Senior Officer, IT Operations (40001120)
Techcombank
★
Đăng 6 ngày trước
Analyst, Fund Admin Services Operations
Ngân hàng Standard Chartered Việt Nam - SC Bank
★
Quản lý Kế hoạch Kinh doanh Khách hàng Doanh nghiệp lớn
Ngân hàng Đông Nam Á - SeABank
★
Đăng 7 ngày trước
Senior Officer, CCIB Technology
Ngân hàng Standard Chartered Việt Nam - SC Bank
★
Intern, Reporting and Admin (HN and HCMC)
Deloitte Viet Nam
★
Chief Information Security Officer
VPBANK
★
[GPKSBB] Chuyên gia thiết kế giải pháp
Vietcombank
★
Senior Expert, Corporate Governance and Structure
Techcombank
★
Chuyên viên cấp cao Quản lý Chất lượng & Dịch vụ Khách hàng - Khối Vận hành
Ngân Hàng TMCP Quốc Dân NCB
★
Advisor, Customer Value Management (40001641)
Techcombank
★
Cộng tác viên - Phòng Call Center
Ngân Hàng TMCP Quốc Dân NCB
★
Chuyên viên/Chuyên viên Chính/Chuyên viên Cấp cao Quan hệ Khách hàng Cá nhân
Ngân Hàng TMCP Quốc Dân NCB
★
Chuyên viên/Chuyên viên Cấp cao Quản trị Dữ liệu - Phòng Dữ liệu Chuyển đổi số - Dự án Chuyển đổi số
Ngân Hàng TMCP Quốc Dân NCB
★
Mobile Developer (Android/iOS)
VPBANK
★
Chuyên viên Chính/Chuyên viên Cấp cao Rủi ro Hoạt động - Công nghệ Thông tin
Ngân Hàng TMCP Quốc Dân NCB
★
Đăng 13 ngày trước
Đăng 14 ngày trước
Senior Officer, Software Engineering (40001157)
Techcombank
★
Officer, Digital Marketing Technology Stack (40000579)
Techcombank
★
Senior Officer, Software Engineering (40001157)
Techcombank
★
Đăng 15 ngày trước
Đăng 15 ngày trước
Expert, Insurance (40000653)
Techcombank
★
Senior Officer, Corporate Supporting Services (40000249)
Techcombank
★
Đăng 19 ngày trước
Expert, Corporate Assurance (40000172)
Techcombank
★
Intern (40000154)
Techcombank
★
Officer, Virtual Customer Service (40001545)
Techcombank
★
Information Technology Lecturer
HỌC VIỆN NGÂN HÀNG (BAV)
★
Senior Expert, Corporate Strategy Planning (40001070)
Techcombank
★
Đăng 20 ngày trước
Expert, Corporate Supporting Services (40000248)
Techcombank
★
Senior Expert, Corporate Strategy Planning
Techcombank
★
Universal Banking Officer (40001601)
Techcombank
★
Senior Relationship Manager, Priority
Ngân hàng Standard Chartered Việt Nam - SC Bank
★
Senior Officer, Retail Banking (40001006)
Techcombank
★
[XI.2024_Sở Giao dịch] CV khách hàng
Vietcombank
★
Project Manager
Techcombank
★
Đăng 21 ngày trước
Đăng 21 ngày trước
Officer, Contact Center (40001410)
Techcombank
★
Project Manager (40000696)
Techcombank
★
Senior Manager, Retail Banking (40001001)
Techcombank
★
Associate Director, Senior Relationship Manager
Ngân hàng Standard Chartered Việt Nam - SC Bank
★
Pricing Actuary Manager
MB Ageas Life
★
Senior Officer, Retail Banking (40001006)
Techcombank
★
[XI.2024_Hà Nội] CV khách hàng
Vietcombank
★
Senior Officer, Retail Banking (40001006)
Techcombank
★
Project coordinator – CRM Project
VPBANK
★
Đăng 22 ngày trước
Officer, Cash Management Operations
Ngân hàng Standard Chartered Việt Nam - SC Bank
★
Senior Administrator , Field Debt Collection (40001234)
Techcombank
★
Universal Banking Officer (40001601)
Techcombank
★
[XI.2024_Đông Đô] CV khách hàng
Vietcombank
★
[XI.2024_Thăng Long] CV khách hàng
Vietcombank
★
Officer, Retail Banking (40001007)
Techcombank
★
Core Banking Developer (open for fresher)
Ngân hàng Đông Nam Á - SeABank
★
Officer, Software Engineering (40001158)
Techcombank
★
DevOps Engineer
VPBANK
★
Manager, Client Operations
Ngân hàng Standard Chartered Việt Nam - SC Bank
★
Đăng 23 ngày trước
Senior Officer, Software Engineering (40001157)
Techcombank
★
Đăng 27 ngày trước
Senior Manager, Software Engineering (40001152)
Techcombank
★
[QLDACN]_Chuyên viên Phân tích nghiệp vụ
Vietcombank
★
Senior Data Analyst (40000032)
Techcombank
★
Senior Officer, Corporate Supporting Services (40000249)
Techcombank
★
Senior Officer, IT Quality Engineering (40001138)
Techcombank
★
Đăng 29 ngày trước
Manager, Insurance Advisory (40001471)
Techcombank
★
Nhân viên Tư vấn khách hàng tiểu thương
Techcombank
★
Business Data Analyst
VPBANK
★
Regulatory Compliance Specialist
Ngân hàng Standard Chartered Việt Nam - SC Bank
★
Senior Officer, IT Operations (40001120)
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
19/12/2024
Hạn nộp hồ sơ:
13/02/2025
Hình thức:
FULL_TIME
Kinh nghiệm:
5 - 6 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Purpose
The Senior Engineer, IT Operation is responsible for daily operating IT infrastructure/applications/services, ensuring all services meet SLAs committed to business; deploying and integrating infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
Key Accountabilities (1)
Main Work
Risk Management And Compliance
Maintain a Stable Operation System
Operation Director
Key Relationships - Direct Reports
Officers and employees
Key Relationships - Internal Stakeholders
Departments in IT and business
Key Relationships - External Stakeholders
Service Provider Partner
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
The Senior Engineer, IT Operation is responsible for daily operating IT infrastructure/applications/services, ensuring all services meet SLAs committed to business; deploying and integrating infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
Key Accountabilities (1)
Main Work
- Perform operational tasks: Monitor, run, and report the daily operation, troubleshoot problems and escalate to L3 in case the actions required are out of domain of L1, L2.
- Understand the monitoring indicators of IT infrastructure/applications/services and hands-on to resolve any abnormalities.
- Coordinate with other functions in the IT infrastructure services to run the operation of the systems, as a basis for the efficient and stable operation of services.
- Execute operation activities following guildlines, procedure, process, and framework.
- Standardize, build, and perform overall IT operation solutions for IT infrastructure, applications and services.
- Coordinate with relevant units to timely recover services/systems, investigate the root cause, propose resolution, and implement the solution.
- Communicate IT incidents internally.
- Responsible for finalizing and communicating the Incident Report.
- Provide L1, L2 support for IT infrastructure services within the defined SLAs, and continuously try to reduce the number of support request.
- Continuously find any opportunity to apply automation on IT operation, minimizing human mistakes to the fullest.
- Apply changes on Production environment, including On Prem and Cloud.
- Deploy and integrate infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
- Report periodically to the Operation Director.
Risk Management And Compliance
- Identify risks and coordinate with relevant units to propose methods to measure and minimize risks in operations.
- Ensure that team members fulfill their commitments on service quality and comply with the Bank's regulations and policies.
Maintain a Stable Operation System
- Daily check on operation outcome and resolve any abnormalities.
- Oversee the maintenance tasks for IT systems (archive, back-up, restore, etc.).
- Proactively propose solutions (scale out, scale up, etc.) to serve the business plan and the system growth.
- Proactively provide statistics on infrastructure resource, transactions, users growth, etc.
- Take over the systems from the Bank's strategic projects to put into operation as defined framework.
- Execute DRP following the defined plan.
- Run end-of-day of operation system (T24, Card, Kondor, DWH, etc. if any).
Operation Director
Key Relationships - Direct Reports
Officers and employees
Key Relationships - Internal Stakeholders
Departments in IT and business
Key Relationships - External Stakeholders
Service Provider Partner
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Graduated from university majoring in IT or electronics and telecommunications.
- Have worked in the IT field for at least 5 years.
- At least 5 years of experience in IT Infrastructure/Application/Service operation và monitoring or in large organizations, especially banks.
- English, according to TCB's regulations in each period.
- International Certificate of System.
Khu vực
Techcombank
Xem trang công ty
Quy mô:
Trên 10.000 nhân viên
Địa điểm:
Số 6 phố Quang Trung
Ngân hàng thương mại cổ phần Kỹ Thương Việt Nam (Techcombank) là một ngân hàng thương mại cổ phần của Việt Nam, được thành lập năm 1993 với số vốn ban đầu 20 tỷ đồng. Sau 30 năm không ngừng phát triển đi lên, Techcombank đang có chỗ đứng vững chắc trong ngành Ngân hàng nói chung, và trong nền kinh tế Việt Nam nói riêng với doanh thu 27.000 tỷ đồng và hơn 10.000 nhân viên (năm 2020)
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH theo mức cơ bản
- Tham gia vào Techcombank Care với gói bảo hiểm Bảo Việt
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building
- Du lịch hàng năm
- Thứ 7 năng động
- Party thường niên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993: Ngân hàng thương mại cổ phần Kỹ Thương Việt Nam (Techcombank) được thành lập tại Hà Nội với vốn điều lệ 20 tỷ đồng
- Năm 1995: Tăng vốn điều lệ lên 51,495 tỷ đồng. Thành lập Chi nhánh Techcombank Hồ Chí Minh
- Năm 1996: Thành lập Chi nhánh Techcombank Thăng Long cùng Phòng Giao dịch Nguyễn Chí Thanh tại Hà Nội. Thành lập Phòng Giao dịch Thắng Lợi trực thuộc Techcombank Hồ Chí Minh.Tăng vốn điều lệ tiếp tục lên 70 tỷ đồng.
- Năm 1998: Trụ sở chính được chuyển sang Tòa nhà Techcombank, 15 Đào Duy Từ, Hà Nội. Thành lập Chi nhánh Techcombank Đà Nẵng tại Đà Nẵng.
- Năm 1999: Tăng Techcombank tăng vốn điều lệ lên 80,020 tỷ đồng. Khai trương Phòng giao dịch số 3 tại phố Khâm Thiên, Hà Nội.
- Năm 2000: Thành lập Phòng Giao dịch Thái Hà tại Hà Nội. Tăng vốn điều lệ lên: 102,345 tỷ đồng
- Năm 2002: Thành lập Chi nhánh Chương Dương, Chi nhánh Hoàn Kiếm tại Hà Nội và các chi nhánh tại Hải Phòng, Đà Nẵng, Thành phố Hồ Chí Minh. Tăng vốn điều lệ lên 104,435 tỷ đồng
- Năm 2003: Chính thức phát hành thẻ thanh toán F@stAccess-Connect 24 (hợp tác với Vietcombank) vào ngày 05/12/2003
- Năm 2004: Khai trương biểu tượng mới của Ngân hàng
- Năm 2005: Thành lập các chi nhánh cấp 1 tại: Lào Cai, Hưng Yên, Vĩnh Phúc, Bắc Ninh, T.P Nha Trang (tỉnh Khánh Hòa), Vũng Tàu..
- Năm 2006: Thẻ thanh toán quốc tế Techcombank Visa được ra mắt
- Năm 2007: Trở thành ngân hàng ngân hàng có mạng lưới giao dịch lớn thứ hai trong khối ngân hàng thương mại cổ phần với gần 130 chi nhánh và phòng giao dịch
- Năm 2008: Ra mắt thẻ tín dụng Techcombank Visa Credit
- Năm 2012: phát hành thẻ đồng thương hiệu Techcombank – Vietnam Airlines – Visa
- Năm 2018: Techcombank được niêm yết trên sàn chứng khoán Thành phố Hồ Chí Minh.
- Năm 2020: tổng tài sản doanh nghiệp ước tính đạt 439,6 nghìn tỷ đồng[10] với gần 11.882 nhân viên. Techcombank sở hữu 3 công ty con phụ trách các nhiệm vụ khác nhau bao gồm Công ty cổ phần Chứng khoán Kỹ thương, Công ty TNHH một thành viên Quản lý nợ, và Công ty TNHH Quản lý quỹ Kỹ thương.
Mission
Dẫn dắt hành trình số hóa của ngành tài chính, tạo động lực cho mỗi cá nhân, doanh nghiệp và tổ chức phát triển bền vững và bứt phá thành công.
Review Techcombank
3.8
143 review
22/11/2024
★
★
★
★
★
Lập trình viên
tại Hà Nội
Review khối IT của Techcombak
18/11/2024
★
★
★
★
★
Nhân viên
tại Hà Nội
Công ty làm marketing tốt nhưng vào làm thì cũng thấy nhiều vấn đề
18/11/2024
★
★
★
★
★
Nhân viên
tại Hà Nội
Tâm sự của một homecomer về T đỏ và đã ra đi
Mọi người cũng đã tìm kiếm
Tìm việc theo nghề nghiệp
Tìm việc theo địa điểm