JOB DESCRIPTION:
- Check Air/Sea freight rates with agents/carriers to find competitive pricing, compare rates, and provide quotations to the sales department.
- Support the sales team in quoting, consulting services, schedules for customers for freehand shipments.
- Arrange bookings and monitor shipment progress.
- Check import procedures/purchase costs with the logistics department and provide quotations to agents for DAP, DDP, DDU shipments
- Coordinate with departments to quickly and effectively handle customer requests. Track, notify, update shipping status for customers, agents.
- Process customer and agent data. Keep information and maintain, develop relationships with customers, agents.
- Assist the Accounting department in recovering outstanding debts.
- Resolve any issues related to shipments.
- Prepare work reports, volume reports, and perform self-assessment of monthly KPIs.
- Handle other tasks as assigned by the Manager.
JOB REQUIREMENTS:
- Qualification: Bachelor’s degree in economics, import-export, logistics…
- Experience: At least 1 year in a similar position
- Priority: Know Chinese.
- Skills: Strong communication, negotiation, persuasion, and problem-solving skills.
- Proficient in using office software.
- Good communication skills in English.
- Ability to work independently as well as in a team.
- Dynamic, meticulous, detail-oriented, and able to work under high pressure.
- Commitment to maintaining information confidentiality.
BENEFITS:
- Welfare regime: KPI bonus/Sales bonus, 13th-month salary, holiday and Tet bonuses, annual salary review, birthday gifts, and year-end recognition awards.
- Health care regime and internal cohesion: Periodic health check-ups, annual domestic and international trips, Year-End Party (YEP) and internal engagement activities.
- Regimes according to Labor Law regulations: Social insurance, health insurance, annual leave, Holiday - Tet, ...
- Professional, dynamic environment, opportunities to learn through internal sharing sessions and clear promotion path.
Công ty Cổ phần Giao Nhận Kho Vận Ngoại Thương Việt Nam (VINATRANS), được thành lập vào ngày 14/7/1975, với bề dày kinh nghiệm chúng tôi tự hào là nhà giao nhận vận chuyển hàng đầu tại Việt Nam về lĩnh vực Giao nhận và Logistics.
Với đội ngũ nhân viên đông đảo, nhiệt tình , tinh thần trách nhiệm cao , đội xe hùng hậu , nhiều công ty thành viên, nhiều chi nhánh khắp việt nam (Vinatrans Hanoi, Vinatrans Haiphong, Vinatrans Cantho, Vinatrans Quynhon, Vinatrans Danang,Vina Link,Vina Freight …) và các đại lý của Vinatrans khắp toàn cầu , kho bãi chứa hàng rộng lớn .
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1996
Mission
Với nhiều năm kinh nghiệm và uy tín trong quá trình cung cấp chất lượng dich vụ, sẵn sàng cung cấp đến khách hàng tất cả các loại hình giao nhận vận tải đảm bảo tiết kiệm chi phí và đúng lịch trình thời gian yêu cầu.