This position is of Crowe Vietnam's Advisory Department in the Hanoi office, in charge of leading the Tax Team and is responsible for providing the following advisory jobs for clients.
Job Description:
- Assist managers in leading teams providing tax compliance, advisory, health checks, pre-audit reviews, and other support services to clients.
- Work directly with clients to ensure efficient tax service delivery.
- Prepare and review tax reports and tax returns including Personal Income Tax (PIT), Corporate Income Tax (CIT), Foreign Contractor Tax (FCT), Value Added Tax (VAT), and others, within specified deadlines.
- Delegate tasks to tax assistants, including coaching and providing clear guidelines.
- Research tax issues and draft and review tax-related advice in response to client inquiries via email or letter.
- Represent clients in interactions with tax authorities when necessary.
- Identify business opportunities through existing relationships and develop new contacts.
- Seek ways to improve service efficiency.
- Provide timely guidance, feedback, and mentorship to staff development."
Requirements:
- A bachelor's degree, preferably with degrees in Economics, Business, Accounting, Finance, or MBA
- Minimum 3 years of working experience in areas of tax compliance, tax advisory, accounting and auditing;
- Excellent command of spoken and written English and Vietnamese;
- Strong understanding and interpretation of accounting and tax regulations;
- Strong analytical and communication skills;
- Proactive and self-motivated individual with excellent time management skills and the ability to prioritize tasks;
- Proficiency in MS office;
- Traveling within and out of the country, if required.
Benefits:
- Work for an international brand that frequently ranks among the top 10 global.
- Competitive compensation, including salary, year-end achievement bonus, rewards for contributions, overtime pay, and holiday bonuses.
- Flexible working hours and locations when possible.
- Work in a friendly and professional environment that upholds core values of Kindness, Openness, Discipline, and Professionalism.
- The Company's leadership culture is based on trust, listening, openness, cooperation, flexibility, friendliness, not being constrained or judged.
- The superiors and colleagues are friendly, gentle, humorous, and approachable.
- Opportunities to test new ideas and ways of doing things.
- Encouragement and support for intensive training programs such as online learning, offline training, and on-the-job instruction.
- Sponsorship for professional programs such as CPA VN, ACCA, CPA Australia, or other relevant courses and workshops.
- Opportunities to gain experience in different areas/functions of accounting and to develop into a professional consultant.
- Entertainment activities, including relaxing time with snacks, music and sports activities, picnics and travel with the company, sports and outdoor activities, and other activities in the office.
- Special benefits on peak season when & where possible: Peak season allowance, Special Leave after peak season, Relax Trip…
Công ty TNNH Nhất Nước có tên viết tắt là NNC, được thành lập từ năm 2003. Với trên10 năm kinh nghiệm hoạt động, NNC đã phát triển được nhiều sản phẩm cạnh tranh chiến lược của quốc gia, tích lũy được nhiều kinh nghiệm qua nhiều dự án và đã xây dựng được cơ sở nhà máy, con người giàu kinh nghiệm, sản phẩm đạt chất lượng cao. Khách hàng thường xuyên, đối tác tin cậy là sức mạnh và sự phát triển bền vững của NNC.
Với đội ngũ lãnh đạo, chuyên gia, kỹ sư, cử nhân, thợ kỹ thuật bậc cao năng động, đầy nhiệt huyết, sáng tạo và kinh nghiệm vượt bậc sẽ mang đến cho khách hàng và đối tác những sản phẩm, dịch vụ luôn cạnh tranh với chất lượng hàng đầu.
Chính sách chất lượng của NNC là:
“ Tự hào trên từng sản phẩm, uy tín ở mọi công trình
Đối tác là bạn hiền, khách hàng là ưu tiên”
NNC tự ý thức được việc xây dựng và duy trì phát triển thương hiệu là việc làm luôn được đặt lên hàng đầu. Vì vậy, toàn bộ đội ngũ cán bộ nhân viên của NNC đều ý thức và khắt khe với bản thân trong mọi công việc mình đã làm, đang làm và sẽ làm. Mọi yêu cầu của khách hàng, đối tác, thị trường đòi hỏi về sản phẩm và dịch vụ của NNC đều được mọi thành viên lắng nghe và đáp ứng.
NNC khẳng định và cam kết tuân thủ chính sách đưa ra, trách nhiệm trong từng sản phẩm và dịch vụ mình cung cấp, uy tín và thiện chí trong hợp tác. NNC sẽ là đối tác tin cậy của mọi khách hàng khi hợp tác với NNC.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2003
Mission
- Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành