Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
Responsible for the design, planning and execution of CHANEL client Fashion & WFJ events and activities in Vietnam market
Key Responsibilities:
• Support the Marketing Manager on the local marketing event strategy with an objective to achieve (i.e., recruitment/conversion to RTW), end-to-end marketing execution with a focus on client experience
• Build together with the marketing Manager and support the orchestration of a client activity calendar balancing effort in our boutiques and supporting business opportunities
• Collaborate with global and local stakeholders to assist on idea generation: adapt and finetune client experience to make it locally relevant and impactful
• Build solid partnership with our vendor to deliver qualitative experience
• Budget management and monitoring of investments vs ROI
• Performance management: KPI set-up and post-event data analysis. Share learnings & postmortem recommendations
• Identify and manage potential partnerships and channel opportunities to maximize impact of our events
• Drive and develop event team
CHANEL CLIENT EVENTS:
• Support each seasonal collection with a variety of client activities: client events in boutiques or in external venues, in boutique activities, partnerships.
• Define relevant format for our clientele and adapt client experience with a tailor-made mechanism
• Set clear objectives for each event and work on planning of the event with relevant parties at Global and Local levels
• Pitch agencies & select the best service level to reach our business objectives
• Coordinate with all local experts to orchestrate the plan (VM, style expertise, Client strategy, merchandising, boutiques…): influence and drive project to reach common goal
• Liaise with PR on coordinated press activities
• Analyze and share results / learnings with all experts at local and global level
COMPETITION VEIL
• Organize and analyze competition data, sales, rankings, events and tools
• Feedback information
• Internet monitoring
Yêu Cầu Công Việc
• University or above
Work Experience
• 5 to 10 years of marketing experience, preferably in the fashion or beauty industry
• Experience from Event Production house for Fashion & Luxury brands
• Client event expertise, promotion, operations marketing expert
Required Competencies
• Dynamic, presentable with strong people skills
• Solid background on Client engagement
• Strong execution skills in terms of events planning
• Have sensitivity to the luxury retail and customer service standard levels
Chanel là một thương hiệu thời trang, mỹ phẩm xa xỉ hàng đầu thế giới được thành lập bởi Coco Chanel (Gabrielle Chanel) vào năm 1909 tại “kinh đô thời trang” Paris , Pháp. Trải qua thời gian dài phát triển, mỹ phẩm Chanel không ngừng khẳng định vị trí “cao cấp” của mình trong giới làm đẹp. Các sản phẩm chăm sóc sắc đẹp của Chanel luôn là “giấc mơ” của nhiều cô gái bởi giá trị cùng chất lượng hàng đầu ít thương hiệu nào sánh được.
Sau khi mở cửa hàng thời trang đầu tiên tại Việt Nam năm 2011, vào năm 2017, cửa hàng mỹ phẩm Chanel mang tên CHANEL FRAGRANCE & BEAUTY đã chính thức có mặt tại thành phố Hồ Chí Minh sau nhiều lần điều tra thị trường. Tính đến hiện tại, có 5 cửa hàng mỹ phẩm Chanel tại Việt Nam, trong đó có 3 cửa hàng tại thành phố Hồ Chí Minh và 2 cửa hàng tại Hà Nội
Review Chanel
Bạn sẽ được đào tạo tốt trong công việc. Mức lương rất khá.
Tôi yêu Chanel và tôi sẽ tiếp tục làm việc cho họ. Công ty tuyệt vời và họ quan tâm đến nhân viên của mình.
Môi trường làm việc tuyệt vời. Đồng nghiệp thân thiện, quản lý tốt.