A customer & marcom senior marketing manager primary responsibility is to truly understand and implement customer acquisition strategies through different marketing efforts which increase customer engagement to reaching the moment-of-truth for sales qualified leads. This position combines marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers and to ensure the optimization to achieve maximum conversion rate
This position will be the key role for managing, tracking and ensuring the customer acquisition strategies being implemented effectively across key stakeholders to achieve maximum conversion rate.
This position will be people manager of a young, dynamic and resilient team with members at different levels and experiences; and will report directly to Head of Customer & Marcom
Job accountability
- Ensure all the focused of customer acquisition action plans are well cascaded, communicated and clearly understanding from internal team to key stakeholders.
- Ensure marketing activities are aligned with customer acquisition strategies to achieve the targeted KPIs.
- Ensure the brand message & spirit are strongly translated into different marketing activities.
- Ensure the monitor & tracking of every campaign for progress or proposing a change immediately when necessary to achieve to targeted goals and for key learnings for next campaigns.
- Ensure the brand power & brand preference/ brand love in all platforms.
- Ensure all the campaign committed KPIs is delivered
- Ensure the all the customer acquisition actions & MKT efforts being communicated, guided and being used effectively from agency force.
- Understand the industry nature, business requirement and customer strategy and the connection and translation into action plans.
- Understand the customer segmentation framework and be able to develop different customer propositions for different segments.
- Master in marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, insight, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers through different customized proposition
- Understand and be able to leverage various online marketing tools and techniques, staying up-to-date with the latest trends to ensure their strategies are effective.
- Be able to engage and build connections with others, be able to discuss & align with key stakeholders of the objectives, deliverable to ensure the expected aligned outcome.
- Supervise customer acquisition & marcom team to implement all the marketing activities.
- Coordinate with media team for the up-to-date and right approach on social & other media channels
- Be a role model for staff to encourage and inspire subordinates to deliver all the execution plan with quality.
- Build & grow team through Identifying the strength and improvement area of each member and support them grow following their career aspiration.
- Create the team working environment whereas team member can feel trust, transparent and give them the freedom to grow and to share their thoughts
- Agile mindset and be able to adapt with fast change and confidently steps into the unknown.
- Be able to recognize and balance immediate priorities with future implications.
- Bachelor’s Degree in Marketing or a related field
- Fluent in English and Vietnamese
- Required competencies & proficiency: Customer strategy (Segmentation & Proposition), Customer Acquisition & Marketing Strategies Development (Advance); Digital Marketing (Advance); Stakeholder Management (Advance)
- At least 10 years of experience working in multi-national Customer/ Marketing Dept.
Công ty TNHH T.H.I. Group Việt Nam là một trong những thành viên của Tập đoàn T3EX, là công ty logistics đầu tiên tại Đài Loan niêm yết trên sàn OTC! T3EX hiện có hơn 1.500 nhân viên trên toàn thế giới,
Chúng tôi liên tục cập nhật kiến thức mới nhất về quản lý và đổi mới, đồng thời phát triển các dịch vụ mới; và chúng tôi nỗ lực trở thành công ty tốt nhất trên thị trường, chúng tôi chủ động xây dựng mạng lưới logistics toàn diện, cung cấp các dịch vụ tùy chỉnh cho khách hàng, cùng nhau phát triển mạnh mẽ hơn.
THI đã mở rộng thành công phạm vi dịch vụ của mình từ dịch vụ giao nhận vận tải biển truyền thống sang hiện bao gồm đầy đủ các dịch vụ logistics của bên thứ ba. Với hơn 30 năm kinh nghiệm, THI đã thiết lập được mối quan hệ lâu dài và ổn định với nhiều hãng vận tải trong nước và toàn cầu và nhận được sự hỗ trợ toàn diện của hơn 200 đối tác trên toàn thế giới. Dịch vụ của chúng tôi: 1. Dịch vụ logistics nội địa 2. Dịch vụ logistics chuyên nghiệp của bên thứ ba 3. Quản lý chuỗi cung ứng và dịch vụ tùy chỉnh 4. Logistics thương mại điện tử
Hiện tại, tại Việt Nam, chúng tôi có 4 văn phòng:
- Hồ Chí Minh: Tầng 7, Số 9, Đinh Tiên Hoàng, Quận 1, TP.HCM
- Hải Phòng: Phòng 509B, Tầng 5, TD Business center, 20 Lê Hồng Phong, Ngô Quyền, Hải Phòng
- Hà Nội: Tầng 6, Tòa nhà Đào Duy Anh, Số 9 Đào Duy Anh, Đống Đa