What you will do
- Process Analysis, Design, and Improvement:
- Analyze current business processes to identify inefficiencies, bottlenecks, and opportunities for improvement.
- Design and optimize processes to enhance performance, reduce costs, improve quality, and ensure compliance with relevant regulations and standards.
- Lead continuous improvement initiatives and collaborate across departments to implement process changes and monitor results.
- Compliance and Regulatory Adherence:
- Ensure all business processes comply with relevant government regulations and international standards such as SOX and IFRS.
- Maintain up-to-date knowledge of changes in laws, regulations, and industry standards, and ensure that business processes are adapted accordingly.
- Support internal and external audit processes, and implement necessary process adjustments based on audit feedback to maintain a strong control environment.
- Stakeholder Management, Communication, and Change Management:
- Work closely with business leaders, department heads, and other stakeholders to understand process requirements and align process changes with organizational goals.
- Provide training and support to employees regarding new or modified processes, and using BMP templates and tools.
- Lead change management efforts to ensure the successful adoption of new processes, systems, or tools across teams, with a focus on compliance and audit controls.
- Data Analysis and Reporting:
- Collect, analyze, and interpret data to assess the effectiveness of processes and compliance with regulatory requirements.
- Provide regular reports to senior management, highlighting process performance metrics, compliance status, audit outcomes, and areas for improvement.
- At least 5 years of experience in leadership position. Proven as a seasoned Business Process Manager, Process Improvement Manager, or a similar role in Financial Services or Technology companie
- Bachelor degree in Finance or relevant field. Certified in process management methodologies (such as Six Sigma, Lean, CBPP…) and project management (PMP) is strongly preferred.
- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to work with diverse teams and stakeholders.
- Passionate about productivity enhancement.
- Strong knowledge of process management methodologies such as Lean, Six Sigma, BPMN, or similar.
- Strong project management skills with the ability to manage multiple priorities simultaneously.
- PLUS – Experience with SOX compliance and leveraging technology in business process management.
WorldCareVN hoạt động trong lĩnh vực y tế và làm đẹp: chuyên tư vấn khám chữa bệnh, chăm sóc sức khoẻ và làm đẹp. Thông qua nền tảng công nghệ WorldCareVN, giúp kết nối các nguồn lực và công nghệ để cung cấp các dịch vụ y tế, làm đẹp nhằm đáp ứng các nhu cầu chăm sóc sức khỏe, làm đẹp từ xa của người dân Việt Nam. Việc kết hợp công nghệ với các dịch vụ lâm sàng thực tế, WorldCareVN tạo ra ứng dụng trực tuyến giúp cho cộng đồng dân cư; bất kỳ lúc nào, bất kỳ nơi đâu cũng có thể dễ dàng đặt cuộc hẹn khám chữa bệnh, mua thuốc, chăm sóc sức khỏe, làm đẹp hoặc truy cập hồ sơ y tế, làm đẹp của mình để quản lý và theo dõi. Công nghệ làm cho các trải nghiệm chăm sóc sức khỏe, làm đẹp dễ dàng hơn, tiện lợi và kinh tế. Các ứng dụng chăm sóc sức khỏe số mặc dù không thể thay thế bác sĩ, nhưng chúng đang sự thực cố gắng tăng cường mối quan hệ chặt chẽ vốn có giữa nhân viên y tế (bác sĩ, điều dưỡng, hộ lý) với bệnh nhân và thân nhân. Công việc chăm sóc vẫn cần đầy đủ bác sĩ, điều dưỡng, hộ lý để đảm bảo cho bệnh nhân những sự kiểm tra kỹ lưỡng nhất, nhận được sự tư vấn đúng đắn nhất để tạo được niềm tin từ cộng đồng.