Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Details
Position: Data Control Assistant Manager - Trợ lý Giám Đốc (Nhóm Kiểm soát Dữ liệu) - Logistics
Job Code: 112879
- Working location: Duc Hoa District, Long An Province
- Monthly Salary: 20,000,000~23,000,000VND
Responsibility
1. Set up and manage shipping operations and procedures at the distribution center and ensure staff compliance.
2. Set up and manage KPIs for each warehouse department to ensure efficient operations. Improve and monitor procedures and processes for leveling up.
3. Receive and deploy cycle count/stock check requests or set up annual cycle count/stock check and reconcile with system data (WMS) to maintain inventory accuracy.
4. Inspect all warehouse equipment and order repairs and replacements periodically and as needed.
5. Participate in setting annual budgets and expenses, analyze variances and make necessary corrections to help the organization achieve its financial goals.
6. Detail requirements for recruiting, hiring and training new employees. Provide guidance and mentoring for staff leveling up.
7. Maintain warehouse status during both annual and peak business days, including employee schedule management.
8. Report and resolve issues that arise in daily operations.
<Performance Standard>
1. Leverage warehouse management experience to lead and manage a successful team efficiently and cost-effectively.
2. Utilize expertise in warehouse operations to streamline processes, reduce costs, and maximize efficiency.
3. Use inventory control systems to ensure the accuracy of stock levels, minimize losses, and optimize inventory.
4. Identify areas of improvement and develop strategies for increasing productivity.
5. Create a safe working environment by implementing safety protocols and managing hazardous materials.
6. Build strong relationships with vendors and suppliers to ensure timely delivery of goods.
7. Develop effective policies, procedures, and workflow processes for warehouse operations.
8. Monitor staff performance, provide coaching/feedback and motivate employees to achieve desired goals.
9. Ensure timely delivery of goods while maintaining quality standards.
10. Manage daily operations in a fast-paced environment.
11. Apply extensive knowledge of warehousing methods and principles to maintain optimal inventory levels at all times.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
・Education: At least graduated from High School
・Language: English - Business Level
・Experience:
- Have at least 3 years of experience in the Warehouse/ Fulfillment Center/ Distribution Center including at least 1 year in management role.
- Experienced with inventory control and management
- Knowledge and experience in setting up procedures/ processes, equipment maintenance, and warehouse best practices.
・Knowledge:
- Knowledge of warehouse operations, warehouse management systems (WMS)
- Understanding processes, standards, and practices in the transportation market,
using the Transportation management systems (TMS)
・Personality Requirement
- Strong leadership and interpersonal communication skills, with the ability to manage and develop a team
・Skills:
- Good at data processing, Excellent in Excel
- Careful, hard-working & willing to learn
- Teamwork and task assignment skill
<Preferable Skill / Experience>
・Experience in retail or FMCG is preferred
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Trung học
- Độ tuổi: 28 - 40
- Lương: 20 Tr - 23 Tr VND
Công ty TNHH Truyền số liệu LOTTE Việt Nam (LDCC VN)
Được thành lập năm 2009, trải qua gần 10 năm hoạt động tại thị trường Việt Nam, Chúng tôi tự hào cung cấp hầu hết các giải pháp và Dịch vụ IT cho các công ty con thuộc Tập đoàn Lotte đang kinh doanh tại Việt Nam. Với đội ngũ chuyên gia đến từ Hàn Quốc cùng với những Kỹ sư nhiều kinh nghiệm trong nước, suốt nhiều năm tận tụy phục vụ, LDCC VN luôn được tin cậy bởi Đối tác và Khách hàng. Kế thừa kinh doanh tất cả các Giải pháp Công nghệ sở hữu bởi Công ty mẹ, Chúng tôi kết nối và phát triển mạng lưới khách hàng thuộc mọi lĩnh vực vốn là thế mạnh của LOTTE, từ Bán lẻ, Sản xuất đến Tài chính, Dịch vụ Công…. bằng những giải pháp bắt kịp xu hướng Công nghệ của thế giới như Triển khai hệ thống ra vào cho cao ốc, An Ninh nhận diện khuôn mặt, Smart Parking, Thu phí tự động, Way finding, Retail, Core Banking, Giải pháp Chứng khoán T- Solution và nhiều Giải pháp chuyên biệt khác. Mỗi Giải pháp chúng tôi sở hữu một thế mạnh riêng để khẳng định thương hiệu của Lotte IT trên thị trường Công nghệ không ngừng dịch chuyển như hiện nay.
Với những nỗ lực của mình, sau 9 năm có mặt tại Việt Nam, chúng tôi dần dần tìm hiểu mong muốn của khách hàng bản địa, LDCC VN đã và đang cung cấp Dịch vụ và Giải pháp cho 50 Khách hàng Doanh nghiệp, 1500 users gián tiếp sử dụng các dịch vụ LOTTE Cloud Service, gần 45 Kỹ sư Onsite phục vụ khách hàng, hợp tác thành công với nhiều đối tác lớn. Hiện tại Công ty đã có 02 Văn phòng đại diện tại Hà Nội và TP. Hồ Chí Minh với quy mô lên đến gần 200 nhân sự.
Review Truyền Số Liệu Lotte Việt Nam
Văn phòng rộng rãi, giờ làm việc thoái mái