Mô tả công việc
• Follow up daily Cash on hand and Bank account.
• Approval for receipt, payment vouchers and bank transfer in D365
• Review and update weekly cash report.
• Follow up monthly cash-flow
• Check AR (Accounts Receivable), AP (Accounts payable).
• Monitor and allocate the expenses from all departments.
• Follow up issuing red invoice for clients, DN/CN to intercompany and suppliers.
Fixed Assets
• Prepare Capital Assets Completion Report (CACR) for every completed capex on-time
• Understand and review all new Sanction request for Fixed Assets (FA) and Write Off and submit through Finario system
• Perform FA sighting on the completed project upon acknowledgement from Project Owner prior to raise CACR.
• To prepare monthly Capex forecast.
• Lead fixed assets physical verification.
• Perform Reject Glove reconciliation by monthly to ensure proper handling and movement control of all gloves within plant.
• Responsible for balance sheet reconciliation for Balance Sheet (BS)
• Review and make necessary provision for inventory in accordance with GAAP Set up the standard costing and timely update of the standard cost changes when requested by Ansell senior management.
• Conduct and lead full year physical fix assets count and ensure the variance is timely adjusted.
• Work closely with the project team for verification Financial Model
Audit and Internal Control Compliance
• Work with external auditor for audited Financial Statements
• Ensure that all internal controls are in-in placed and lead the team to conduct internal self-control assessment in AR and AP function and reporting areas.
• Working with Tax Authorities for VAT refund and CIT on supporting by service provider
Forecasting and budgeting
• Prepare and analyze Cost Center spending and Capex register quarterly forecast and ensure timely submit the forecast to regional reporting team.
• Prepare and analyze expense by cost Center the annual budget as per the instructed timeline and schedule.
Others
• Other duties as appropriately assigned by direct supervisor.
Yêu cầu công việc
• Minimum bachelor's degree in accountancy or related fields.
• CPA/CIMA or Similar professional qualification is preferable
Job Experience:
• 5 years working experience in GL function and product costing is a plus
• Competencies:
• Accounting principles, analytical, problem solving, business acumen, accuracy, interpersonal and communication
Knowledge and Skills:
• Experience of working in a Multi-National Company - Matrix Organization
• Knowledge of ERP including D365 F&O, e-Oracle, HFM, Hyperion or other Accounting Applications
• Knowledge of accounting principles for both local VAS, IAS, IFRS or USGAAP.
• Preferability for Manufacturing work experience
• Computer literate preferably in Microsoft offices
• English communication- written and spoken.
• Analytical / Good presentation skill/ Self-Driver
Quyền lợi được hưởng
A short-term incentive
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare: Employee (after 6 months working service)
Nghỉ phép có lương
Annual leave: 14 days per year
Xem thêm
Với sự phát triển của thời đại 4.0, nhu cầu mua hàng trực tuyến cũng vì thế mà gia tăng. Bên cạnh đó, thời buổi “vàng thau lẫn lộn” như hiện nay, việc chọn một sản phẩm uy tín, chất lượng và có thương hiệu là mối quan tâm lớn của người tiêu dùng, đặc biệt là các sản phẩm liên quan đến làm đẹp và chăm sóc sắc đẹp. Hiểu được suy nghĩ đó, công ty TNHH OQR ra đời để mang đến sự trải nghiệm tuyệt vời cho quý khách hàng bằng chất lượng sản phẩm và nguồn gốc an toàn, rõ ràng.
Chúng tôi luôn mong muốn sẽ giới thiệu nhiều hơn nữa những thương hiệu Hàn Quốc chất lượng đến khách hàng của mình, để có thể đáp ứng tốt nhất các nhu cầu, mong muốn của khách hàng trong lĩnh vực làm đẹp và chăm sóc sắc đẹp.
OQR sở hữu đội ngũ marketing trẻ trung, nhiều kinh nghiệm, sáng tạo, nhiệt huyết và tâm huyết – Đây là nguồn gốc tạo ra những giá trị cốt lõi cho các sản phẩm của công ty.