MoMo is a leading financial technology company dedicated to revolutionizing the financial services landscape. With a strong commitment to innovation and user-centricity, we are on a mission to empower users and merchants alike through cutting-edge solutions.
About Promotion Business
Promotion is both a dynamic platform and a business unit at the heart of our organization, driving strategic initiatives to boost merchants (including internal business units versus external merchants) visibility, engage customers, and maximize revenue.
With a multifaceted approach encompassing creative campaigns, targeted strategies, product-led growth, data-driven insights, and machine-learning application, our Promotion team creates compelling connections with our audience across various channels (Promotion Hub, My Voucher and so on).
About Promotion Team
Our team structure is designed to be streamlined but optimal, with roles focusing on platform growth, merchant growth and analytics.
The platform growth function focuses on expanding our customer base through targeted strategies, leveraging impactful tools such as promotion, campaign, communication, product led growth, and A/B testing to drive adoption and retention.
Meanwhile, the merchant growth role concentrates on fostering partnerships and enhancing the presence of businesses on our platform, driving revenue and diversifying offerings for partners.
Analytics acts as the backbone in supporting platform and merchant growth by swiftly and accurately assessing the effectiveness of new products or initiatives from various departments.
Together, these functions collaborate synergistically to drive sustainable growth and deliver value to our ecosystem.
What you will do
- Promotion Hub Settings
- Manage and review submissions from internal units and external partners.
- Set up and configure promotional campaigns on the system.
- Quiz Block Setting
- Collaborate with requesters to review and ensure question/image content complies with guidelines.
- Set up questions and quizzes on Postman, contribute content ideas for questions and hints for campaigns.
- Coordinate with Key Account (KA) and release quizzes.
- Shake Nearby Settings
- Collect deals from internal units and partners, follow up, and set up deals on the system.
- Communication – Notifications & Banners
- Schedule and manage monthly notification plans, request content from the GMC team, and ensure content quality.
- Set up notifications and banners on the system, obtain approvals, and track campaign performance.
- Budget Management
- Create PR, PO, and follow up on the progress of gift/campaign creation.
- Manage budgets and verify campaign deliverables.
- Live Check
- Regularly check promotional campaigns displayed on the Promotion Hub to detect and address any issues in a timely manner.
- Communication and teamwork skills
- Ability to work effectively with stakeholders such as internal units, partners, and design/content teams
- System and technology knowledge
- Familiarity with tools like Postman and promotion/communication management systems on e-wallet platforms.
- Analytical thinking
- Ability to analyze basic data to monitor campaign performance and optimize processes.
- Degree
- Bachelor’s degree in Marketing, Data, Business or Finance;
- Time management skills
- Coordinate requests from multiple departments, track and manage work progress efficiently.
- Campaign management experience
- Candidates with experience in setting up and managing promotional campaigns in e-wallet or fintech sectors are preferred.
- Market know how
- Familiar with the Fintech/Ecommerce/Ride Hailing market.
- Basic understanding of user-centricity concepts and Marketing platforms.
- Problem-solving skills
- Ability to detect and resolve issues related to promotional campaigns and system performance.
- Mindset
- Attention to details and excellent executional capabilities;
Fitness & Lifestyle Group (FLG) Việt Nam, chủ sỡ hữu của California Fitness & Yoga và nhiều thương hiệu nổi tiếng khác, đã và đang nỗ lực thực hiện sứ mệnh mang đến sức khỏe, hạnh phúc và hy vọng cho mỗi khách hàng mà chúng tôi tương tác cả trực tiếp và trực tuyến.
Ra đời từ năm 2007, California Fitness & Yoga trở thành công ty thể dục thể hình quốc tế đầu tiên và lớn nhất ra mắt tại Việt Nam. California Fitness & Yoga không chỉ đơn thuần giống như bao phòng tập thông thường khác. Đây là trung tâm của phong cách sống năng động, nhằm truyền cảm hứng, mang lại niềm vui sảng khoái cũng như nguồn sinh khí mới cho cộng đồng.
Vào năm 2019, chúng tôi chính thức trở thành thành viên của tập đoàn FLG – một tập đoàn của Úc chuyên về Thể dục thể hình và sức khỏe lớn thứ 3 trên thế giới. HHiện nay tập đoàn FLG Việt Nam chúng tôi đã có 50 cơ sở với các thương hiệu thể hình bao gồm California Fitness & Yoga, California Centuryon, Jetts 24 Hour Fitness, Yoga Plus, Hypoxi; cùng các thương hiệu khác.
Với hơn 3000 nhân viên hiện đang làm việc tại tập đoàn, chúng tôi hướng đến sứ mệnh trở thành nơi làm việc tốt nhất bằng cách mang lại điều tốt nhất cho mỗi thành viên gia đình FLG Việt Nam.
Chúng tôi cung cấp lịch làm việc linh hoạt, chương trình đào tạo thường xuyên, cơ cấu lương thưởng hấp dẫn và cơ hội phát triển sự nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2007
Mission
- Tại Fitness & Lifestyle Group (FLG) – tập đoàn gồm các câu lạc bộ sức khỏe và thể chất thuộc sở hữu doanh nghiệp lớn nhất Châu Á Thái Bình Dương – chúng tôi có một sứ mệnh đơn giản nhưng mạnh mẽ: trao quyền cho cộng đồng toàn cầu của chúng tôi để sống cuộc sống mạnh mẽ hơn, hạnh phúc hơn.
- FLG không chỉ là về thể chất. Chúng tôi quan tâm đến sức khỏe thể chất, tinh thần và cảm xúc. Mục tiêu của chúng tôi là thay đổi cuộc sống tốt đẹp hơn và trong quá trình đó, đóng góp thiết yếu cho sức khỏe, phúc lợi và sự thịnh vượng của xã hội.