Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
**Experience in Sales in Global Furniture Trading Industry is a must.
The Sales & Sourcing Manager (Furniture Industry) will be responsible for developing and executing sourcing strategies with the customers, managing supplier/vendor relationships, and optimizing the merchandising process for the furniture product line. The ideal candidate will have a strong background in sourcing and merchandising within the furniture industry, excellent negotiation skills, and a track record of driving cost savings and quality improvements. Including:
• Sales strategic consultant to Chairman & BOD
- Develop and implement strategic sourcing plans for furniture categories: indoor living/outdoor living/organization;
- Find customer, and final order >> Closing sales;
- Manage the orders and understand the customer's expects;
- Main exellent relationship with customer network;
- Identify potential customers, assess their capabilities, and negotiate favorable terms and agreement;
• Supplier/factory management:
- Build and maintain strong relationships with existing/new ssupplier;
- Evaluate supplier performance, conduct regular audits, and implement improvement initiatives;
- Source and onboard new suppliers to expand the vendor network for US, UK market.
• Merchandising management:
- Coordinate daily operational activities in production;
- Manage and supervise merchandising process to ensure the quality, order specifications and delivery dates.
• Cost Negotiation: Negotiate pricing, terms, and contracts with suppliers to achieve cost savings and maintain competitiveness >> Collaborate with suppliers on continuous improvement initiatives to enhance product quality.
• Costing analysis >> calculating the listed selling price.
• Market Analysis:
- Stay informed about market trends, pricing fluctuations, and emerging technologies in the furniture industry.
- Provide regular market analysis and insights to inform strategic sourcing decisions.
• Collaborate with suppliers to identify opportunities for cost reduction and value engineering.
• Quality Assurance: Work closely with the Quality Assurance team to ensure that suppliers meet or exceed quality standards.
• Cross-Functional Collaboration: Collaborate with cross-functional teams, including Product Development, Manufacturing, and Quality Assurance, to align sourcing strategies with business objectives
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor's degree in Business, or a related field.
- Fluency in English is a must.
- Minimum 8-10 years of experience in Sales & Sourcing or related roles within Furniture Sourcing Industry is a must.
- Demonstrated success in developing and executing sales strategies that deliver cost savings and operational efficiencies.
- Strong understanding of sourcing methodologies, negotiation strategies, and supply chain management principles.
- Excellent negotiation, communication, and interpersonal skills to collaborate effectively with suppliers and internal stakeholders.
- Strategic mindset with the ability to analyze data, identify opportunities, and make informed decisions.
- Strong project management skills with the ability to manage multiple sourcing projects simultaneously.
- Leadership qualities with the ability to motivate and lead a team to achieve results.
- Ability to thrive in a fast-paced and dynamic business environment.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty cổ phần thương mại Việt Hồng, tiền thân là doanh nghiệp tư nhân Việt Hồng được thành lập và hoạt động từ năm 1991, hoạt động trong lĩnh vực: cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm thanh caocấp, khung nhôm cửa kính, hệ thống cửa tự động, tấm ốp hợp kim, tấm ốp nhôm Alucobond, cung cấp lắp đặt sản phẩm cửa cuốn San Yuan Hi!DOOR Đài Loan, cung cấp các linh phụ kiện cửa nhôm kính và cửa cuốn, sản xuất các sản phẩm kính hộp cách âm cách nhiệt trên dây chuyền hiện đại được nhập khẩu từ Châu Âu…, Công ty đã tham gia thi công và hoàn thành nhiều công trình xây dựng dân dụng, công nghiệp, hạ tầng kỹ thuật, …. trong phạm vi cả nước và đã được các đối tác đánh giá cao.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chế độ BHXH, BHTN và BHYT theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Party
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
-
Tập đoàn Việt Hồng thành lập vào ngày 15 tháng 3 năm 1993, tiền thân là Công ty TNHH Việt Hồng. Trong quá trình phát triển cùng nền kinh tế, Việt Hồng chính thức đổi tên thành Công ty Cổ phần Tập đoàn Việt Hồng (VHG JSC) vào năm 2021. Từ ngày đầu thành lập, VHG tiên phong trong lĩnh vực tiếp thị và phân phối thiết bị nhiếp ảnh, kỹ thuật số, và KODAK là thương hiệu độc quyền đầu tiên tại Việt Nam.
Mission
Đất nước ta đang trên đà phát triển, với những thành tựu to lớn về mọi mặt Kinh tế - Xã hội mở ra những vận hội mới. Việt hồng không ngừng vận động, tìm tòi mở ra những hướng đi mới. Từ doanh nghiệp chủ yếu hoạt động trong lĩnh vực cung cấp lắp đặt các sản phẩm nhôm kính của các đối tác nước ngoài, Công ty đã mạnh dạn đầu tư nhập khẩu dây truyền sản xuất hiện đại từ Châu Âu chủ động sản xuất , đem lại doanh thu và lợi nhuận tăng trưởng cao …