Mô tả công việc
- Supervise the implementation of housekeeping standards and procedures in relation to:
- Bedroom service
- Bathroom service
- Valet service
- Cleaning service
- Linen maintenance
- Recommended changes to these standards and training needs on an ongoing basis
- Maintain a current and thorough knowledge of all housekeeping systems
- Open and close the shift and ensure effective shift hand over
- Distribution and collection of keys
- Management of all incoming and outgoing calls
- Solve employee grievances
- Perform Room allocations
- Perform Room inspections
- Prioritise arrival rooms
- Liaise with Front Office for guest and hotel requirements
- Ensure guest valet is processed and delivered in a timely manner
- Co-ordinate special projects (eg site rooms, vermin control, window and carpet cleaning, room inventories)
- Manage all special requests made by guests
- Ensure consistency within the department
- Management of lost property for the hotel
- Ensure you have complete knowledge of room types, layouts and facilities
- Manage storage areas
- Maintain adequate stock levels
- Complete stock takes as required
- Maintain stock levels
- Conducts shift briefings to ensure hotel activities and operational requirements are known
- Works with Superior and Human Resources on manpower planning and management needs
- Number of employees supervised –
- Direct - Room Attendant; Florist; Housekeeping Coordinator; Room Valet; Housekeeping Order-Taker; Seamstress; House-person; Public Area Attendant; Uniform Attendant; Linen Room Attendant Supervisor
- Key Metrics –
- Cleanliness of Room and Public Area
- Rate of Guest Room turnover
Quyền lợi được hưởng
At IHG, we provide you competitive benefits and comply to all current laws
We genuinely care about people and we show this through living out our promise of True Hospitality each and every day. It’s what connects every colleague in all IHG hotels.
Each IHG hotel brand delivers True Hospitality in their own way, and at the heart of it all are specific, core service skills.
True Attitude: being caring, wanting to make a positive difference, and building genuine connections with guests
True Confidence: having the knowledge and skills to perform your role, and giving guests the confidence that they can trust you, to help and support them during their stay
True Listening: focusing on what your guest is saying, picking up on body language that is often overlooked, and understanding what the guest wants and needs
True Responsiveness: is about providing guests with what they need, and doing so in a timely and caring manner
There’s so much more to the job than we can capture here. It’s simply about creating great experiences, doing the right thing and understanding people.
Yêu cầu công việc
- High School or Diploma in Hotel Administration, Hotel Management or equivalent.
- 2 years housekeeping experience preferably in a hotel of similar size and complexity and including supervisory experience or training.
- Type and level
Yêu cầu hồ sơ
Công ty TNHH Thương mại và du lịch Song Long là công ty chuyên về dịch vụ khách sạn, nhà hàng với 2 khách sạn quy và 1 nhà hàng tại khu vực phố cổ Hà Nội. Công Ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Thương Mại Và Du Lịch Song Long Thành lập ngày 23-03-2011 có mã số thuế là 0105209922 hiện đang đăng ký kinh doanh tại địa chỉ Số 13 phố Nhà Chung, Phường Hàng Trống, Quận Hoàn Kiếm, Thành phố Hà Nội.
- Tổng cộng 19 ngày nghỉ phép
- Phí hỗ trợ thi TOEIC & các chứng chỉ kỹ thuật (ISTQB, Agile Scrum...);
- Ngân sách hàng tháng cho các hoạt động nhóm, v.v.
- Tổ chức các khóa đào tạo cơ bản để tập trung phát triển năng lực các cá nhân như là phương pháp làm việc hiệu quả và kỹ năng xử lý vấn đề
- Đối với các cấp quản lý, công ty tổ chức các khóa đào tạo giúp nâng cao kỹ năng quản lý và lập kế hoạch chiến lược kinh doanh
- Môi trường năng động, tích cực, sáng tạo
- Làm việc trong môi trường trẻ trung năng động và chuyên nghiệp.