Mô tả công việc
- Based on JBP, breakdown into monthly Marketing & Campaign calendar by brands and by customer to avoid customers' conflict, strenthen dashboard from sell-in and sell-out. Optimize and tracking of investment mapping with Sales target.
- Ensure healthy metrics for online sales: traffic, %CR, offtake trend, ROAS & guided GMV from paid media...
- Lead Ecommerce Campaign & Merchandising Planning and execution.
- Lead Co-brand and partnership management to access potential matching target audience and extra value exchange .
- Ensure digital shelf & new initiatives update: SIS management, E-content, product page, landing page, thumbnail...
• Internal collaboration with Brand team, Finance controller, Demand planning, Sales team, Channel development team:
- Co-Lead to build, consolidate, incoporate FY Marketing & Ecommerce campaign with brand campaign calendar from BU to ensure offtake grow inline with Bu strategy
- Co-Lead marketing solutions & Meta ads, Google performance ads: paid search, organic search (eRetailer Search), livestream, social activities, KOL affliate, publisher affliate,...
- Monthly detailed SKU sales booking with sales team based on latest update campaign calendar
- Commercial plan for gift with purchase and on-top gift scheme: campaign and BAU
- Annual planning source of growth for Online channels
• Working with agencies and enablers for:
- Brief media based on EC target progress & campaign calendar, ensure optimize CPC and ROAS and to deliver with JBP commitment for platforms
- Quarterly catch up with Meta and Google for system update, new initiatives and cascade to media agency
- Quarterly, H1, H2, AOP review with media agency
- Find room to optimize and scale up efficiency media via market intelligence tools
• With the support of local research, insight data from ePartners to develop deeper online consumer and shopper understanding for Nutrition Category.
• Leverage this understanding to develop impactful media and ecommerce strategies to deliver the desired KPIs.
• Ensure activities will comply to FTSE4Good , WHO-Code, Nestlé policies and Instructions and local legislation in the context of delivering objectives by self/entire team.
Yêu cầu công việc
• Minimum 4-5 years in online business operations, with at least 3 years experience in eCommerce from planning to execution, and over this period has successfully delivered projects and KPIs, especially top and bottom line business results.
• Experience in relationship building and managing cross functional teams & KAM and Marketing Solution team of online ecommerce platforms
• Proven track record in delivering strategic digital marketing projects.
• Has consistently demonstrated success in a number of challenging and diverse business situations.
• Broad and practical understanding of key digital concepts in the areas of eCommerce, Social Commerce, Digital Media, Marketing Data Analytics.
Quyền lợi được hưởng
13th Month Fixed Salary + yearly Performance Bonus
Máy tính xách tay
Laptop
Công ty TNHH ANLI (VIETNAM) MATERIAL TECHNOLOGY được thành lập vào năm 2017, địa chỉ đăng ký nằm trong Khu công nghiệp Việt Nam - Singapore, tỉnh Bình Dương, Việt Nam.
Diện tích rộng khoảng 25.830 mét vuông.
Vốn điều lệ Công ty là 35 triệu đô la Mỹ.
Ngành nghề kinh doanh chủ yếu của Công ty là sản xuất và kinh doanh các sản phẩm da nhân tạo, da tổng hợp và các vật liệu nhựa PU tổng hợp khác. Công ty TNHH ANLI (VIETNAM) MATERIAL TECHNOLOGY là công ty con thuộc sở hữu của Công ty TNHH ANHUI ANLI MATERIAL TECHNOLOGY.
Công ty TNHH ANHUI ANLI được niêm yết công khai trên Sở giao dịch chứng khoán Thâm Quyến vào ngày 18 tháng 5 năm 2011. Hiện công ty là doanh nghiệp lớn nhất tại Trung Quốc chuyên nghiên cứu, phát triển và sản xuất da tổng hợp PU và vật liệu phức hợp có chức năng sinh thái, đứng đầu thế giới về ngành công nghiệp quy mô tổng hợp, và 8 năm liên tiếp đứng đầu: “Mười doanh nghiệp hàng đầu Trung Quốc trong ngành công nghiệp nhựa dẻo".
Sứ mệnh của Công ty là "Tạo cơ hội cho nhân viên, tạo ra giá trị cho khách hàng, tạo ra lợi nhuận cho cổ đông, tạo ra của cải cho xã hội" và "Sản phẩm ưu việt – Kiến tạo cuộc sống".
Công ty theo đuổi sự phát triển bền vững và tiềm năng phát triển lớn mạnh.
Mục tiêu dài hạn của Công ty là phấn đấu trở thành doanh nghiệp sản xuất vật liệu PU tốt nhất thế giới. Phấn đấu đưa ANLI trở thành doanh nghiệp khiến người lao động tự hào, được xã hội tôn trọng, có khả năng cạnh tranh và tầm ảnh hưởng lớn đến quốc tế.