Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary
Job Responsibilities
- Manage monthly business performance monitoring and diagnosis for in-charge categories: provide
actions. Leverage all data sources including Nielsen Retail Audit, Internal data, Brand health tracking (if
relevant), integrating with market visit or observation or interation with relevant functions - trade, planing,
RGM,...
- Lead brand research agenda:
- Manage all research projects of in-charge categories (Brand health tracking, product/concept/communication test, segmentation, U&A, price study, volume forecasting, consumerportrait,...) across research methodologies.
- Drive the effectiveness of research projects via working with agencies to have cost effective research approaches, maximizing the application of research findings into business actions and leveraging the expertise/qualified resources of agencies.
- Build research plan based on AOP and discussion with business team
- Manage key strategic reports to facilitate the Tet/JBP/AOP (as key strategic business plan)
- Clarify business questions to ensure provide clear brief to research agencies
- Manage the work of respective agencies and do the integration to address defined business questions
- Provide clear I&O which imply actions forward
- Be in-charge of ad-hoc requests, analysis preparation for BOD/visitor visit where relevant to in-charge
- Join to drive CI innitiatives (CI fundamental training, data automation, consumer immersion, new
Skills And Experience
- Bachelor/ Master Degree
- From 3 Years experience in Consumer Insight.
- Research expertise, strategic thoughts, project management & leadership skills
- Good analytical skills
- Passion for consumer, customer and brands
- Insight, curious & creative
Được thành lập năm 2011 – Công ty TNHH TM&DV PP Ánh Dương – Sunshine Distribution tự hào là nhà Phân Phối độc quyền của nhiều thương hiệu nổi tiếng Thế giới cho bé trên toàn Việt Nam Sứ mệnh: Mang tới cho trẻ em Việt Nam những sản phẩm cao cấp và thật sự cần thiết cho sự phát triển thể chất và trí tuệ của trẻ góp phần làm nên một thế hệ con người Việt Nam được hòa nhập cùng sự phát triển của nhân loại. Những thương hiệu nổi tiếng cho bé: Hiểu được tầm quan trọng đối với sự phát triển của trẻ trong những năm tháng đầu đời, Sunshine Distribution tự hào là nhà phân phối độc quyền các nhãn hàng chăm sóc bé nổi tiếng thế giới như: Bornfree, Munchkin, Summer Infant, Purra Iki, Comotomo và Richell. Các sản phẩm của Sunshine Distribution đều được nhập khẩu 100% từ nhà sản xuất tại Mỹ và Nhật Bản mà không phải qua nước thứ 3
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2011
Mission
- Công ty TNHH TM&DV PP Ánh Dương – Sunshine Distribution tự hào là nhà Phân Phối độc quyền của nhiều thương hiệu nổi tiếng Thế giới cho bé trên toàn Việt Nam Sứ mệnh: Mang tới cho trẻ em Việt Nam những sản phẩm cao cấp và thật sự cần thiết cho sự phát triển thể chất và trí tuệ của trẻ góp phần làm nên một thế hệ con người Việt Nam được hòa nhập cùng sự phát triển của nhân loại. Những thương hiệu nổi tiếng cho bé: Hiểu được tầm quan trọng đối với sự phát triển của trẻ trong những năm tháng đầu đời