YOUR MISSION:
- This role is to lead, plan and monitor marketing communications activities in Vietnam to achieve brand and commercial objectives working with the key stakeholders.
- Drive Southeast Asia initiatives aligned with Global and Glocal brand narrative
- Lead and implement communication planning strategy within country that aligns with market requirement to support DTC and Wholesale Portfolios
- Drive key marketing initiatives and implement integrated communication plans to be aligned with Global and Southeast Asia brand narrative and conduct post campaign analysis. Campaigns to engage PUMA Vietnam’s target audience and to drive brand elevation and affinity
- Develop and implement performance/ sports marketing strategy for Vietnam, including building a portfolio of sports marketing assets with national relevance.
- Lead and implement sports activations/events to engage PUMA Vietnam’s target audience relating to Performance BU (Football/Basketball/Running) to drive brand visibility and credibility
- Develop a network and build relations with Media, Personalities and Athletes in Vietnam. Promote the brand’s attractiveness by connecting with early adopters and opinion-leaders with a continuous flow of product stories. Drive brand exposure through effective seeding strategy. Be in tune with latest industry trends as well of updated digital / social media strategy
- Develop and implement Go-To-Market strategies to help drive traffic and sell-through in DTC channels and drive brand confidence with Key Wholesale Accounts in Vietnam.
- Effective management of external agencies: To ensure consistent PR coverage in Vietnam. Maintaining good relationship with related Media and PUMA Influencers. To ensure Social media agency has effective/efficient strategies to drive awareness, engagement and conversions of own and earned accounts. Other agencies for successful activations/events
- Bachelor degree or higher
- Functional: Proven Brand marketing and Trade / E-comm marketing experience from international Brand across multiple countries.
- Industry: preferred sports, lifestyle or fashion
- Leadership: previous management experience, direct as well as indirect
- 5-7 years’ experience in overseeing Brand Marketing and E-comm marketing.
- Strong point of view and executing insight-driven, strategic and measurable brand Marketing programs
- Creativity & Innovation, initiative & self-motivated, leadership & team player, planning & organizing
PUMA provides equal opportunities for all job applicants, regardless of race, color, religion, national origin, sex, gender identity or expression, sexual orientation, age, or disability. Equality for all is one of the core principles at PUMA and we do not tolerate any form of harassment or discrimination.
Mô tả công việc
- Tổ chức thực hiện theo các chương trình kế hoạch marketing, kế hoạch quảng cáo, chương trình khuyến mãi. Theo dõi việc thực hiện và báo cáo kết quả hàng tháng/ quý/ năm.
- Xây dựng định hướng, lập kế hoạch và giám sát việc thực hiện hoạt động Marketing của Thương hiệu
- Nhận biết các cơ hội marketing bằng cách nghiên cứu và phân tích các dữ liệu bán hàng và thị trường.
- Phân bổ chi phí, giám sát, theo dõi các chỉ số quảng cáo, hiệu quả về lead performance của các chiến dịch quảng cáo trên các kênh truyền thông số (Google, Facebook, Zalo, Tikt
- Xây dựng định hướng phát triển thương hiệu, kế hoạch sản xuất nội dung và quảng cáo.
- Mở rộng kênh phân phối, tiếp cận dịch vụ, thương hiệu thông qua các hình thức online to offline.
- Đạt được các mục tiêu kinh doanh và Marketing của thương hiệu cũng như các công việc do cấp trên giao.
- Đạt được các mục tiêu tài chính của hoạt động kinh doanh và tiếp thị bằng cách dự đoán nhu cầu, theo dõi ngân sách hàng năm; lập kế hoạch chi tiêu; phân tích các biến động; đề xuất các hành động khắc phục.
- Phân tích khách hàng, Duy trì mối quan hệ với khách hàng bằng những chiến dịch marketing phù hợp.
-Làm việc tại VP chính Tập đoàn: Số 93 Bạch Mai- Hai Bà Trưng- Hà Nội.
Yêu cầu ứng viên
- Ưu tiên ứng viên Nữ trong độ tuổi từ 28-35;- Tốt nghiệp Đại học các ngành có liên quan Sales, Marketing, Quản trị kinh doanh, Kinh tế quốc dân, Ngoại thương, ngoại giao, thương mại....
- Khả năng giao tiếp tốt. Có kỹ năng quản lý thời gian và kỹ năng tổ chức tốt.
- Có khả năng phân tích thị trường
- Khả năng lập kế hoạch marketing.
- Có thế mạnh về lập kế hoạch ( marketing, nội dung )
Quyền lợi
- Thu nhập từ 25 - 30 triệu theo năng lực (Bao gồm lương CB + Lương KD).
- Phụ cấp cơm trưa 40k/ngày làm việc+ Phụ cấp trang thiết bị phương tiện làm việc.
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo quy định.
- Chế độ du lịch, nghỉ mát hàng năm.
- Chế độ khám sức khỏe theo định kỳ
- Thưởng các ngày lễ tết theo quy định: lương tháng 13, thưởng thâm niên, sáng kiến, nhân viên xuất sắc….
- Môi trường làm việc năng động, thân thiện, chuyên nghiệp
- Được ưu đãi sử dụng các dịch vụ thẩm mỹ, y tế chuyên khoa của Tập đoàn.