Lalamove is disrupting the logistics industry by connecting customers and drivers directly through our technology. We offer customers a lightning fast and convenient way to book delivery and moving services whether they are at their home, at work or on the go. People talk about O2O, we live it! Currently, Lalamove is a leading global on-demand delivery platform with millions of delivery partners serving millions of orders everyday. With 1600+ employees spread across SEA and LATAM, our 10-year old company has reached unicorn status in 2018, is well funded by prominent VCs and has kept growing at tremendous speed since.
Our strength lies in our internal values, namely Passion in serving local communities, empowering SMEs and our driver partners, Execution and Grit because that is how we differentiate ourselves by never giving up and striving for excellence, and Humility - awareness in ourselves to learn from others and never stop improving.
At Lalamove, we strongly believe in the power of community. Millions of drivers and customers use our technology every day to connect with one another and move things that matter. Delivery is what we do best and we ensure it is always fast and simple. Since 2013, we have tackled the logistics industry head on to find the most innovative solutions for the world’s delivery needs. Our vision is to bring communities closer and make city life easier by allowing fast and convenient circulation of goods. We realize this vision with a ‘glocal’ approach, building a robust operations team to adapt our product to local networks of businesses and delivery contractors. At the same time, we have ambition to build an international brand by establishing an even more global presence.
What You’ll Do
- Daily and weekly:
- Review and approve operation tickets in the internal system.
- Review enterprise documents, including contract & termination, invoice, orders report.
- Follow up with BD team for debt collection.
- Book accounting transaction into accounting software.
- Handle driver-related matters, including driver offboarding, driver cash out, driver wallet, driver deposit.
- Prepare weekly reports (cash flow, bank balance, driver deposits).
- Support other departments for driver-related and enterprise-related matters.
- Other tasks from Finance Manager.
- Monthly:
- Check monthly wallet adjustment.
- Prepare MEC packages.
- Perform monthly stock count, prepare Inventory and Sales report.
- VAT invoice issuance monthly.
- Self-motivated, proactive, take ownership and personal responsibility.
- Hardworking & friendly team player, enthusiastic and adaptable.
- Fast learner and can-do attitude individual
- Bachelor’s Degree in Accounting or Finance.
- At least 3 or 4 years’ experience as Senior Accountant in MNC.
- Good in communication, hard-working, active at work.
- English: Intermediate level in all skills.
- Computer: Good in MS office (Word, Excel, Power Point).
- Prior experience with the Oracle NetSuite accounting system is highly preferred.
- Submission of an English CV is required.
Mô tả công việc
- Tổ chức thực hiện theo các chương trình kế hoạch marketing, kế hoạch quảng cáo, chương trình khuyến mãi. Theo dõi việc thực hiện và báo cáo kết quả hàng tháng/ quý/ năm.
- Xây dựng định hướng, lập kế hoạch và giám sát việc thực hiện hoạt động Marketing của Thương hiệu
- Nhận biết các cơ hội marketing bằng cách nghiên cứu và phân tích các dữ liệu bán hàng và thị trường.
- Phân bổ chi phí, giám sát, theo dõi các chỉ số quảng cáo, hiệu quả về lead performance của các chiến dịch quảng cáo trên các kênh truyền thông số (Google, Facebook, Zalo, Tikt
- Xây dựng định hướng phát triển thương hiệu, kế hoạch sản xuất nội dung và quảng cáo.
- Mở rộng kênh phân phối, tiếp cận dịch vụ, thương hiệu thông qua các hình thức online to offline.
- Đạt được các mục tiêu kinh doanh và Marketing của thương hiệu cũng như các công việc do cấp trên giao.
- Đạt được các mục tiêu tài chính của hoạt động kinh doanh và tiếp thị bằng cách dự đoán nhu cầu, theo dõi ngân sách hàng năm; lập kế hoạch chi tiêu; phân tích các biến động; đề xuất các hành động khắc phục.
- Phân tích khách hàng, Duy trì mối quan hệ với khách hàng bằng những chiến dịch marketing phù hợp.
-Làm việc tại VP chính Tập đoàn: Số 93 Bạch Mai- Hai Bà Trưng- Hà Nội.
Yêu cầu ứng viên
- Ưu tiên ứng viên Nữ trong độ tuổi từ 28-35;- Tốt nghiệp Đại học các ngành có liên quan Sales, Marketing, Quản trị kinh doanh, Kinh tế quốc dân, Ngoại thương, ngoại giao, thương mại....
- Khả năng giao tiếp tốt. Có kỹ năng quản lý thời gian và kỹ năng tổ chức tốt.
- Có khả năng phân tích thị trường
- Khả năng lập kế hoạch marketing.
- Có thế mạnh về lập kế hoạch ( marketing, nội dung )
Quyền lợi
- Thu nhập từ 25 - 30 triệu theo năng lực (Bao gồm lương CB + Lương KD).
- Phụ cấp cơm trưa 40k/ngày làm việc+ Phụ cấp trang thiết bị phương tiện làm việc.
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo quy định.
- Chế độ du lịch, nghỉ mát hàng năm.
- Chế độ khám sức khỏe theo định kỳ
- Thưởng các ngày lễ tết theo quy định: lương tháng 13, thưởng thâm niên, sáng kiến, nhân viên xuất sắc….
- Môi trường làm việc năng động, thân thiện, chuyên nghiệp
- Được ưu đãi sử dụng các dịch vụ thẩm mỹ, y tế chuyên khoa của Tập đoàn.