- Assigned to support in two or three functional areas during training period.
- Assist in day-to-day HR operations, such as maintaining employee records, preparing documentation, and coordinating HR activities.
- Assist in organizing and maintaining digital and physical HR files, ensuring confidentiality and proper documentation
- Provide support in employee engagement surveys, gathering responses, and preparing initial analysis.
- Collect, organize, and analyze HR data (such as employee attendance, performance metrics, and engagement scores) to assist in developing reports for management.
- Prepare visual reports and dashboards using Excel or similar tools to summarize key HR metrics and trends.
- Assist in tracking HR projects and initiatives, providing regular updates and analysis to measure effectiveness.
- Contribute to the digitalization of HR processes by using online platforms and tools (such as Canva, Trello, and other collaborative applications).
- Support the implementation and management of digital tools that improve HR efficiencies, such as document management, employee engagement apps, and scheduling software.
- Project Management – Participate in team projects that address strategic initiatives as directed by the HR Manager.
- Adhere to all safety and health rules and regulations associated with this position and as directed by supervisor.
- Comply and follow all procedures within the company security policy.
- May perform other duties and responsibilities as assigned.
- University graduate, major in HR/ Business/ Media/English Language is preferable
- Agile and confident to engage across all HR sections and all levels of the business
- Analytical skills with the ability to capture and interpret relevant data for the business.
- Ability to work independently, take initiative, pay attention to details, and demonstrate accuracy
- Good problem-solving skills, can work under high pressure, be ready to take challenges
- Proficient in written and verbal communication skills in Vietnamese and English
- Ability to read and interpret documents such as safety rules, operating and maintenance instructions and procedure manuals.
- Ability to effectively present information and respond to questions from groups of managers, clients, customers, and the general public.
- Ability to define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions.
- Willing to learn and engage in ad hoc projects when required
- Ability in design tools such as Canva or similar applications.
- Ability to use graphic design tools and video making is a plus
- Strong Microsoft Office skills, particularly in Excel for data analysis and reporting is a plus
Với mục tiêu trở thành người tiên phong trong ngành chiếu sáng khi mở ra kỷ nguyên đèn LED, chúng tôi đã tạo ra Cosmos để trở nên khác biệt so với các thương hiệu chiếu sáng khác. Chúng tôi xây dựng công ty của mình trở nên nổi bật, thiết kế các sản phẩm với triết lý đổi mới, chú ý đến từng chi tiết và đặc biệt.” giá trị.
Cosmos luôn tuân thủ quan điểm hoạt động đặt chất lượng lên hàng đầu và cải tiến liên tục. Tất cả các đèn chiếu sáng đạt tiêu chuẩn chất lượng Châu Âu và đẳng cấp quốc tế, với thành phần từ Mỹ và Nhật Bản.
Cái đẹp của ánh sáng luôn là niềm đam mê mãnh liệt trong tâm trí của chúng tôi. Tại Cosmos, chúng tôi luôn mong muốn tìm ra những giải pháp ánh sáng đẹp nhất, luôn muốn tạo ra những sản phẩm sắc sảo nhất để đem lại sự chất lượng và hoàn hảo trong lĩnh vực này. Mỗi cá nhân tại Cosmos Lighting luôn không ngừng trao dồi, nâng cao kiến thức về công nghệ, luôn đi nhiều để thấy nhiều, mở mang tầm mắt và hiểu biết về con người, kiến trúc. Chúng tôi hy vọng sẽ có cơ hội được hợp tác với quý khách hàng để đem lại vẻ đẹp cho công trình của quý khách, thông qua các sản phẩm của Cosmos và nghệ thuật chiếu sáng.