Mô tả công việc
About The Job:
Our Merchandising Executive will play a pivotal role in managing and coordinating customer orders, serving as the primary liaison between clients and internal departments. This role involves handling customer inquiries, understanding client needs, and ensuring seamless order execution while fostering strong client relationships.
What You’ll Do:
· Customer Inquiry Management
o Receive, process, and provide necessary information to fulfill customer inquiries
o Accurately identify client needs and product requirements relating to technical specifications, quality standards, delivery expectations, cost parameters, and more.
o Assess internal capabilities, such as product technical feasibility, production capacity, quality standards, to determine if orders can be fulfilled to customer specifications
· Order Coordination and Execution
o Construct and coordinate comprehensive order execution plan, clearly identifying necessary milestones, timelines, and people-in-charge to fulfill customer orders
o Collaborate closely with internal departments such as Research & Development, Planning, Production, and Quality Assurance, to ensure customer requirements and delivery timelines are met
o Communicate promptly and transparently with customers to provide updates on progress, address any potential issues proactively, and maintain positive relationships
· Customer Demand Analysis
o Collect, consolidate, and maintain an overview of order details, ensuring alignment between customers’ requirements and factory resources and capabilities
o Collect and analyze customer data to identify trends and provide actionable insights that can inform strategic decisions, helping shape the company’s strategy to better meet customer needs and respond to changing demand patterns
Yêu cầu công việc
This role requires strong organizational, analytical, and communication skills, as well as a deep understanding of both customer needs and internal production capabilities. The ability to coordinate across departments and maintain a customer-focused approach is crucial to ensure timely and satisfactory order fulfillment.
- Bachelors’ degree
- 0-3 years of work experience
- Excellent written and oral communication skills in English and Chinese
- Outstanding academic performance and strong record of extracurricular activity
- Strong analytical, problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Positive attitude and a willingness to learn
Quyền lợi được hưởng
- Saturdays off
- Competive salary
- 13th salary
- Laptop provided
- Transportation from HCM, Binh Duong, Bien Hoa to the plant
Sau 15 năm vững bước trong lĩnh vực kinh doanh, CÔNG TY CỔ PHẦN KHOÁNG SẢN VẬT LIỆU Á CỘNG đang định hình lại chính mình với một phiên bản hoàn toàn mới. Từ cốt lõi là một doanh nghiệp xuất khẩu vật liệu xây dựng đá ốp lát đáng tin cậy tại châu Âu và Mỹ, giờ đây, chúng tôi hướng tới việc kiến tạo không gian phát triển mới, sáng tạo hơn và đầy giá trị. Hành trình này bắt đầu từ việc đổi mới văn hóa doanh nghiệp và thay đổi tư duy, chúng tôi đang tiên phong trong công cuộc chuyển đổi số, sẵn sàng dẫn đầu những xu hướng mới của ngành.
Chúng tôi đã cùng nhau gặt hái những thành quả ban đầu, dẫn dắt bởi đội ngũ tin tưởng, trong một môi trường cởi mở, nơi luôn đón nhận thách thức và không ngừng đổi mới. Hướng về một tương lai lớn mạnh hơn, A Plus cam kết tạo ra những giá trị đột phá trong thời đại chuyển đổi số và AI đầy biến động. Chúng tôi đang tìm kiếm những đồng đội có chung tầm nhìn, năng lực và nhiệt huyết để cùng xây dựng, phát triển và chia sẻ thành quả.