He / She is an integral member of the team and is expected to contribute towards (but not limited to) strategy development, and strategy execution. As part of the role, they will work closely with Head of Strategy Development and Management, Senior Director, Senior Manager, Manager to:
- Develop the 5-year strategy for the bank
- Manage and monitor performance against the strategy
- Work on strategic deep-dives as required
- Develop communication plan, material and enable delivery
- Facilitate annual planning process and KRA formulation
- Strategy development and execution
- Participate in strategic planning process to develop overall bank-wide strategy, potential business model, CVP’s and financial model with clear drivers.
- Work on research, analysis, benchmark and possibly forecast:
- Macro-economic environment
- Competitor action (performance and actions)
- Revenue and profit pools
- Work on annual planning process with key stakeholders
- Work on strategic deep-dives on topics pertinent in that year
- Build and maintain financial model (5 year)
- Work on communication documents for internal and external audience, e.g., content, delivery in coordination with internal and external stakeholders
- Team player and self-development
- Ensure coordination and collaboration, both within the unit and the whole Bank
- Seek and provide feedback to foster a collaborative environment
- Ensure that the unit's activities comply with internal policies, regulations, processes, guidelines... and service quality commitments (SLAs)
- Participate in team and training related activities as required by the bank
- Proactively look for areas to develop and pursue training and coaching opportunities
- Perform other related tasks as requested by management
Head of Strategic Planning and Management
Key Relationships - Direct Reports
Senior Officer, Expert
Key Relationships - Internal Stakeholders
Chief Strategy Officer; Head of Strategy Development and Management, Strategy Division, Transformation Office, Digital Office, Finance, Head of Divisions and their segment / planning teams
Key Relationships - External Stakeholders
Consulting firms, e.g., management consulting, HR consulting, Tax consulting, marketing partners, data providers, etc., Partners, etc.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 12+ years of experience in banking and finance. Minimum 1 year of experience in an expert position
- Deep understanding of business management activities in the bank
- English level 3 (TOEIC 650 or higher or other certificates of equivalent value)
Qualifications:
- Graduated from university or higher, majoring in economics, finance, business administration. Preference will be given to candidates with master's/MBA degrees from foreign universities.
Ra đời từ 2014, thương hiệu thời trang nam 360 xác định sứ mệnh giúp các chàng trai trở nên đẹp hơn với phiên bản của chính mình. Ngày nay nam giới trẻ đang đứng những cơ hội tuyệt vời của xã hội hiện đại, công nghệ thông tin phát triển, cuộc cách mạng của các trang mạng xã hội để khẳng định bản thân. Bên cạnh đó, 360 hiểu rằng người trẻ cũng đang phải đối diện với những áp lực, thử thách thôi thúc bản thân phải thể hiên mình so với những người khác.
Với mong muốn được đồng hành, truyền cảm hứng và khuyến khích các bạn nam giới trẻ dám bước ra khỏi vùng an toàn để tự do, tự tin thể hiện chính mình theo phong cách phù hợp với bản thân. Thương hiệu thời trang 360 đầu tư tâm huyết nghiên cứu thiết kế chi tiết từng sản phẩm để có thể mang lại những trải nghiệm mới cho khách hàng, cũng là thông điệp muốn nhắn nhủ đến các bạn trẻ hãy cho bản thân trải nghiệm, dám thay đổi, bứt phá để vươn lên. Chúng ta chỉ thực sự thay đổi khi chúng ta hành động. 360 tin rằng dù có thể thành công hay thất bại, nhưng chắc chắn chỉ có những trải nghiệm mới giúp bạn trưởng thành. Trưởng thành là một hành trình với những dấu mốc thanh xuân, để khi nhìn lại tôi và bạn có thể tự tin không phải nuối tiếc “giá như…”
Mỗi bạn trẻ là một phiên bản độc đáo và duy nhất.