Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Role
- Responsible for leading execution of ITM calendar/ monthly trade activities at their location to maximize the awareness & productivity of Suntory PepsiCo’s brands at POPs
- Develop local activities to address/ capture all customize local insights to help local sale team in achieving local objectives
- Drive & Ensure effectiveness of execution (monitoring, tracking, payment):
- Implement all execution & manage budget of all ITM programs (owner of allocation down to Channel/ Distributor/ SS/ route, DCR..)
- Leading deployment all monthly activities to Sale frontline down to DCR level. (monthly DCR web-bex, monthly sale sup meeting….)
- Daily/ Weekly/ Monthly tracking, monitoring all monthly activities.
- Owner of all payment to customers/ distributors OTIF of all monthly trade activities.
- Develop local activities to address/ capture all customize local insights to help local sale team in achieving local objectives
- Got all feedback (Sale/ market) and Evaluation key programs to highlight bright spots & hot spots with clear learning & communication.
- Provide customer insight/ local competitor information to Trade Cat team & SDs.
- Ensure effectiveness in cross functional alignment activities; Efficiently work with other parties (external & internal)
- Align with Sale team & channel operation team to organize Trade events (Products launching; DCR or Customer conference)
- Other:
- Coaching their staffs to deliver assigned tasks OTIF.
- Other tasks assigned by their line manager
Skills And Experience
Functional expertise
- At least 04 years of work experience in Sales/ Marketing/ Trade Marketing, FMCG preferred.
- Trade Marketing knowledge and understanding of retailer/shopper behavior/insights.
- Analysis skill. Able to translate from data into insights.
- Good communication, influencing.
- Leadership, proactive and result-oriented.
Please also note that your profile will be kept confidential and only shortlisted candidates will be contacted.
Education
Khởi nghiệp từ một công ty dệt nhỏ ở tỉnh Thái Bình, thuộc miền Bắc Việt Nam năm 1985. Chỉ trong 30 năm hoạt động, Tập đoàn BITEXCO đã phát triển lớn mạnh, trở thành một trong những tập đoàn kinh tế đa ngành hàng đầu tại Việt Nam, hoạt động trong các lĩnh vực: Sản xuất nước khoáng, đầu tư và kinh doanh bất động sản, thủy điện, đầu tư xây dựng và phát triển hạ tầng giao thông, đầu tư tài chính, đầu tư khai thác khoáng sản, dầu khí,… Hiện Tập đoàn có hơn 3,000 cán bộ, công nhân viên với trụ sở tại thủ đô Hà Nội cùng các văn phòng tại thành phố Hồ Chí Minh và tỉnh Thái Bình.
BITEXCO bắt đầu đa dạng hóa ngành nghề từ năm 1997 bằng việc mở rộng, đầu tư sản xuất nước khoáng. Với phương châm cung cấp những sản phẩm và dịch vụ có chất lượng cao đến khách hàng, Tập đoàn đã mạnh dạn đầu tư máy móc thiết bị hiện đại để xây dựng và phát triển thương hiệu “Vital” trở thành nhãn hiệu nước khoáng đầu tiên tại Việt Nam được sản xuất theo công nghệ của Ý đạt tiêu chuẩn chất lượng khắt khe của Châu Âu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1985
Mission
- Theo đuổi sự hoàn hảo.Sự hoàn hảo mà chúng tôi theo đuổi không chỉ thể hiện trong năng lực chuyên môn mà còn trong cả tư cách đạo đức của từng thành viên từ cấp lãnh đạo cao nhất, các lãnh đạo cấp trung đến toàn thể cán bộ nhân viên Tập đoàn. Sự hoàn hảo là điều kiện tiên quyết của vị trí tiên phong trong nền kinh tế cạnh tranh và hội nhập ngày nay.Cẩn trọng lựa chọn đối tác.Có trách nhiệm xã hội cao.Xem nguồn nhân lực là tinh hoa của Tập đoàn