INGUN is a home for solution-oriented employees who understand customers’ needs and inspire our international clients.
INGUN produces an unsurpassed range of test solutions for electronics at the headquarters in Constance, Southwest Germany and successfully markets them all over the world. As a solution-oriented partner for companies in future-oriented technical industries worldwide, our innovative ideas inspire our customers with the greatest passion every single day.
As we are opening a new factory in Vietnam (located in Minh Duc Industrial Park, My Hao, Hung Yen), we are looking for Logistics Administrator who ensure compliant execution of import / export related activities and provide complete information and documentation for logistics and customs activities.
Your tasks
· Provide customs declaration for import / export activities
· Generate supporting documentation for export (e.g., Certificate of Origin, packing lists, invoices)
· Place shipping orders with transport providers
· Clarify shipping details for inbound and outbound shipments with relevant stakeholders (e.g. transport providers, suppliers, customers)
· Manage document shipments
· Generate delivery paperwork (e.g. packing slip, delivery notes)
· Perform ERP booking of goods receipt for inbound shipments
· Manage invoice clearance tasks for forwarders and customs brokers, ensuring timely payment and reconciliation
· Support the Logistics Operator with day-to-day operational tasks related to imports, exports, and inventory movement
Your skills
· Affinity to regulatory compliance required
· Commercial training required
· Customs expertise required
· Familiarity with ERP / MRP systems required
· English language skill required
· Experience working in an Export Processing Enterprise (EPE) is considered an advantage
What we offer you?
· Flat hierarchies
· Start-up culture that puts people first
· Dynamic international team
· A challenging position that is rich in variety
· Job security in a growing company
· Targeted induction
· An attractive compensation package
· International and interdisciplinary work assignments and projects
· Modern IT equipment
Interested?
Please send us your English application documents, stating your desired salary and possible starting date via email [email protected] or contact us at (+84) 975 187 589.
Công ty TNHH SITC Việt Nam được thành lập năm 2009. Phạm vi kinh doanh của chúng tôi bao gồm đại lý giao nhận và vận chuyển hàng hóa. Với mục đích cung cấp dịch vụ hậu cần chất lượng cao cho khách hàng tại thị trường nội Á, chúng tôi cung cấp dịch vụ đặc biệt theo nhu cầu đa dạng của khách hàng.
Dưới sự làm việc chăm chỉ liên tục của đội ngũ nhân viên của chúng tôi, SITC Việt Nam đã dần trở thành lựa chọn hàng đầu của khách hàng tại Việt Nam.
Trong những năm qua, "TẬP TRUNG, CHẤT LƯỢNG, ĐỘC ĐÁO và ĐỔI MỚI" là khẩu hiệu dịch vụ của chúng tôi. Định hướng theo nhu cầu của khách hàng, chúng tôi luôn cung cấp dịch vụ chất lượng tốt nhất và nhận được nhiều lời khen ngợi từ dịch vụ đáng tin cậy của mình.
"Không có tốt nhất, chỉ có tốt hơn", SITC Việt Nam sẽ tiếp tục theo đuổi dịch vụ hiệu quả và chất lượng cao cho khách hàng!