending machines to customer, arrange machine to event
• Cooperate with LSP (Logistics suppliers) to arrange the delivery to customer in time before installation is proceeded by Service team.
• Proceed and manage on spot customs clearance in the North including prepare customs documentation such as commercial invoices, packing list, goods delivery note providing to LSPs and manage the clearance lead time before assign the delivery order.
• Manage and arrange paper delivery to customers in the North
• Prepare the form and submit for import license to National Single window system with support from planning team.
• Follow up and keep track of LSPs performance to secure smooth logistics operation
• Periodically check and compare stock on-hand between our system and LSPs system to prevent gap variance
• Record and report to team leader/ manager in a timely manner
Key Challenges
• Ensure that always perform the job well with highest productivity and efficiency
• Ensure daily operation control to optimize the company's logistics service and costs
Yêu cầu công việc
• Hold bachelor's degree in Logistics, International Economics, Business or similar fields.
• English is the must
• More than 2 years of experience in logistics and transportation.
• Knowledge of foreign trade and logistics, Import/ Export and Customs clearance procedures.
• Have computer skills in MS Office, E-mail
• Familiar with ERP system (oracle is preferred)
• Able to work independently under high pressure
• Strong analytical thinking
• Good customer care
• Problem solving skills
• Self-motivation, curiosity and desire to learn.
• A collaborative, solutions-oriented approach and strong communication skills.
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Công ty TNHH SITC Việt Nam được thành lập năm 2009. Phạm vi kinh doanh của chúng tôi bao gồm đại lý giao nhận và vận chuyển hàng hóa. Với mục đích cung cấp dịch vụ hậu cần chất lượng cao cho khách hàng tại thị trường nội Á, chúng tôi cung cấp dịch vụ đặc biệt theo nhu cầu đa dạng của khách hàng.
Dưới sự làm việc chăm chỉ liên tục của đội ngũ nhân viên của chúng tôi, SITC Việt Nam đã dần trở thành lựa chọn hàng đầu của khách hàng tại Việt Nam.
Trong những năm qua, "TẬP TRUNG, CHẤT LƯỢNG, ĐỘC ĐÁO và ĐỔI MỚI" là khẩu hiệu dịch vụ của chúng tôi. Định hướng theo nhu cầu của khách hàng, chúng tôi luôn cung cấp dịch vụ chất lượng tốt nhất và nhận được nhiều lời khen ngợi từ dịch vụ đáng tin cậy của mình.
"Không có tốt nhất, chỉ có tốt hơn", SITC Việt Nam sẽ tiếp tục theo đuổi dịch vụ hiệu quả và chất lượng cao cho khách hàng!