Lalamove is disrupting the logistics industry by connecting customers and drivers directly through our technology. We offer customers a lightning fast and convenient way to book delivery and moving services whether they are at their home, at work or on the go. People talk about O2O, we live it! Currently, Lalamove is a leading global on-demand delivery platform with millions of delivery partners serving millions of orders everyday. With 1600+ employees spread across SEA and LATAM, our 10-year old company has reached unicorn status in 2018, is well funded by prominent VCs and has kept growing at tremendous speed since.
Our strength lies in our internal values, namely Passion in serving local communities, empowering SMEs and our driver partners, Execution and Grit because that is how we differentiate ourselves by never giving up and striving for excellence, and Humility - awareness in ourselves to learn from others and never stop improving.
At Lalamove, we strongly believe in the power of community. Millions of drivers and customers use our technology every day to connect with one another and move things that matter. Delivery is what we do best and we ensure it is always fast and simple. Since 2013, we have tackled the logistics industry head on to find the most innovative solutions for the world’s delivery needs. Our vision is to bring communities closer and make city life easier by allowing fast and convenient circulation of goods. We realize this vision with a ‘glo-cal’ approach, building a robust operations team to adapt our product to local networks of businesses and delivery contractors. At the same time, we have ambition to build an international brand by establishing an even more global presence.
What You'll Do
- Driver Development: Manage offline driver acquisition channels, while retaining drivers on the platform via driver missions and activities
- Community Management: Actively moderate (bring people together), leverage, lead the driver community to shape the best service quality to users and the best worth for drivers.
- Drive Platform Excellence: Collaborate with internal teams to ensure optimal service quality for users and adherence to platform SLAs.
- Driver Operations Standards: Identify, continue improvement, build, and implement standard operating procedures (SOPs) and policies to support the activity and solve or prevent issues from occurring.
- Performance: Regularly track the efficiency of the team and the service quality provided to the network, and deploy corrective/improvement actions.
- Leadership skills to deal with a large and diverse driver community in Hanoi.
- Strong sense of prioritization, and structured mindset to cover multiple things at the same time, without compromising on quality.
- Strong integrity to make the best decisions for the company in every situation and stand firm without compromising.
- Data-driven to identify leverages and make the best decisions for the business in every situation.
- Degree holder with 2-3 years of operational/leadership experience, preferably in a logistics/e-commerce fulfillment environment
- Knowledge and understanding of mobile and web technologies
- Proven track record of hands on leadership experience through managing sizable teams
- Strong empathy to understand the needs of drivers and users. Calm under pressure. Demonstrates exceptional organizational skills, integrity, and a proven track record of following through on tasks.
- Vietnamese national with fluency in English and Vietnamese.
Dành cho các ứng viên – Lalamove tôn trọng đến sự riêng tư và cam kết sẽ bảo mật thông tin cá nhân của bạn. Bản thông báo này sẽ thông tin đến bạn cách thức mà chúng tôi sẽ sử dụng thông tin cá nhân của bạn, giải thích về quyền riêng tư của bạn và sự bảo trợ từ pháp luật khi bạn ứng tuyển cho chúng tôi. Vui lòng dành thời gian để đọc và hiểu rõ Bản thông báo này. Thông báo về Bảo mật ứng viên: https://www.lalamove.com/vi-vn/candidate-privacy-notice
Thành lập từ năm 1991, Công ty Ajinomoto Việt Nam có 100% vốn đầu tư nước ngoài và là thành viên của tập đoàn Ajinomoto Nhật Bản. Với sứ mạng đóng góp cho sức khỏe và cuộc sống hạnh phúc của người Việt, Công ty Ajinomoto Việt Nam luôn cố gắng mang đến cho người tiêu dùng Việt Nam những sản phẩm có chất lượng và tính an toàn cao.
Tất cả nhân viên của Công ty Ajinomoto Việt Nam dù đang đảm nhận công việc gì đều là tài sản quý giá nhất mà Công ty Ajinomoto đang sở hữu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1991
Mission
- Tăng cường động viên người lao động trong công việc hàng ngày và đóng góp cho Công ty bằng việc xây dựng một hệ thống quản lý nguồn nhân lực minh bạch.
- Chi trả công bằng cho các nỗ lực của người lao động.
Review Ajinomoto
Trả lương thấp hơn thị trường! Nhiều khoản phí không cần thiết và thiếu sự công nhận trong công việc (Indeed)
Quản lý khá ổn nhưng một số quản lý là những người quản lý vi mô, đặc biệt là những người có thâm niên. Môi trường làm việc thì tạm ổn, văn phòng thì nhỏ (Indeed)
Sếp VN rất tệ, cv chẳng liên quan đến ngành học (RW)