Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Objectives:
Trade Marketing Manager is a critical role who will be responsible to translate marketing ideas into winning customer and shoppers’ actions; and create Impactful In-Store activations. Translate marketing objectives and knowledge of products, customers and shoppers into business opportunities in line with channel roles and strategies to maximize business growth and ROI.
- Bringing the category vision into life in the market via collaboration with Brand and Sales Teams
- Develop in-store strategies and tactics that motivate customers positively (both short and long term) and shoppers to buy
- Evaluates promotion effectiveness on account productivity, plans; implements and monitors trade activities, and promotion programs
- Provides merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable
- Collects and manages market intelligence for management decision making
- Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success
- Engages third party agencies and distributors for the execution of the brand activities and management of assets
2. Key Accountabilities or Responsibilities:
Data Analytics
- Sell In and Sell Out consolidation and analysis of promotions and campaigns
- Recommend Key Actions and decision ready reports from drawn insights
Business Operations
- Co-lead the implementation of channel & category strategies developed by both Sales & Marketing consistent to the Category Vision
- Independently leads discussion of BPIs and Local promotions to Distributor Sales team.
- Leads the implementation and monitoring of Trade Promotion Effectiveness; to be able to draw insights for forward decision making
- Champions Co-packing process and execute on time and in full all promotions
- Execute planned sampling activities and capture potential insights for programs deployed
- Designs local translated POSMs by him/herself or with local third party agency
Merchandising
- Recommends merchandising solutions that optimizes sales objectives and ROI by format; uses and applies existing company’s display tools and best practices whenever applicable.
- Supports the sales team in the deployment of the Perfect Store Picture of Success
Retail Environment
- Collects and manages market intelligence for management decision making.
Yêu Cầu Công Việc
- 2 to 3 years’ experience in sales & distribution / channel management / field trade marketing
- Minimum 2 years sales experience
- Demonstrated strong planning capability
- Creative and strategic thinker with experience of third party agency needs, structure and process
- Understanding of online advertising ecosystem, social media, digital and mobile marketing
- Ability to be proactive: take initiative, think and deliver new solutions.
- Track record of pitching, setting up and delivering partnerships with key stakeholders
- High level of Project Management skills
- Superb written, visual and verbal presentation skills
- Proactive versus reactive thinker who maintains a positive attitude
- Ability to multi-task and efficiently manage time and priorities
- Ability to handle stress and remain calm and productive under unexpected pressures
- Product Marketing experience is a plus
- Good command of English.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Thời gian thử việc: 60 ngày
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Thứ Hai - Thứ Sáu
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Quốc tế Nam Thành được thành lập năm 2008 với tên giao dịch quốc tế Namthanh inter, là nhà nhập khẩu và phân phối độc quyền của nhiều nhãn hàng uy tín, nổi tiếng đến từ Hàn Quốc, Nhật Bản và một số quốc gia khác trên thế giới trong lĩnh vực hàng tiêu dùng.
Được biết đến đầu tiên với nhãn hiệu hoá mỹ phẩm cao cấp Kerasys nổi bật với nhiều sản phẩm chăm sóc tóc nổi tiếng xứ Kim Chi, tới nay Nam Thành không ngừng nỗ lực đa dạng hoá sản phẩm và các ngành hàng, trở thành một trong những doanh nghiệp hàng đầu trong lĩnh vực phân phối mỹ phẩm và hoá mỹ phẩm với hệ thống các kênh phân phối được bao phủ rộng khắp các tỉnh thành trên cả nước.
Nam Thành đã và đang tiếp tục mang tới cho người tiêu dùng nhiều sản phẩm đa dạng, phục vụ nhu cầu chăm sóc cá nhân của từng thành viên trong gia đình, góp phần mang lại niềm tin, niềm vui, niềm hạnh phúc cho rất nhiều gia đình Việt Nam.