- Hiring Manager: Head of Sales, North
- Location: Hanoi or Hochiminh
We are an innovative global healthcare company that helps the world stay ahead of infectious diseases by delivering more than 500 million vaccine doses a year. Across different countries, our talented teams are exploring new technologies to protect people and promote healthy communities. We chase the miracles of science every single day, pursuing progress to make a real impact on millions of patients around the world.
Main responsibilities:
- Set and monitor sales targets for designated territories
- Develop strategic plans to achieve sales objectives
- Cultivate relationships with Key Accounts (KAs) and Key Opinion Leaders (KOLs)
- Ensure enduring partnerships with diverse customers
- Design and execute comprehensive promotional plans
- Tailor special campaigns for key accounts
- Engage with high-level stakeholders
- Conduct group presentations to enhance product visibility
- Gather and analyze information on SP products, customer feedback, and competitors
- Participate in industry events to stay updated on market trends
- Contribute insights to refine SP's strategic positioning
- Delivering new GtM model successfully including remote detailing /other resources investment
- Understanding HCPs relevant touchpoint and proactively propose the engagement plan for sale at their territories
- Contribution to the digital engagement plan and excellence execution
- Develop skills for MR via coaching
- Leverage the strengths and improvement area of each member of the team
- Inspiring the team to implement the new GtM model
- Ensure seamless coordination between sales and administrative functions
- Foster collaboration and integration with other functions and external stakeholders to enhance the efficiency of cross-functional processes and projects.
- Sales & KAM experience at Regional level for MNC pharmaceutical companies.
- Education Background: Pharmaceutical University graduate or more.
- Pharmaceutical Industry Understanding: Deep understanding of the pharmaceutical industry’s regulatory environment, market dynamics and customer engagement
- Customer knowledge: Understanding HCPs preferred experiences. Deep knowledge of key clients & the end-to-end customer journey. CX professionals need to identify and map out the various touchpoints and interactions customers have with the company, from initial awareness to post-purchase support.
- Language proficiency: English
Better is out there. Better medications, better outcomes, better science. But progress doesn’t happen without people – people from different backgrounds, in different locations, doing different roles, all united by one thing: a desire to make miracles happen. So, let’s be those people.
At Sanofi, we provide equal opportunities to all regardless of race, colour, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, ability or gender identity.
Watch our ALL IN video and check out our Diversity Equity and Inclusion actions at sanofi.com!
Việt An Group là đơn vị dẫn đầu trong lĩnh vực quan trắc môi trường và thiết bị phân tích, đo lường online ứng dụng các công nghệ hàng đầu hiện nay như IoT, Data-center, AI vào trong các giải pháp mà chúng tôi cung cấp. Với hơn 11 năm hoạt động, Việt An Group hiện đã lắp đặt hơn 1000 trạm quan trắc môi trường, cung cấp các thiết bị phân tích, đo lường vào các nhà máy hỗ trợ cho quy trình sản xuất thông minh. Việt An Group quyết tâm và nỗ lực hết sức mình để trở thành Tổng thầu Quốc tế, mang giải pháp và sản phẩm chất lượng đạt tiêu chuẩn quốc tế ra thế giới, sánh vai với các cường quốc, làm rạng danh trí tuệ, năng lực con người Việt Nam và góp phần phát triển đất nước giàu mạnh.
Review TẬP ĐOÀN VIỆT AN
Thật sự mình thấy môi trường của công ty rất là tốt,mình đã làm nhiều công ty nhưng ở Việt An mình thấy môi trường tốt hơn cả, thưởng lễ,tết (RV)
Đồng nghiệp dễ mến. Môi trường cũng khá tốt. Sếp tổng yêu cầu cao (RV)
Nói chung phúc lợi tốt. Thưởng 4 quý và lương tháng 13. Có cơ hội đi đào tạo nước ngoài (RV)