Responsible for strategic partnership and market access strategy implementation at the assigned MA authorities or regional/ hospital formulary listing committees
Plays an essential role in developing, communicating and executing on the value strategies that address questions and influence the key decision makers.
Core Job Responsibilities
Visit and engage assigned MA authorities and customers on a regular basis
- MOH committees relevant for market access decision-making
- Pricing and/or Reimbursement authorities
- HTA (Health Technology Assessment) Agencies
- Experts and advisors to MA authorities
- Public market formulary listing agencies (e.g. public health insurance, gov’t funded health programs, gov’t tenders, public hospital drug formulary committees)
- Private market formulary listing agencies (e.g. private health plans, private insurance drug formularies, private hospital drug formulary committees)
- Map decision-making process and criteria, regular monitor and update
- Perform systematic stakeholder mapping, gain thorough understanding of formal and informal decision-making
- Understand the account needs at organizational and decision-makers levels
- Lay out short- and long-term account access vision, goals, key strategies and tactics
- Lead the execution of strategic partnership at the assigned MA authorities/ committees
- Proper integration of key risks & opportunities, strategies & tactics into country MAP
- Monitor competitors’ strategies and prepare appropriate Market access responses
- Monitor closely changing dynamics in terms of access policies & conditions, such as pricing, reimbursement, formulary listing, other relevant payer polices & guidelines, and, where applicable, tender specifications
- Identify areas to move from low(est) price-based to value-based decision-making, leverage global policy concepts, tools and international experts to improve or preserve access policies and conditions
- Analyze opportunities and risks across EPD portfolio
- Formulate formulary listing (or sometime de-listing) strategy
- Specify formulary listing and/ or tender dossier or documentation requirements
- Maximize formulary listing results, measured by #products listed in #accounts
- Negotiate with MA authorities and formulary listing agencies
- Map pricing regulations (e.g. IRP (Int’l Reference Pricing), TRP (Therapeutic Reference Pricing) etc.), gain thorough understanding of pricing setting and adjustment mechanism for new and in-market products
- Develop pricing submission strategy to maximize pricing opportunities and minimize risk
- Liaise with global pricing to ensure strategy alignment and minimize cross-country impact
- Ensure quality and timely submission
- Support country market access head in pricing negotiation
Based on strategic account planning, identify account-specific payer value-added programs which provide short- or/ and long-term success for EPD portfolio. This may be payer engagement programs, or local health economics studies
- Payer engagement programs: design the program and materials; build in outcome measurement to demonstrate value for payers
- Local health economics studies: design local study to demonstrate better value for money or positive budget impact, or local dissemination of global studies
University degree in Medicine, Pharmacy, Public Health or Health Economics
Experience/Training Required
- >10 years’ experience in pharmaceutical industry including a significant experience in Market Access authorities and/ or formulary listing committees, preferably with experience working with off patented products.
- Experience working in a multinational company with a matrix organization
- Ability to interpret and integrate Market Access strategies into actionable, value-added planning activities
- Excellent communications and interpersonal skills and strong ability to develop relationships with external stakeholders
- Ability to work in a fast-paced and changing environment
- Professional behavior with “can-do” and “open mind” attitudes
- Winning mentality, dynamic, innovative, customer focus and cross-functional team player
Fitness & Lifestyle Group (FLG) Việt Nam, chủ sỡ hữu của California Fitness & Yoga và nhiều thương hiệu nổi tiếng khác, đã và đang nỗ lực thực hiện sứ mệnh mang đến sức khỏe, hạnh phúc và hy vọng cho mỗi khách hàng mà chúng tôi tương tác cả trực tiếp và trực tuyến.
Ra đời từ năm 2007, California Fitness & Yoga trở thành công ty thể dục thể hình quốc tế đầu tiên và lớn nhất ra mắt tại Việt Nam. California Fitness & Yoga không chỉ đơn thuần giống như bao phòng tập thông thường khác. Đây là trung tâm của phong cách sống năng động, nhằm truyền cảm hứng, mang lại niềm vui sảng khoái cũng như nguồn sinh khí mới cho cộng đồng.
Vào năm 2019, chúng tôi chính thức trở thành thành viên của tập đoàn FLG – một tập đoàn của Úc chuyên về Thể dục thể hình và sức khỏe lớn thứ 3 trên thế giới. HHiện nay tập đoàn FLG Việt Nam chúng tôi đã có 50 cơ sở với các thương hiệu thể hình bao gồm California Fitness & Yoga, California Centuryon, Jetts 24 Hour Fitness, Yoga Plus, Hypoxi; cùng các thương hiệu khác.
Với hơn 3000 nhân viên hiện đang làm việc tại tập đoàn, chúng tôi hướng đến sứ mệnh trở thành nơi làm việc tốt nhất bằng cách mang lại điều tốt nhất cho mỗi thành viên gia đình FLG Việt Nam.
Chúng tôi cung cấp lịch làm việc linh hoạt, chương trình đào tạo thường xuyên, cơ cấu lương thưởng hấp dẫn và cơ hội phát triển sự nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2007
Mission
- Tại Fitness & Lifestyle Group (FLG) – tập đoàn gồm các câu lạc bộ sức khỏe và thể chất thuộc sở hữu doanh nghiệp lớn nhất Châu Á Thái Bình Dương – chúng tôi có một sứ mệnh đơn giản nhưng mạnh mẽ: trao quyền cho cộng đồng toàn cầu của chúng tôi để sống cuộc sống mạnh mẽ hơn, hạnh phúc hơn.
- FLG không chỉ là về thể chất. Chúng tôi quan tâm đến sức khỏe thể chất, tinh thần và cảm xúc. Mục tiêu của chúng tôi là thay đổi cuộc sống tốt đẹp hơn và trong quá trình đó, đóng góp thiết yếu cho sức khỏe, phúc lợi và sự thịnh vượng của xã hội.