- Managing media & digital planning for 3 key brands at a global leading FMCG
- International working environment, good benefits and learning opportunities.
Our Client is a global company in FMCG with international working environment, good benefits, and learning opportunities.
Job Description
Integrated Communication Planning
- Lead the integrated communication approach and planning for all campaigns, acting as a key business partner to the brand team.
- Map and analyze the customer journey to identify areas for improvement and innovation.
- Review and evaluate integrated communication proposals/plans from cross-agencies.
- Adjust media concept plans in response to changes (e.g., down rating, decreased KPIs, changes in marketing/media plans).
- Evaluate booking plans across various channels: TV, Digital, Mobile, OOH, Social KOL, Sponsorship.
- Measure media placement effectiveness and efficiency based on KPIs.
- Define category movements by analyzing historical data and competitor actions.
- Identify and generalize communication strategies to support ATL forecasts and adjust YTG communication plans.
- Identify communication threats and opportunities to enable agile business turn-around actions.
- Develop new consumer touchpoints, transforming new channels into brand-building touchpoints integrated into the holistic consumer journey.
- Focus on mapping and optimizing the end-to-end customer journey.
- Identify key touchpoints and moments of truth that impact the customer experience.
- Design and implement consumer experience strategies that align with the company's brand and business goals.
- Analyze consumer behavior via digital signals and develop strategies to enhance engagement, reduce friction, and increase satisfaction at each stage.
- Collaborate with cross-functional teams to implement improvements and measure their impact on consumer behavior and business results.
- Build and maintain a report analysis structure to track media KPIs.
- Establish and maintain strategic partnerships with media partners/suppliers.
- Evaluate partnership sponsorship packages.
- Stay updated on market trends, including new branding marketing activities, commercials, and regulations, and recommend suitable innovations for our brands.
- Respond to ad-hoc requests from brand teams.
- Maintain strong communication lines with key stakeholders to ensure smooth organizational operations.
- Foster a team culture among agencies that embraces new challenges with a positive, win-win spirit.
- Collaborate with marketing, sales, and product development teams to ensure a cohesive consumer experience.
- Lead consumer experience initiatives and projects from conception to execution.
- 5-6 years of experience in marketing communication.
- Preferably with experience in communication planning. Record proven of success in brand management, including TVC and digital, media strategy (with a focus on digital), and innovation. Creative thinking is a big plus.
- Solid knowledge of brand-building fundamentals: brand funnel, brand health tracking, etc.
- Strong analytical skills and proficiency in using Martech tools like PowerBI.
- Agile problem-solving skills.
- Strong stakeholder management skills.
- A comprehensive understanding of marketing and business functions in the FMCG sector is essential.
- Demonstrated strengths in marketing competencies, especially in Brand Planning, Brand Strategy, Communication, and Media Management.
- Lead cross-functional groups and managing local stakeholders, as well as forming close partnerships
- Inspire, motivate, and lead multidisciplinary project teams to achieve outstanding results.
- Proficiency in written and verbal English communication is a must
- Attractive compensation package of the market.
- Global company in an exciting industry.
- Opportunity for comprehensive development in brand management.
Quote job ref: JN-112024-6601283
Công ty TNHH Đầu tư Ô tô Ninh Bình tọa lạc tại điạ chỉ: Số 63, Lê Đại Hành, Phường Thanh Bình, TP Ninh Bình, trên trục đường trung tâm của TP Ninh Bình.
Công ty đi vào hoạt động từ tháng 1/2019
Công ty có hệ thống showroom ô tô Mazda - KIA hiện đại
Riêng khu trưng bày showroom trưng bày đầy đủ các dòng xe thương hiệu Nhật Bản đang được khách hàng quan tâm và đánh giá cao , tiện nghi với khu trưng bày xe có diện tích 544 m2
Xưởng dịch vụ cao cấp diện tích 1.516 m2 được đầu tư hiện đại, thiết kế và trang trí chuyên nghiệp trên, bao gồm: khu vực sửa chữa thân vỏ, máy chuẩn đoán, máy kiểm tra bình điện, phòng sơn nhanh, phòng sơn sấy, hệ thống pha sơn vi tính, khu đồng sơn xe mới và kho phụ tùng chính hãng.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty thành lập năm 2017
Mission
- Với phương châm – CON NGƯỜI là yếu tố quyết định thành công và phát triển. Hội đồng quản trị và Ban điều hành của chúng tôi hội tụ những lãnh đạo có trình độ cao. Là các cán bộ quản lý cấp cao có kinh nghiệm từ 35 năm trở lên trong lĩnh vực kinh doanh và dịch vụ ô tô tại các hãng ô tô hàng đầu trên thế giới tại Việt Nam. Cùng với đội ngũ cán bộ công nhân viên được tuyển chọn và đào tạo cấp chứng chỉ của Thaco Trường Hải. Nhân viên dịch vụ có trình độ và kinh nghiệm lâu năm trong ngành công nghệ ô tô và dịch vụ ô tô. Có suy nghĩ và tác phong làm việc chuyên nghiệp, tinh thần đoàn kết, trách nhiệm luôn cố gắng đem đến những sản phẩm và dịch vụ làm hài lòng khách hàng.