Thiết Bị Phụ Tùng An Phát

Hà Nội
200 - 500 nhân viên
Cơ khí / Ô tô / Tự động hóa
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại Thiết Bị Phụ Tùng An Phát

Buôn bán/ Kinh doanh
Tài chính - Kế toán
Hành chính
Kỹ thuật

Việc làm Thiết Bị Phụ Tùng An Phát

Cập nhật 13/12/2024 11:53
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Thiết Bị Phụ Tùng An Phát
(Temporary) Receivable Accountant - Kế toán công nợ tạm thời
Thiết Bị Phụ Tùng An Phát
22 việc làm 1 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 05/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức, Thời vụ/ Nghề tự do
Kinh nghiệm: 1 - 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

***A/R process, include but not limit to:

1. Monitor invoice issued.

Monitor closely to ensure that invoicing complied with prevailing regulation (issuing invoice, invoice cancel, invoice loss …)

2. Revenue recognition.

Ensure the revenue recorded as per IFRS/VAS and comply with current local tax regulation.

3. Receivables/ Collections.

Ensure the outstanding accurately and monitor the collection with sales team and credit controller.

4. Aging report.

Aging report must be prepared and sent to relevant parties as committed schedules.

5. Sales rebates, discounts.

Calculate and monitor the rebates and discounts to customers

6. Monthly sales report.

Prepare monthly sales report as timelines.

7. Customer confirmation.

Monthly confirmations will be prepared and sent to customers.

*** Detailed responsibilities

  • On daily basis, review out Aging report, reconcile system amount with bank statement from bank.
  • Distribute Aging report to Sales and Management. Highlight overdue debtors for collection action.
  • Obtain advice from Sales for sending Reminder Letters to customers
  • Work closely with Sales to reduce Aging by within credit days set.
  • Obtain Rebates report from Sales Admin, check calculation, inform SA (if any difference)
  • Follow up with SA on rebates given to customer (normally deduct in next sales invoice)
  • Follow up outstanding rebates not yet given to customers, ensure that all rebates given to customer are on time
  • Calculate cash discount
  • Prepare Credit Note, obtain approval
  • Send Credit Note to Customer
  • On monthly basis, issue debt confirmation letter and send customers, reconcile A/R Confirmation Letter with customers to ensure accurate balances
  • Monthly sales report and analysis i.e. all types of finished goods and all types of by products.
  • Monthly Management report
  • Cash collection from customers.

Yêu Cầu Công Việc

· Major in Accounting

. 1-2 years of experience in Accountant

· Knowledge in Computer e.g. Ms Office, Excel, email; Knowledge in Accounting and ERP/SAP

. Working experience in accounting field, refer in manufacturing company

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
9 Đinh Tiên Hoàng, Đa Kao, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Độ tuổi: 25 - 35
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Thiết Bị Phụ Tùng An Phát
Thiết Bị Phụ Tùng An Phát Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 15 Lưu Quang Vũ, Phường Trung Hòa, Quận Cầu Giấy, Thành phố Hà Nội.

Trải qua gần 30 năm hình thành và phát triển, Công ty An Phát đã trờ thành nhà cung cấp uy tín với hơn 20.000 khách hàng trên toàn quốc thuộc nhiều lĩnh vực:

  • Cơ khí
  • Lắp máy
  • Sản xuất lắp ráp
  • Điện - điện tử
  • Đóng tàu
  • Bao bì
  • Thực phẩm
  • Sửa chữa ô-tô, xe máy..

Những nghề phổ biến tại Thiết Bị Phụ Tùng An Phát

Bạn làm việc tại Thiết Bị Phụ Tùng An Phát? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thiết Bị Phụ Tùng An Phát

Thiết Bị Phụ Tùng An Phát

Click để đánh giá