- Monitor key performance indicators for retail targets.
- Support brand activities (e.g private sales, private events, agents and ad-hoc activities) which is aligned with line manager.
- Analyze customer insight through on counter visit and give inputs to Brand Manager in designing dialogues for different customers group.
- Analyze sales reports and seek for feedback from counters (PBS, CC) to propose measures to achieve sales target.
- Supply and allocate products by weekly based on sales target and counter inventory
- Give input to Marketing team in localized marketing initial plan to prepare for Season/Initial ordering, following Marketing brief of HQ directions.
- Support marketing activities (launch plan, events, counter activities) in line with brand marketing calendar and strategy
- Plan and execute retail events while working closely with counters/stores to ensure seamless operation and making sure all the brand guidelines/standards are followed through
- Assist counters/stores in organizing counter activites, VIP events and instore experience
- Coordinate with Counter/Store Manager, Retail and Training Manager on Counter Operations and needs: POSM, publicity, visibility
- Planning, preparing and implementing Retail Events, counter activities and the training required for the artists particpating in the relevant activities
- Work closely with Brand Manager/International Makeup Artist/Training Manager in preparing for fashion shows, collaborations, VIP activities if any
- Consolidate and report event results
- Identify business opportunities, and suggest improvement areas.
- Lead corporate sales activities which is aligned with line manager
- Maintain quality relationships to external partners, agencies, VIP customers to understand, proactively take appropriate actions to market needs and provide win-win solutions to partners.
- Be a role model in brand image and personality driven by grooming, attitudes and knowledge towards others internally and externally to inspire and drive people aspirational.
- To execute ad-hoc operations or projects as requested by the Company
- To take other assignments from line manager
- Requirement:
Having previous experience working in MNCs, global corporations, and reputable high-end brands is an advantage.
Have a good understanding of business and cosmetics/beauty/personal care/fashion industry
Detail, well-organized
Business acumen, data mindset
Analytical thinking
Good communication (English & Vietnamese) & interpersonal skills.
Công ty Quốc tế Nam Thành được thành lập năm 2008 với tên giao dịch quốc tế Namthanh inter, là nhà nhập khẩu và phân phối độc quyền của nhiều nhãn hàng uy tín, nổi tiếng đến từ Hàn Quốc, Nhật Bản và một số quốc gia khác trên thế giới trong lĩnh vực hàng tiêu dùng.
Được biết đến đầu tiên với nhãn hiệu hoá mỹ phẩm cao cấp Kerasys nổi bật với nhiều sản phẩm chăm sóc tóc nổi tiếng xứ Kim Chi, tới nay Nam Thành không ngừng nỗ lực đa dạng hoá sản phẩm và các ngành hàng, trở thành một trong những doanh nghiệp hàng đầu trong lĩnh vực phân phối mỹ phẩm và hoá mỹ phẩm với hệ thống các kênh phân phối được bao phủ rộng khắp các tỉnh thành trên cả nước.
Nam Thành đã và đang tiếp tục mang tới cho người tiêu dùng nhiều sản phẩm đa dạng, phục vụ nhu cầu chăm sóc cá nhân của từng thành viên trong gia đình, góp phần mang lại niềm tin, niềm vui, niềm hạnh phúc cho rất nhiều gia đình Việt Nam.