Enable Delivery Agility through highly mature Scrum adoption at teams, initiative, and/or wider organization
Key Accountabilities (1)
Enabling Agility
- Coach teams in self-management & cross-functionality.
- Help teams to focus on creating high-value increments that meet the Definition of Done (DoD).
- Train & coach Product Owners with techniques for effective Product Goal definition, Product Backlog management, release planning, that maximize business value.
- Train & coach teams, initiatives & stakeholders to apply empirical approach, incremental & iterative development, lean thinking, Scrum values.
- Plan, train, coach, implement, improve Scrum adoption for initiative and/or wider organization
- Ensure Scrum events take place, positive & productive within timebox.
Enabling Performance
- Adopt appropriate stances for teams: Trainer, Mentor, Coach, Leader, Facilitator, Manager, Change Agent.
- Help teams to improve effectiveness, efficiency & practices via Scrum, e.g., maturity assessment, improvement plans, training & coaching activities.
- Cause the removal of impediments to teams’ progress.
- Train, coach managers on empowering people, enabling & nurturing self-managing & high performing teams.
- Train, coach teams to use Agile tools, e.g., Jira, Confluence, Miro, Trello.
Enabling Outcomes
- Train & coach to help teams, initiative, and/or wider organization to apply evidence-based management (EBM)
Director, Agile Transformation
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams in Transformation Office, Digital Office, and relevant departments, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Partners / vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor or higher degree in Banking, Finance, Technology, Business Administration, Information technology or related disciplines.
- Professional Scrum certificates, e.g., A-CSM or PSM II. Others like PMP, PMI-ACP, Lean, Six Sigma, Agile Project Management, is a plus.
- 5 years of experience in corporate, preferably banking or fin-tech organization.
- Experienced in training, coaching Scrum for teams.
- Experienced in training, coaching, mentoring different roles, e.g., Product Owner, Designer, Developer, Tester, Manager.
- Be team player, a servant leader with strong facilitation, conflict resolution, communication, motivation, interpersonal skills.
- Familiar with engineering best practices (e.g., TDD, ATDD, CICD, automation)
- Familiar with common tools, e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Jenkins, SonarQ.
Công Ty TNHH Stack Tech Được thành lập vào năm 2020 tại Singapore
- Chúng tôi là Nhà cung cấp giải pháp và Nhà phần mềm địa phương được thành lập tại Singapore vào năm 2020. Chúng tôi tập trung vào việc cung cấp các sản phẩm sáng tạo và giải pháp tùy chỉnh cho khách hàng của mình trong các ngành mục tiêu, bao gồm Internet và bán lẻ
- Nhóm của chúng tôi được lãnh đạo bởi các chuyên gia và chuyên gia công nghệ kỳ cựu trong ngành, với kinh nghiệm dày dặn và phù hợp để giải quyết những thách thức riêng của bạn.
-Dịch vụ cung cấp: Hệ thống quản lý quan hệ khách hàng (CRM), Ứng dụng web, Thiết kế giao diện người dùng, phát triển iOS & Android
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm y tế, nha khoa và nhân thọ có kỳ hạn
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..
Lịch sử thành lập
- Công Ty TNHH Stack Tech Được thành lập vào năm 2020 tại Singapore
Mission
Đội ngũ của chúng tôi được lãnh đạo bởi các chuyên gia và chuyên gia công nghệ kỳ cựu trong ngành, với kinh nghiệm dày dặn và phù hợp để giải quyết những thách thức riêng của bạn