Mô tả công việc
The primary function of this position is to develop with dynamism the sales of projects and added-value solutions to customers using various combinations of Lectra's comprehensive products and services portfolio (software, equipment, training, consulting, and services contracts...) while respecting the sales internal policy and rules..
2. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
On an ongoing basis, the Sales Executive is expected to:
Achieve and exceed sales objectives by aggressively developing the business through a constant pipeline build-up with existing and new accounts
• Hunter spirit: to Find new prospects
• Develop and manage long-term customer relationships and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Define and implement sales strategy per account/Opportunities
Manage the sales cycle of added value propositions (including professional services - training and consulting - and recurrent maintenance contracts) from lead to close:
• Opportunity detection
• Opportunity qualification and evaluation,
• Solution definition - Presentation - Quotation - Proposal drafting
• Negotiation and closing, ensuring that all terms and conditions of the contract are defined and respect Lectra's standards.
Work closely with the marketing to develop an extensive knowledge base of all the local apparel/fashion industry, including key players and their current application and technology footprint, buying process, compelling events, political environment, and strategies
With the Sales Team to promote and demonstrate the added value of Lectra's solutions by understanding our customer's strategy, needs, and the environment through analyses, demonstrations, and trials.
Maintain contact with his customers and ensure a regular follow-up on the account he is responsible for:
• Make regular contact with existing customers (phone calls, visits on-site etc)
• Develop and manage the long term customer relationship and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Be alert to potential opportunities for existing customers
Yêu cầu công việc
• Vietnam Fashion garment industry experiences and strong networks, in particular, CMT sector in South / Center;
• Ability to Hunt new opportunities and adaptability to new environments;
• Speaking Chinese Mandarin is required;
• Fluency in English is required;
• Capacity to prioritize the most important actions on a short and mid-term perspective to optimize account coverage and maximize the value of the accounts assigned;
• Experience in customer value proposition approach and capacity to engage the customer in meaningful dialogue through consultative selling methodology. Ability to understand customer strategy, ambition, challenges, processes, known and unknown needs and ultimately to build solutions with the customer;
• Strong communication skills, diplomatic, tactful and adoption of a trusted advisor behavior;
• Outstanding listening skills, to understand objectives and desired outcomes of the customers;
• Ability to convince a prospect to accept the offer and close a deal;
• Capacity to manage time effectively and coordinate tasks and activities to maximize effectiveness;
• Self-discipline is required to document in detail each step of the sales cycle in our CRM (pipeline and forecast management against targets);
• Good command of MS Office (Power Point, Excel, etc.)
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare
Nghỉ phép có lương
Annual leave
Đào tạo
Training
Ai đó đã từng nói: “Bước chân đơn độc trên đường trải hoa hồng, không sánh bằng giữa những khúc quanh gặp người tri tâm”, quả đúng như vậy! Sau hơn 19 năm hình thành và phát triển, Thương hiệu Bê tông Việt Đức gắn liền với chất lượng của hàng nghìn dự án lớn nhỏ trải dài khắp Việt Nam , tạo nên những giá trị bền vững và những công trình chắc chắn cho tương lai, có lẽ ngoài những thành tựu đã đạt được thì tình yêu, sự tin tưởng và ủng hộ của khách hàng, đối tác có lẽ là điều mà chúng tôi trân quý nhất.
Với tâm thế “ Xây dựng niềm tin – Khẳng định chất lượng”, chúng tôi hiểu rằng sự tận tâm, lòng trung thực và kinh nghiệm chuyên sâu , luôn chú trọng đổi mới trang thiết bị, không ngừng học hỏi kinh nghiệm, áp dụng công nghệ mới vào mọi hoạt động sản xuất, thi công và quản lý chính là yếu tố quyết định thành công và bền vững nhất.
Thương hiệu bê tông Việt Đức xứng đáng là một thương hiệu tin cậy với các doanh nghiệp xây dựng uy tín trong nước như: Hòa Bình, Coteccons, Long Giang, Delta,… lựa chọn, mà còn là đối tác chiến lược của nhiều Chủ đầu tư, công ty đến từ Nhật Bản, Hàn Quốc, Mỹ, Hà Lan…. trong việc kiến tạo những công trình, dự án đẳng cấp. Điển hình như: KĐT Vinhomes Village, KĐT Royal City, KĐT EcoPark (Hưng Yên), KCN VSIP Hải Phòng, KCN Đại An , KCN Phúc Điền – Hải Dương, KCN Thăng Long – Phố Nối – Hưng yên, KCN Phố Nối A , KCN VSIP Bắc Ninh,Nhà máy Nhiệt điện Hải Dương, Công trình cầu đường CP03, …
Bằng tâm huyết và những nỗ lực phấn đấu không ngừng nghỉ , Thương hiệu Bê tông Việt Đức tin tưởng sẽ luôn được đồng hành cùng quý khách hàng , quý đối tác, trong việc tạo dựng những công trình chất lượng, mang đến cuộc sống phồn vinh, hạnh phúc.
Bê tông Việt Đức: Sẵn sàng, bứt phá và chắc chắn sẽ làm hài lòng quý vị.