Các phòng ban đang tuyển dụng tại K-GLOBAL

Marketing/ Truyền thông
Buôn bán/ Kinh doanh
Hành chính
Nghệ thuật - Thiết kế
Quản lý sản phẩm & dự án
Vận tải

Việc làm K-GLOBAL

Cập nhật 28/02/2025 21:24
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần XNK K-Global
Business Development Assistant Manager (Logistics Services)
K-GLOBAL
33 việc làm 37 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.

Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam

Job Responsibilities

Business Development:

  • Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
  • Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
  • Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
  • Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
  • Gather market information.

Costing and Quotation:

  • Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
  • Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
  • Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

Customer and Contract Management:

  • Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
  • Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
  • New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
  • Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.

Reporting and Other Tasks:

  • Manage and control P/L for assigned customer
  • Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
  • Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
  • Update market information and competitor’s trend
  • Supervise and support other members in division
  • Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
  • Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
  • Other tasks as Manager assignment.

Yêu Cầu Công Việc

  • Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
  • Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
  • Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
  • Strong customer relation management and sales skills.
  • Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
  • Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
  • Strong negotiation, presentation and coordination skills.
  • Proficiency in logistics-related software
  • Ability to work under pressure and achieve sales targets.
  • Excellent English skills (written and verbal).

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 5 tòa 169 Nguyễn Ngọc Vũ, Trung Hòa

Trải qua quá trình phát triển trên cơ sở ổn định và tăng trưởng bền vững, đến nay K-Global đã khẳng định được uy tín và thương hiệu trên thị trường thương mại và xuất khẩu B2B quốc tế.

NHỮNG THÀNH TỰU NỔI BẬT Với những sự cố gắng không ngừng nghỉ, K-Global đã đạt được rất nhiều những thành quả to lớn trong nước và ngoài nước:
Sở hữu 10+ nhãn hiệu xuất khẩu sản phẩm 
Hoạt động đa ngành hàng: Nông nghiệp, Kỹ thuật, Làm đẹp, Tiêu dùng nhanh,....
Sản phẩm của K-Global đã được xuất hiện tại hơn 100 quốc gia và vùng lãnh thổ trên khắp thế giới
Top 5 Thương hiệu - Nhãn hiệu nổi tiếng Đất Việt và nhà Lãnh đạo doanh nghiệp xuất sắc năm 2021
Có hơn 100 nhân sự trong bộ máy toàn công ty

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng đầy đủ các chế độ, quyền lợi của người lao động theo quy định của – Bộ Luật lao động hiện hành, Luật Công Đoàn (BHXH, nghỉ Lễ, Tết, …)

Các hoạt động ngoại khóa

  • Được tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty hàng quý, hàng năm cho tất cả các CBNV như du lịch hàng năm Team building, Year End Part….

Lịch sử thành lập

  • Được thành lập năm 2018 sau hơn 10 năm Founder kinh doanh và trải nghiệm tại 12 quốc gia khác nhau, do đó, tại K-Global có văn hoá toàn cầu, nơi mọi người đều chuyên nghiệp và hướng về phía trước. 

Mission

Là một doanh nghiệp với môi trường trẻ trung, năng động và đầy chuyên nghiệp, K-Global luôn cố gắng không ngừng để xây dựng một môi trường làm việc năng động sáng tạo giúp kích thích trí tuệ to lớn của các bạn trẻ. Ngoài ra K-Global luôn luôn dành toàn bộ sự chú ý của mình cho việc đào tạo và “nâng tầm” nguồn nhân lực.
Tại K-Global, chúng tôi “làm việc, kiếm tiền và tận hưởng cuộc sống”.

Những nghề phổ biến tại K-GLOBAL

Bạn làm việc tại K-GLOBAL? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo K-GLOBAL

K-GLOBAL

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo