We are currently seeking highly motivated and experienced professionals to join our Content Solutions Team. Content Solutions drive projects and ideas to help improve listing experience and unblock product opportunities on Shopee. This is an exciting role to collaborate with cross-functional teams, influence strategic decision-making, and drive the successful execution of projects from idea initiation to completion.
Job Description
Project Planning and Execution:
- Develop comprehensive project plans, including scope, objectives, deliverables, timelines, and resource allocation.
- Coordinate and facilitate project kickoff meetings, ensuring clear communication of project goals, roles, and responsibilities.
- Monitor project progress, proactively identify and address potential roadblocks, and implement corrective measures as necessary.
- Collaborate with the Business Intelligence (BI) team to execute data analysis, extracting meaningful insights to inform business decision-making.
- Document project-related information appropriately, including progress, milestones, lessons learned, best practices, and recommendations for future projects.
- Identify opportunities for listing policy improvement by conducting a comprehensive analysis of impacted listings, and identifying the root causes for the listing performance.
- Identify new category opportunities by closely collaborating with Commercial-side teams and monitoring market trends to improve the platform’s assortment and maximize commercial potential while complying with industry/government regulations.
- Collaborate with functional teams to unblock obstacles and drive the successful execution of new category launch/policy improvement, ensuring alignment with business goals and user experience.
- Collaborate with internal stakeholders to assess the effectiveness and efficiency of existing processes and policies related to the overall platform’s listing quality control.
- Identify areas for improvement and develop strategies to optimize workflows, streamline processes, and enhance overall seller/user experience.
- Serve as a subject matter expert on seller listing behavior, providing valuable insights for seller communication design, UI/UX, recovery strategies, and continuous improvement initiatives.
- Experience working in a fast-paced environment.
- Proven experience in project management, process optimization, and stakeholder management.
- Strong communication and presentation skills, with the ability to effectively convey complex information to diverse audiences.
- Strong analytical skills with the ability to interpret user data and derive actionable insights.
- Proactive mindset with a focus on tracking project progress, monitoring KPIs, and ensuring adherence to timelines.
- Ability to work collaboratively in a cross-functional environment, fostering positive relationships and influencing key stakeholders.
Được thành lập vào năm 2006, CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI VÀ XÂY DỰNG ALLIANCE chưa bao giờ ngừng nỗ lực để trở thành nhà thầu trang trí nội thất uy tín và hàng đầu tại Việt Nam. Với phương châm kinh doanh dựa trên các yếu tố: chất lượng, tiến độ, sự hài lòng của khách hàng – chúng tôi luôn đáp ứng đầy đủ các yêu cầu khắt khe của khách hàng bằng các giải pháp tối ưu về thiết kế và công năng sử dụng, chi phí xây dựng hợp lý và quản lý chuyên nghiệp. Luôn đồng hành cùng Khách hàng trong mọi dự án trang trí nội thất bao gồm: khách sạn 4-5, 6 sao, resort, nhà hàng cao cấp, trung tâm thương mại – hội nghị – tiệc cưới, căn hộ cao cấp. Sự hài lòng của Quý khách hàng chính là động lực cho sự thành công của chúng tôi trong suốt quá trình hình thành và phát triển. Với chiến lược không ngừng mở rộng và phát triển, ngày 02/04/2020, chúng tôi đã khánh thành nhà máy mới tại Long An với diện tích 50.000 m2, dây chuyền thiết bị tự động, hiện đại Châu Âu. Đó như một cam kết của ALLIANCE trong việc tiếp tục sản xuất và cung cấp những sản phẩm chất lượng cao, sang trọng, tinh tế, đáp ứng mọi nhu cầu của các dự án/khách hàng/đối tác, không chỉ tại thị trường Việt Nam mà còn cho các thị trường Bắc Mỹ, Châu Âu, Châu Á ,…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2006
Mission
Chúng tôi hiểu rằng bạn, với tư cách là khách hàng, là người phát ngôn tốt nhất của chúng tôi. Do đó, chúng tôi tin rằng việc đảm bảo bạn hoàn toàn hài lòng với các sản phẩm và dịch vụ của chúng tôi sẽ có ý nghĩa kinh doanh tốt. Kính chúc quý khách hàng và đối tác sức khỏe, thành công và hạnh phúc.