Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Brief summary of job profile:
The HR Officer is responsible for supporting the HR & Admin Manager to conduct various HR tasks and initiatives at the Highlands Coffee Roastery, including:
- Recruitment & Training
- Employee Relations
- Employee engagement/ staff events & activities.
Key Accountabilities:
1) Recruitment and Training
- Coordinate and execute recruitment process for non-managerial positions, including:
– Drafting and posting job vacancies on various platforms.
– Sourcing candidates.
– Conducting initial screening of resumes and shortlisting candidates for further evaluation.
– Scheduling/ Attending interviews & preparing interview materials and logistics.
- Coordinate the onboarding process and ensure new employees receive necessary trainings and orientation.
- Prepare and administer training programs for employees to develop their skills and knowledge.
- Maintain training database (materials, records, etc.) & reports effectively to provide to HR & Admin Manager, or other stakeholders when required.
2) Performance Management Implementation
- Assist in deploying Performance Management cycles (KPIs setting, Performance appraisal…) from the Head Office to the factory in a timely and efficient manner.
- Provide guidance and support to factory staff on the implementation of performance management processes & system.
- Maintain performance management documents such as guidelines, reports, etc.
3) Employee Relations
- Maintain accurate and up-to-date employee records, including personal information, employment history, performance evaluations, commendations, promotions, warnings, and any disciplinary actions taken.
- Handle employee relations, including handling grievances, disciplinary actions, and conflict resolution.
- Assist in the communication and implementation of documents, announcements, policies from the company's management to employees.
- Assist in working with government departments: Social insurance, fire prevention and fighting, Labor management department, facilitate inspections and reporting as necessary.
- Ensure compliance with employment laws and regulations.
4) Employee Engagement/ Staff Events & Activities
- Coordinate, organize & communicate employee engagement activities/ staff events & activities.
- Collect and analyze employee feedback to propose improvement.
Yêu Cầu Công Việc
Education/ Training Qualifications
- Bachelor’s degree in Human Resources Management, Business Administration, or a related field.
Work Experience
- 03+ years of working experience in HR field, focusing on Recruitment.
Knowledge of
- Well understanding of Labor Code, law of Social insurance and PI
- Proficient in using HR software and Microsoft Office applications.
Skills (Ability to)
- Service mindset.
- Good communication.
- Proactive and responsibility.
- Well-organized and problem-solving abilities.
- Able to work accurately with attention to details.
- Ability to communicate in English is a plus.
- Able to build and maintain professional relationship.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Konica Minolta Business Solutions Việt Nam thuộc sở hữu 100% vốn của tập đoàn Konica Minolta, Tokyo, Nhật Bản. Với chuyên môn trong lĩnh vực hình ảnh, xử lý dữ liệu và tạo ra các giải pháp dựa trên dữ liệu để giúp doanh nghiệp đưa ra quyết định kinh doanh, Konica Minolta cam kết mang đến những thiết bị và giải pháp phù hợp cho quý khách hàng, đồng thời hỗ trợ giải quyết những vấn đề khó khăn trong xã hội.
Với cương vị là đối tác chuyên cung cấp các giải pháp kỹ thuật số dành cho văn phòng làm việc, Konica Minolta luôn nỗ lực để hỗ trợ quý khách hàng trong việc xác định cũng như mở khóa tiềm năng phát triển kỹ thuật số, giúp doanh nghiệp vươn đến một tầm cao mới trong quy trình số hóa thông qua những giải pháp và thiết bị được thiết kế dành riêng cho môi trường làm việc tại văn phòng.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2012
Mission
- “Với cam kết thực hiện các Mục tiêu Phát triển Bền vững (SDGs), Konica Minolta luôn nỗ lực không ngừng trong việc hoàn thành các mục tiêu để đảm bảo tính bền vững cũng như duy trì trách nhiệm của doanh nghiệp đối với xã hội. Konica Minolta đã nhiều lần được công nhận về những thành tựu lịch sử đóng góp cho xã hội trên nhiều phương diện, và những nỗ lực để đạt mục tiêu phát triển bền vững trong suốt quá trình kinh doanh, Konica Minolta cũng được liệt kê trong danh sách “100 tập đoàn bền vững nhất toàn cầu năm 2021”, và đã được đánh giá xếp hạng cao nhất trong EcoVadis Sustainable Ratings.
Review Konica Minolta
Ông chủ tốt. Đội ngũ tốt. Phúc lợi nhân viên tốt (GL)
Các thành viên trong nhóm lãnh đạo điều hành là những người chân thành, thực tế (GL)