Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
We are looking for Cluster Marketing Executive - Melia Vinpearl Central Vietnam (based in Danang or Ho Chi Minh city)
Mission:
Supports alignment and interaction between brand strategy and implementation.
Main Responsibilities:
OPERATIONS
- Supports hotels in the implementation of brand strategy in their marketing plans
- Participates in the definition and design of the Annual Marketing Plan, providing feedback and input from the hotels under their responsibility.
- Participate in the elaboration of the hotel’s Marketing Plan and participate in the supervision that said Marketing Plan is aligned with the brand and hotel strategy.
- Execution of the campaigns defined in the hotel's MK plan: creation of materials, production, identity, design, together with the hotel's DOM.
- Constantly detects the business needs of the area in order to identify needs
- PR - Control and coordination of all press visits of PR Network agencies in the hotels under their responsibility.
- Monitoring and execution of the hotel marketing budget.
- Day-to-day coordination with brand agencies on everything to do with branded content/storytelling at communication and PR level.
- Influencer approval provided by SOCIAL MEDIA & PR team or directly from the HOTEL to ensure it is in line with the brand. Propose influencers to the brand.
- Execute Partnership actions according to brand strategy in the hotels where applicable.
- Support and coordinate hotel photo and video shoots and physically attend (depending on relevance) hotel video shoots and photoshoots.
- Review offlines and onlines of materials up to the closing of productions. Ask for approval from the BRAND director
- Ensure a proper flow of this content to all channels and touch points in the organisation so that it is always available to all the people who need it.
- Support in the preparation of hotel presentations to Partners, investors, etc.
Customer Experience
- Be knowledgeable of the Brand philosophy and comply with the standards, operational and identity manuals that apply to their department.
- Ensure the customer's experience and personalise their stay, anticipating their needs and exceeding their expectations.
- Support their manager with the Sensory Architecture established for their areas.
- Be knowledgeable and promote the hotel’s services and facilities as well as the entertainment programme, experiences and events.
Requirements:
- 2 years in same position in hospitality
- Good English, organization skill, teamwork, proactive, independent
Meliá Hotels International là chuỗi khách sạn của Tây Ban Nha được thành lập từ thời điểm năm 1956 tại Palma de Mallorca với cái tên ban đầu là Sol Meliá, người sáng lập là Gabriel Escarrer khi ông mới 21 tuổi. Meliá là một trong những nhà khai thác du lịch lớn nhất của Tây Ban Nha và là chuỗi khách sạn lớn thứ 17 trên toàn thế giới.
Tập đoàn hiện đang sở hữu 390 khách sạn tại 42 quốc gia. Với dịch vụ đẳng cấp quốc tế, Meliá hiện trở thành tập đoàn quản lý khách sạn phát triển bền vững nhất trong ngành dịch vụ du lịch toàn cầu.
Review Meliá Hotels International
Review Highlights
Cập nhật 15/07/2025
Ưu điểm
- Môi trường thân thiện, chuyên nghiệp (168 reviews)
- Cân bằng giữa công việc và cuộc sống tốt (174 reviews)
- Chương trình đào tạo & phát triển rõ ràng (143 reviews)
- Quy mô và thương hiệu lớn, có cơ hội chuyển nội bộ (199 reviews)
Nhược điểm
- Lương và phúc lợi chỉ ở mức trung bình (133 reviews)
- Áp lực công việc cao (215 reviews)
- Không nhiều hỗ trợ từ quản lý (112 reviews)
- Thăng tiến hạn chế, phụ thuộc cảm tính (165 reviews)
Lương thấp, làm nhiều, trong khi quản lý thi không hỗ trợ, chèn ép
Môi trường làm việc chuyên nghiệp đi kèm áp lực công việc lớn
Phát triển nghề nghiệp là quá trình suốt đời
Những nghề phổ biến tại Meliá Hotels International
Bạn làm việc tại Meliá Hotels International? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn