Việc làm Dân Trí

Cập nhật 22/08/2024 20:33
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty cổ phần Truyền Thông Điện Tử Dân Trí
TikTok Shop - Strategist (Vietnam)
Dân Trí
11 việc làm 7 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 01/11/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 5 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Responsibilities

TikTok is the leading destination for short-form mobile video. Our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok has global offices including Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul and Tokyo.

Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.

The e-commerce industry has seen tremendous growth in recent years and has become a hotly contested space amongst leading Internet companies, and its future growth cannot be underestimated.

With millions of loyal users globally, we believe TikTok is an ideal platform to deliver a brand new and better e-commerce experience to our users. We are looking for passionate and talented people to join our product and operations team, together we can build an e-commerce ecosystem that is innovative, secure and intuitive for our users.

In this role you will be responsible in understand the industry and competitive environment; establish the operation system of brand/seller and merchandise; explore opportunities and empower industry operations.

Roles & Responsibilities:
- Dissemble goals, formulate budget plans, and transforming goals into executable plans;
- Formulate the go-to-market, seller/brand growth and merchandise strategy for local market; evaluate and evolve the strategy to meet business needs;
- Build and monitor the operational index, and work closely with the data team to optimize the data products;
- Strong ability to identify risks and streamline business efficiencies
- Understanding e-commerce or live broadcast field is a plus;
- Implement and manage important merchant strategies;
- Combining business analytics, data mining, and data visualization, to help organizations to make more data-driven decisions.
- Provide business, insight and trend analysis to improve overall category performance
- Capable to produce regular reporting and monitoring dashboards, and respond to ad-hoc data needs
- Support project managers, product, and category teams to work on different initiatives, and make decisions based on number

Qualifications

- Minimum Bachelor's Degree or above
- 5+ years of experience in e-commerce platform, consulting firm or internet strategy, industry or market research and business analytics with eCommerce relevant experience
- Strong analytic, logical and problem solving skills with good attention to detail
- Big picture thinking, structured, organized, and experienced in managing projects in different scales (planning, root cause identification, risk mitigation, and process optimization)
- Adaptable, fast learner, highly motivated, and versatile player with some exposure in ops and commercial
- Proficiency in English and local Vietnamese language

TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Nhà 48, ngõ 2 Giảng Võ, Cát Linh, Đống Đa, Hà Nội

Mô tả công việc

  • Dựng, chỉnh sửa video mutex, tin nhanh, video theo yêu cầu... đăng trên các nền tảng MXH như Fanpage Facebook, Youtube, TikTok,...
  • Chi tiết công việc sẽ trao đổi thêm trong buổi phỏng vấn

Yêu cầu ứng viên

  • Có kỹ năng tìm và khai thác thông tin, dữ liệu trên internet và mạng xã hội
  • Có kinh nghiệm từ 1 năm trở lên
  • Sử dụng thành thạo các phần mềm như: Adobe Premiere, Adobe After Effect, Adobe Photoshop, CapCut...
  • Có tư duy về thẩm mỹ, bố cục hình ảnh, âm thanh tốt
  • Yêu cầu gửi kèm các link sản phẩm đã làm trên CV

Quyền lợi

  • Thu nhập hấp dẫn và chế độ tốt:
    Lương cơ bản từ 7 – 10 Triệu + trợ cấp + thưởng + chế độ du lịch, nghỉ dưỡng + khám sức khỏe định kỳ... (Đối với ứng viên có kinh nghiệm sẽ thỏa thuận dựa trên năng lực, đảm bảo mức cạnh tranh so với thị trường.)
  • Được tham gia đầy đủ chế độ BHYT, BHXH
  • Môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động, thân thiện
  • Phụ cấp ăn trưa (30k/ngày)
  • Ngày nghỉ: theo quy định của luật lao động

Địa điểm làm việc

- Hà Nội: Khâm Thiên Building, số 195 Khâm Thiên, Đống Đa, HN, Đống Đa

Những nghề phổ biến tại Dân Trí

Bạn làm việc tại Dân Trí? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Dân Trí

Dân Trí

Click để đánh giá