Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Du lịch nước ngoài
- Đồng phục
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
New Business Development:
o Identify and pursue new business opportunities in the freight forwarding sector.
o Act as the primary liaison with customers on all business-related matters.
o Obtain freehand business and proactively generate and follow up on sales leads.
o Develop and implement strategies to penetrate new markets and expand the customer base.
Client Relationship Management:
o Provide timely and competitive quotations to customers.
o Conduct regular visits to existing and potential clients to build and maintain strong relationships.
o Follow up with clients for outstanding payments, collaborating with the Accounting Department to ensure timely collections.
Market Analysis and Strategy:
o Monitor market trends, competitor activities, and industry developments.
o Develop concepts and strategies aimed at increasing cargo volumes and improving financial results on key trade lanes.
o Analyze trade lane performance and identify opportunities for growth.
Product and Service Development:
o Collaborate with product management and operational units to plan, develop, and implement attractive products and services.
o Actively promote Rhenus’s products and services to customers, overseas partners, and internal teams.
o Transfer knowledge and market insights of trade lanes to overseas partners and local staff.
Regulatory Compliance:
- Stay informed about changes in market regulations on trade lanes.
- Communicate compliance requirements and updates to relevant parties within the organization.
Reporting and Communication:
- Update the Sales system (SUGAR) with the latest information on client interactions and sales activities.
- Maintain accurate records of sales activities, customer interactions, and market intelligence.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree or higher in marketing, business management, logistics or any related fields.
- 2-5 years of experience in the Freight Forwarding industry is a must.
- Proven experience of sales in the freight forwarding industry.
- Proven track record in business development with a focus on "hunting" sales roles.
- Fluent in English (mandatory); competency in Korean is preferred.
- Proficiency in MS Office applications and general PC operations.
- Strong negotiation, communication, and interpersonal skills.
- Assertive, independent, and detail oriented.
- Ability to work effectively under pressure and meet tight deadlines.
- Strong team player with the ability to collaborate across different departments and cultures.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Hơn một thập kỉ hình thành và phát triển, Tập Đoàn Thắng Lợi Group đã từng bước chinh phục những đỉnh cao mới, mở rộng quy mô hoạt động với hệ thống các công ty thành viên phủ sóng khắp khu vực phía Nam, khẳng định vị thế tại thị trường Việt Nam.
Kiên định hoạt động bằng khát vọng “Phụng sự cho một triệu tổ ấm”, Tập Đoàn Thắng Lợi Group định hướng phát triển doanh nghiệp với hệ sinh thái đa ngành nhằm mục tiêu tăng trưởng toàn diện bền vững và hướng đến phục vụ cộng đồng gồm:
- Đầu tư & Phát triển quỹ đất;
- Xây dựng & Quản lý dự án;
- Phát triển dự án;
- Vận hành & Khai thác BĐS;
- Công nghệ - Giáo dục - Truyền thông;
- BĐS nông nghiệp Xanh.