Mô tả công việc
Purpose of the job:
Logistics Coordinator Inventory is responsible for managing the warehouse inventory, by performing regular stock count and analyses differences, forecast the supply and demand requirements to ensure consistent stock levels.
Job summary:
Within the warehouse, the Logistics Inventory Coordinator is responsible for booking the goods receipt and goods issue to accurately keep track of stock administratively in the system and physically in the warehouse. Also, stock counting and checking outgoing loads of finished product is part of the administrator's responsibility.
Key responsibilities:
1. Warehouse planning:
Execute activities according to the weekly plan.
Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
2. Inventory management:
Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
Correctly register goods movements.
Organize regular stock counting in accordance with procedures.
Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
Correctly register scrapping and write-off.
3. Goods movement: Give clear instructions to the warehouse operators on their daily tasks.
4. Storage & stock quality assurance/ management:
Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
Performs root cause analysis on stock quality issues.
5. RPM handling: Administrate RPM and register site-loss within logistics
6. Assets & equipment management:
Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.
7. TPM & Continuous Improvement:
Record data to contribute to DCS.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.
Participate in TPM improvement activities.
8. Management reporting: Ensure data is recorded in the system correctly and on time to enable management reporting.
Execute activities according to the weekly plan.
Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
Correctly register goods movements.
Organize regular stock counting in accordance with procedures.
Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
Correctly register scrapping and write-off.
Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
Performs root cause analysis on stock quality issues.
Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.
Record data to contribute to DCS.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.
Participate in TPM improvement activities.
Yêu cầu công việc
Qualifications: Bachelor's Degree in Logistics, Supply Chain Management, or relevant fields.
Experiences/skills:
1 - 2 years of experiences in similar roles, preferably in logistics and manufacturing companies.
Critical thinking and good learning agility
Experienced working with TPM, SAP, WMS or other ERP systems is a plus
Other skills and languages: Microsoft Office (Excel, MS PowerPoint, Power BI)
Languages: Able to use English and Vietnamese fluently.
Working time: Work by shift (Shift 1: 6am - 2pm, Shift2: 2pm - 10pm, Shift3: 10pm - 6am)
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Nghỉ phép năm
CLB thể thao
Tập Đoàn Gạch Men Hoàng Gia - ROYAL GROUP là một trong những tập đoàn hàng đầu trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh vật liệu xây dựng và trang trí nội thất tại Việt Nam. Với hơn 25 năm kinh nghiệm, ROYAL GROUP hiện nay đang là một trong những tập đoàn lớn nhất tại Việt Nam về sản xuất gạch ốp lát.
Về thị trường trong nước, ROYAL GROUP đã thiết lập được hệ thống phân phối trải dài từ Bắc chí Nam với hơn 3.000 cửa hàng, đại lý và showroom.
Về thị trường quốc tế, sản phẩm của ROYAL GROUP đã xuất khẩu đến nhiều quốc gia, khu vực như: Đông Bắc Á (Trung Quốc, Đài Loan, Hàn Quốc, Nhật Bản), Đông Nam Á (Campuchia, Thái Lan, Maylaysia, Myanmar, Philippine), Châu Âu, Châu Mỹ, Châu Úc, Châu Phi và Trung Đông…
ROYAL GROUP tạo 1 môi trường làm việc luôn có sự TÔN TRỌNG giữa tất cả thành viên từ nhân viên đến cấp Lãnh đạo, 1 môi trường tưởng thưởng công bằng và xứng đáng cho những đóng góp của từng thành viên. Và chính ở nơi này, các thành viên luôn có CƠ HỘI sáng tạo, được là người giương buồm cho ý tưởng của mình ra khơi, các thành viên được tạo điều kiện tối đa để thực hiện những hoài bão của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Gói bảo hiểm sức khỏe toàn cầu
- Các quyền lợi khác theo Chính sách Công ty và Luật Lao động Việt Nam
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty
- Cầu lông
- Bóng chuyền
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2001
Mission
- Với sứ mệnh “Ngôi nhà nuôi dưỡng những ước mơ”, ROYAL GROUP luôn mong muốn đem đến cho tất cả thành viên một nơi làm việc thân thiện như chính ngôi nhà của mình.