Mô tả công việc
JOB SUMMARY
The incumbent will take charge of Customer Quality Assurance responsibilities to ensure all products meet
internal and external quality standards before shipping out, handle customer complaint and work closely
with all cross-functional teams to drive for customer satisfaction and continuous improvement
RESPONSIBILITIES
Handle customer complaint, customer return and other customer quality requirements.
Drive customer complaint resolution by carrying out root cause & failure analysis, dimensional
analysis, or other means. In addition, communicate with customers when necessary to ensure
verification of corrective & preventive actions.
Lead Out of Box Audit (OBA), Use Test and customer quality continuous improvement.
Handle daily OBA and Use Test issues, analyze data and work closely with IPQA to drive
containment actions, root cause analysis, corrective & preventive actions as well as continuous
improvement
Support OBA & Use Test Supervisor in personnel management and training. Ensure OBA & Use
Test team members are well trained with needed skills to perform required functions.
Work closely with cross-functional teams to meet delivery schedules and production goals, while
actively maintaining the expected level of quality.
Maintain and continuously improve TTI quality management systems
Handle customer complaint, customer return and other customer quality requirements.
Drive customer complaint resolution by carrying out root cause & failure analysis, dimensional
analysis, or other means. In addition, communicate with customers when necessary to ensure
verification of corrective & preventive actions.
Lead Out of Box Audit (OBA), Use Test and customer quality continuous improvement.
Handle daily OBA and Use Test issues, analyze data and work closely with IPQA to drive
containment actions, root cause analysis, corrective & preventive actions as well as continuous
improvement
Support OBA & Use Test Supervisor in personnel management and training. Ensure OBA & Use
Test team members are well trained with needed skills to perform required functions.
Work closely with cross-functional teams to meet delivery schedules and production goals, while
actively maintaining the expected level of quality.
Maintain and continuously improve TTI quality management systems
Yêu cầu công việc
College or above degree in Electronic, Electrical, Mechanical Engineering or related Engineering
field.
Minimum 4 years of working experience in Quality field and related to customer complaint handling.
Familiarity with metal, plastic, electrical or electronic products is an advantage.
Familiar with Six Sigma, ISO 9001, Quality methods and tools such as FMEA, Control Plan, PPAP,
APQP, MSA, SPC, DOE, 8D etc. Six Sigma Green Belt certification will be an advantage.
Able to work independently and pro-actively.
Strong skills in problem analysis and solving. Good customer technical service preferred.
Good communication and interpersonal skills.
Team player with positive approach.
Good English reading, writing and speaking skills. PC skills required (MS Office, Outlook etc.)
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Tăng lương
Nghỉ phép năm
Công ty Cổ phần Văn phòng phẩm Hải Phòng (HPS) được thành lập vào tháng 12 năm 2006 với tổng diện tích nhà máy là 5ha, nằm ở vị trí rất thuận lợi cho giao thông, gần cảng Hải Phòng và sân bay quốc tế Hải Phòng.
Công ty có nhà máy được đầu tư đồng bộ gồm: hệ thống máy in offset và flexo, dây chuyền sản xuất và hoàn thiện sản phẩm, phòng kiểm tra và phòng sấy, phòng mẫu, khu nhà kho. Bên cạnh đó, tất cả nhà xưởng được đầu tư máy móc, thiết bị hiện đại nhập khẩu từ nước ngoài, đáp ứng các tiêu chuẩn quốc tế.
Hiện nay, HPS chuyên sản xuất và phân phối các sản phẩm: in bìa, làm thùng carton, sản phẩm nhựa PP và tất cả các loại văn phòng phẩm.
Sản phẩm của Công ty Văn phòng phẩm Hải Phòng
Với công suất 50,000 MT/tháng, hiện HPS đã chiếm lĩnh được nhiều khách hàng tiềm năng trên thị trường trong nước và quốc tế: WALMART, OFFICE DEPOTMAX, ACCO BRANDS, WALGREENS.
Với phương châm phục vụ "NHANH – TỐT – RẺ", chúng tôi - với đội ngũ nhân viên, kỹ thuật viên có chuyên môn, kinh nghiệm và sự nhiệt tình, chắc chắn sẽ phục vụ mọi công tác văn phòng của Quý khách một cách tốt nhất, hoàn hảo nhất.