Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
The Investment Management Specialist will support the Investment Management department in investment portfolio management, joint venture investor relations, and risk/compliance oversight to ensure optimal investment performance and smooth partnerships in line with the company’s strategic goals.
1. Group portfolio management
Assis to develop the annual/3-year business plan at the subsidiaries
- Support the line manage with orientation/ assignment/ assignment of targets to the subsidiaries to ensure that they develop an annual/3-year business plan to ensure compliance with the policy of the Company/Group
- Assist in monitoring and managing the performance of investment portfolios (both JV and Non-JV projects) to meet financial goals and investment returns such as IRR, payback period, ROI, ROE, and dividend payouts.
- Assist in performance tracking to ensure the achievement of business plans, including revenue and profit targets, through the tracking of project performance, including sales plans, development timelines, and budget compliance.
- Assist in analyzing financial and operational data, and business plans of the subsidiaries to provide insights and recommendations for improving project performance.
2.Implement investment management process and standards to evaluate investment efficiency for the investment portfolio
- Assist in analyzing and evaluating the implementation of business plans of the subsidiaries.
- Assist in reviewing and recommending appropriate strategies for financial performance, cash-flow, compliance policies and applicable law and regulation of subsidiaries.
- Assist in proposing plans, reviewing, participating, implementing to maintain, exit, reduce, and increase investment into subsidiaries.
- Assist in tracking and maintaining Nam Long's commitments with partners (commitment on IRR, capital acquisition, commercial real estate acquisition, etc.) at project companies.
- Facilitate and maintain strong relationships with joint venture partners to ensure adherence to JV agreements and commitments.
3.Other task assigned by line manager
- Assist in preparing reports and presentations for management and stakeholders on the status and performance of investment portfolios.
- Proactively monitor external and internal factors that could impact project performance, suggesting mitigation strategies as necessary.
- Identify, assess, and manage risks related to investment portfolios, ensuring compliance with internal policies, legal regulations, and contractual obligations.
- Support the Line Manager in any other tasks or strategic projects as required, including market research, financial modeling, and business development efforts.
Yêu Cầu Công Việc
Background / Experience
- Bachelor’s Degree in Finance / Banking / Economics / Business Administration / Accounting.
- At least 3 years of experience in investment analysis, real estate, portfolio management or auditing, preferably within the real estate or financial sectors.
- CFA / ACCA / CPA / CAIA certification is a plus.
- Proficiency in English.
Specific job skills
- The ability to analyze the general situation of the company and the real estate industry.
- Ability to analyze, evaluate and appraise financial needs (quantity, time) and risk level in financial plans.
- Ability to analyze and synthesize information to support decision making.
- Ability to build relationships with internal & external parties.
- Sufficient knowledge about corporate law, stock and relatedly specialized laws.
Competencies
- Fast learner with self-development attitude
- Teamwork
- Strong analytical and numerical skills
- Time management skills.
Mindsets & behaviors
- Communication Skills, Listening & Forward thinking
- Detail-oriented
- Results-driven
- Integrity, Professional and Ownership (Core values)
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Nhân Bình tiền thân là Công ty TNHH Nhân Bình thành lập từ năm 2001, chúng tôi đã từng bước phát triển và trở thành một trong những doanh nghiệp hoạt động trong lĩnh vực xây lắp có uy tín trên thị trường. Đội ngũ CBNV của công ty là những kỹ sư xây dựng, cử nhân kinh tế, tài chính và công nhân lành nghề có nhiều năm kinh nghiệm. Là Công ty đang trong quá trình phát triển, với triết lý “Kinh doanh bằng sự khác biệt” không có nghĩa là Nhân Bình làm những điều khác biệt mà cách Nhân Bình làm tạo nên khác biệt bằng sứ mệnh: Luôn mang đến cho khách hàng các công trình có giá trị sử dụng trường tồn với thời gian, luôn thỏa mãn nhu cầu khách hàng bằng chất lượng, tiến độ với giá cả phù hợp nhất. Để thực hiện được điều đó với Nhân Bình “Con người là nguyên khí của Công ty” nên Nhân Bình luôn coi tài sản lớn nhất của mình là con người, đầu tư cho con người là đầu tư cho sự phát triển bền vững của Nhân Bình.