DHL Supply Chain is the world’s leading contract logistics provider. Combining value-added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Auto-Mobility, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Responsibilities
For specific Warehouse, Transport, IT and /or major contract renewal or change scope projects.
- Interpret project requirements into objectives and tasks, leading the comprehensive planning, control, status updates, stability, and delivery of projects following the O2D (Opportunity to Delivery) program.
- Apply DePICT or PMI process and methodologies for effective project implementation.
- During the tender phase, review the work scope, provide the Solution Design team with project timelines, and highlight any potential concerns.
- Upon project award, participate in the handover meeting facilitated by the Business Development team to receive winning information and documentation.
- Organize internal and external Project kick-off meetings to initiate the project.
- Construct a detailed project timeline, monitoring and managing it to ensure timely project completion.
- Report project status to all stakeholders on a weekly basis.
- Facilitate project success by assigning tasks and tracking them until completion.
- Maintain open and clear communication throughout project implementation, chairing meetings to ensure every team member is aware of their responsibilities and deadlines.
- Ensure that the project team has a clear understanding of their workstream requirements.
- Identify potential risks and coordinate the creation of a mitigation plan to ensure project success.
- Manage the project budget, providing weekly cost updates.
- Conduct regular site assessments to confirm progress reports reflect actual on-site activities.
- Assist with on-site coordination within the facility setup.
- Guarantee a smooth transition to operations through a hyper-care plan and regular reporting.
- Establish and update the Planview Project profile for stakeholders' visibility.
- Support Operations Excellence activities at selected sites
- Bachelor's degree
- 2 years of operational experience in Contract Logistics
- 5 years of project management experience (as a PM or in another role)
- Excellent communication skills are essential.
- Proficient in creating compelling presentations and delivering them effectively on stage.
- Knowledge of legal and other regulations related to quality, Health, Safety, and Environment (HSE), and firefighting.
- Possesses strong analytical and problem-solving abilities.
- Excellent customer relationship management skills.
- In-depth knowledge of Microsoft Excel for effective data analysis.
- Skilled in process mapping and developing/reviewing Standard Operating Procedures (SOPs).
- Fluent in English
Công ty Cổ phần Đầu tư Dừa Bến Tre (gọi tắt là Beinco) có trụ sở và nhà máy đặt bên bờ sông Hàm Luông thuộc địa bàn Xã Thanh Tân, Huyện Mỏ Cày Bắc, tỉnh Bến Tre đây là khu vực trung tâm vùng nguyên liệu dừa của tỉnh Bến Tre, đồng thời là đường lưu thông nguyên liệu dừa các tỉnh Đồng bằng sông Cửu long bằng đường thủy và bộ, sẽ là lợi thế rất thuận lợi cho hoạt động sản xuất- kinh doanh các sản phẩm từ dừa của công ty. Bến Tre được xem là thủ phủ dừa của Việt Nam. Thấu hiểu được nhu cầu và giá trị của chuỗi cây dừa đối với cộng đồng, BEINCO đã đầu tư máy móc thiết bị hiện đại phục vụ sản xuất với công nghệ chế biến tiên tiến cho ra các sản phẩm từ dừa đạt quy chuẩn quốc tế, đặt tiêu chí chất lượng sản phẩm và tính tiện dụng để phục vụ cộng đồng trong và ngoài nước.Với phương châm không ngừng hoàn thiện và phát triển đội ngũ nhân sự, BEINCO luôn đánh giá cao năng lực của mỗi cá nhân và luôn hoan nghênh chào đón tất cả các ứng viên có tâm huyết với sự phát triển của ngành dừa Bến Tre nói riêng và ngành dừa Việt Nam nói chung. BEINCO luôn hướng tới việc xây dựng cho đội ngũ nhân sự môi trường làm việc thân thiện, năng động, sáng tạo và tạo cơ hội tốt nhất cho mỗi cá nhân phát triển năng lực bản thân.
Review Dừa Bến Tre(Beinco)
Môi trường làm việc tốt, có nhiều cơ hội để phát triển, vùng vẫy, học hỏi được khá nhiều kinh nghiệm từ người đi trước. (it)
Môi trường làm việc thân thiện, cấp trên tạo điều kiện để học hỏi thêm nhiều kiến thức chuyên môn. (it)