Mô tả công việc
· Be responsible for annual communications plan (planning & implementing) including initiatives of public relations, media, advertising (OOH, social media, print & digital), creative content (with media & influencers) which have to be in line with global strategy, local marketing KPIs & timeline within assigned budgets.
· Develop & maintain professional & genuinely good relationships with editors, media partners, celebrities/influencers and third-party advocates.
· Filter & response to PR requests from media partners such as oversea shootings, PR materials, samples support…
· Explore further possibilities in order to enhance brand’s visibility through OOH, print/online ad, influencers & digital touch-points…
· Track, monitor & evaluate the effectiveness of all the PR activities & invested channels.
· Conduct press presentations for new collection & campaign launches.
· Partner with in-house digital team for a detailed social & digital content plan.
· Support in-house CRM team with client communication tools development (EDM content)
· Be accountable for internal communication materials and channels, keep other teams (digital, CRM, VM, product, retail…) updated & engaged with the brands the same way we build love and trust in our media partners & targeted clients.
· Maintain and develop relationships with journalists, KOLs, influencers, partners to promote brand awareness.
· Make reports, analyze the effectiveness of marketing programs based on ROI, OKR, KPI.
· Perform analysis on competitors, target customers to have marketing activities recommendations suitable to the Vietnamese market.
· Plan & implement CRM/Event/Activities.
· Annual plan & implement according Brand guideline and local market need for business.
. Plan & control Brand MKT budget annual.
Yêu cầu công việc
1. Qualification:
· Bachelor’s degree in Marketing, Business Administration or related field.
2. Knowledge:
· Knowledge of fashion is a plus.
3. Experience:
· At least 3 years of experience working in media/PR role, preferably in electronics, fashion, cosmetic or media field.
· Experienced of creating and implementing plans, setting budgets & strong follow-ups.
4. Skill/ competence:
· Fluent in spoken & written English
· Good sense of content creating, story-telling & presentation skills.
· Proven ability to cultivate and sustain professional working relationships with different parties (both internal & external)
· Proven track record of delivering results in ambiguous situations & ability to self-manage and prioritize work to deliver on key goals.
· A big plus if you are a responsive, agile, detail-orientated, well-organized & teamwork player.
· Dealing and convincing/ proficient English/ problem solving.
Quyền lợi được hưởng
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
SHYNH GROUP là tập đoàn Thẩm mỹ và Làm đẹp hàng đầu Việt Nam. Sau 8 năm phát triển, SHYNH GROUP đang từng bước lớn mạnh và khẳng định giá trị doanh nghiệp với 8 thương hiệu được thành lập: Shynh House, Shynh Premium, Shynh Beauty, Shynh Beauty Showroom & Spa, Shynh Beauty Showroom & Spa Luxury, Shynh Academy và Shynh Design & Decor cùng SHYNH COMMUNICATION.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
- Hoạt động thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2013
Mission
- SHYNH GROUP là tập đoàn Thẩm mỹ và Làm đẹp hàng đầu Việt Nam. Sau 7 năm phát triển, SHYNH GROUP đang từng bước lớn mạnh và khẳng định giá trị doanh nghiệp với 8 thương hiệu được thành lập: Shynh House, Shynh Premium, Shynh Beauty, Shynh Beauty Showroom & Spa, Shynh Beauty Showroom & Spa Luxury, Shynh Academy và Shynh Design & Decor cùng SHYNH COMMUNICATION.