- The job holder leads portfolio management by providing support in planning, coordination of financial objectives and deliverables for the portfolio of both traditional projects/initiatives implemented through Waterfall methodology and customer journey digitization initiatives implemented through Agile methodology.
- The job holder collaborates with cross-functional teams within the Transformation Office and other divisions in the bank to ensure operational consistency across bank-wide initiatives in tracking and governing progress, managing resources and communicating with stakeholders.
- Operations Support and Governance
- Design the operational process across the initiative lifecycle to ensure standartized approach across all type of initiatives/projects.
- Update operational processes on a regular basis and facilitate the set up of new initiatives and tribes in accordance with required standards.
- Support the development of tools/templates and guide initiative teams on how to fill in and update initiative progress on the tools/templates created.
- Apply and maintain tools/templates used to track and report across the portfolio of transformation initiatives (Foundational and Agile), define monitoring tools/templates and customize as needed.
- Provide logistics support for Head of IPMO and the team, CEO workshops, governance meetings, and be the contact point for building the Agile working environment for the Transformation Office.
- Consolidate and prepare progress reports for STEERCO, TECO, BOM, BOD leadership committees timely and accurately.
- Resource Management
- Collaborate with stakeholders in Business Units / Divisions to identify high level resource planning requirements to ensure optimal resource utilization.
- Track and control resource usage efficiency to ensure sufficiency for all units in the Transformation Office and for bank-wide initiatives within approved plan.
- Portfolio Management
- Work with transformation initiative leads and teams to understand progress of their assigned portfolio and track the accuracy of inputs for tools.
- Work with initiative leads to change initiative status and solve problems as required, report key challenges, track progress, recognize financial values and manage use of monitoring tools.
- Proactively guide initiative teams, Business Units and Divisions for effective cross-functional collaboration.
- Control quality and compliance of initiatives with required standards.
- Escalate issues or risks of potential impact on performance via portfolio reporting to Sponsors / STEERCO / TECO committees to facilitate the decision making process.
- Support the iPMO Lead in developing Early Warning System (EWS).
Head of iPMO
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
initiative teams within the Transformation Office and the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 8 years of project or program management experience in Waterfall or Agile methodologies
- Project or program management experience in a bank or technology organization including banking product development, performance management, IT project implementation
- Demonstrated experience working in a transformation office to drive a large organization-wide transformation program
- Strong experience in performance tracking and management including operating rhythm of performance reviews
- Strong knowledge and experience in blending traditional project management principles and practices with an Agile development approach in the right proportions to fit large, complex, mission-critical, enterprise-level projects
- Bachelor’s or Master's degree in Technology, Business, Banking and Finance or relevant discipline
- Project management certification in PMP, PgMP will be advantageous
Công ty Cổ phần Đầu tư Dừa Bến Tre (gọi tắt là Beinco) có trụ sở và nhà máy đặt bên bờ sông Hàm Luông thuộc địa bàn Xã Thanh Tân, Huyện Mỏ Cày Bắc, tỉnh Bến Tre đây là khu vực trung tâm vùng nguyên liệu dừa của tỉnh Bến Tre, đồng thời là đường lưu thông nguyên liệu dừa các tỉnh Đồng bằng sông Cửu long bằng đường thủy và bộ, sẽ là lợi thế rất thuận lợi cho hoạt động sản xuất- kinh doanh các sản phẩm từ dừa của công ty. Bến Tre được xem là thủ phủ dừa của Việt Nam. Thấu hiểu được nhu cầu và giá trị của chuỗi cây dừa đối với cộng đồng, BEINCO đã đầu tư máy móc thiết bị hiện đại phục vụ sản xuất với công nghệ chế biến tiên tiến cho ra các sản phẩm từ dừa đạt quy chuẩn quốc tế, đặt tiêu chí chất lượng sản phẩm và tính tiện dụng để phục vụ cộng đồng trong và ngoài nước.Với phương châm không ngừng hoàn thiện và phát triển đội ngũ nhân sự, BEINCO luôn đánh giá cao năng lực của mỗi cá nhân và luôn hoan nghênh chào đón tất cả các ứng viên có tâm huyết với sự phát triển của ngành dừa Bến Tre nói riêng và ngành dừa Việt Nam nói chung. BEINCO luôn hướng tới việc xây dựng cho đội ngũ nhân sự môi trường làm việc thân thiện, năng động, sáng tạo và tạo cơ hội tốt nhất cho mỗi cá nhân phát triển năng lực bản thân.
Review Dừa Bến Tre(Beinco)
Môi trường làm việc tốt, có nhiều cơ hội để phát triển, vùng vẫy, học hỏi được khá nhiều kinh nghiệm từ người đi trước. (it)
Môi trường làm việc thân thiện, cấp trên tạo điều kiện để học hỏi thêm nhiều kiến thức chuyên môn. (it)