Location: Ho Chi Minh City, Vietnam
Area of interest: Global Operations
Job type: Permanent - Full Time
Work style: Office Working
Opening date: 25-Nov-2024
Closing date: 07-Dec-2024
Job Advert Details
Some careers have more impact than others.
If you’re looking for a career where you can make a real impression, join HSBC and discover how valued you’ll be. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.
Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.
We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Officer, KYC.
Job Profile
Service, amend, cancel or close existing accounts associated with customer products or services with low to medium complexity and administer product/service processing within the guidelines of the service level agreements and under the guidance of senior team member.
Summary Of Main Tasks And Responsibilities
The role holder will:
- Responsible for CDD (Customer Due Diligence) analyst and QC/QA for WPB Customers.
- Research customer information via multiple sources and inquire information by contacting directly customer via phone where applicable.
- Work with BFCR and other compliance functions for CDD, AML and Sanctions LoBP, undertaking QC/QA for CDD process in accordance with the HSBC Global Standard and the relevant laws and
- local policies, processes & procedures. Interface with Compliance, Front Office and Relationship Managers where applicable especially on matters that involve escalation of pending and ageing profiles
- To provide technical support to the team so that KYC Ops is performed in an efficient, accurate and professional manner, and in accordance to relevant policies
- Support KYC Ops requirements for WPB customers
- Evaluate impact of new regulatory / internal requirements and provide timely feedback.
- Deliver fair outcomes for our customers and ensure own conduct maintains the orderly and transparent operation of financial markets.
- Meet the needs and expectations of customers by ensuring that escalation and complaints are
- handled in a timely and appropriate manner.
- Ensure KYC profiles presenting to RMs are error-free for timely sign-off.
- Develop and maintain excellent professional relationship with all stakeholders.
Experience, Skills and Qualifications
- Experience in banking is required
- Strong communication & interpersonal skills.
- Ability to prioritize and organize workload, multi-task, adapt quickly to change, and deliver under the pressure of deadlines.
- Capability to quickly learn new jurisdiction policies and guidance, and ability to interpret complex changes in regulatory guidelines and assess impact.
- Proven analytical skills with a strong attention to detail.
- Having strong customer communication skill.
- Can apply strong critical thinking and active judgment to understand customer profile and follow KYC processes and procedures.
- Good writing skill to complete required documents for customer profile.
HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.
Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
A Sóc logistics được thành lập tháng 12 năm 2017, là công ty hàng đầu trong lĩnh vực vận chuyển hàng hóa Bắc Trung Nam. Trải qua nhiều năm phát triển và đổi mới, với đội ngũ quản lý giàu kinh nghiệm, hơn 600 nhân viên năng động, nhiệt huyết, hơn 400 xe cont và tải các loại, 1 xưởng sửa chữa phương tiện cùng hệ thống kho bãi trãi dài từ Bắc vào Nam. A Sóc đã trở thành đơn vị vận tải uy tín hàng đầu tại Việt Nam, là đối tác chiến lược của Pepsico và trang thương mại điện tử lớn nhất Việt Nam như Shopee và nhiều công ty chuyển phát hàng đầu Việt Nam như GHTK, J&T, GHTK,...
Dịch vụ tại A Sóc logistics gồm:
+Dịch vụ vận tải hàng hóa bằng đường bộ
+ Dịch vụ vận tải hàng hóa bằng đường không
+ Dịch vụ vận tải hàng hóa bằng đường biển
+ Dịch vụ kho bãi hậu cần
A sóc logistics luôn định hướng phát triển doanh nghiệp theo sứ mệnh“Nhanh, an toàn, tiết kiệm chi phí khách hàng”.
Bên cạnh đó, A Sóc logistics còn hướng tới xây dựng một cuôc sống tốt đẹp hơn cho người Việt thông qua các hoạt động xã hội như: Tổ chức các buổi thiện nguyện hỗ trợ nhu yếu phẩm cần thiết cho bà con tại Cẩm Huy, Cẩm Xuyên, Hà Tĩnh trong trận lũ lịch sử năm 2020; hỗ trợ vận chuyển miễn phí chở hàng trang thiết bị y tế cho viện K Tân Triều phục vụ cho công tác phòng chống đại dịch covid -19 năm 2021 và tài trợ hàng chục chuyến xe 0 đồng vận chuyển hàng hóa cho bà con từ Thiệu Hóa, Thanh Hóa ra Hà Nội khi dịch bệnh Covid 19 bùng phát tại Hà Nội tháng 5 năm 2021.
Với phương châm, con người là yếu tố trọng tâm, A Sóc logistics luôn trao cơ hội cho nhân viên được làm việc và phát huy tối đa khả năng của bản thân, thúc đẩy văn hóa học tập chủ động, sáng tạo và gia tăng sự gắn kết. Tự hào là đơn vị có tốc độ phát triển nhanh chóng, doanh thu tăng trưởng vượt bậc qua từng năm.
“Nhanh như sóc-Chất lượng hơn vàng” đó chính là A Sóc logistics
Trụ sở Miền Bắc: LK 24 Khu nhà ở Thương mại Công ty TNHH Sông Công - Hà Đông, Phường Hà Cầu, Quận Hà Đông, Thành phố Hà Nội, Việt Nam
Chi nhánh Miền Nam: 630 đường Bùi Thị Xuân, Phường Tân Bình, TP Dĩ An, Bình Dương
Bãi xe: Long Biên, Mễ Trì, Bình Dương, TP HCM....