Chi tiết công việc
- Develop and implement short-term and long-term strategies and plans for Sales department to ensure the company's revenue's targets.
- Synthesize, analyze, evaluate data, collect information from the market to propose suitable business strategies for each period.
- Directly searching, expanding and increasing new sources of customers who need to use international freight services from/to Vietnam, North America, Europe and other countries.
- Manage and maintain the customer base; constantly enhance and improve customers' satisfaction.
- Combine with CS Dept. to feedback & solve customers' problems.
- Support, participate in the recruitment process of Sales staff
- Develop training programs, direct training to ensure the quality of Sales staff, evaluate employee performance periodically.
- Build and develop Sales process. Implement periodical evaluation of Sales processes and continuously improve innovation.
- Develop goals and KPIs for Sales Department.
- Supervise the activities of Sales staff, speed up the progress, quality and capacity of Sales staff's work.
- Propose to reward/reprimand/discipline Sales staff base on case-by-case.
- Plan of Sales team's activities & organize the implementation. Report periodically as required by BOD.
- Graduated from universities majoring in Foreign Trade, Logistics, economics, business administration or other related majors.
- Good knowledge of logistics or companies specializing in forwarder.
- Good knowledge of transportation laws and regulations.
- Good knowledge and experience of forwarding (sea freight, air freight), import-export, transportation, customs.
- 2 - 3 years of experience or more in the position of Sales leader/manager in the freight forwarding or import-export industry; overseas work experience is preferred.
- Language: Fluent in English, Chinese is preferred.
- Priority is given to strong experience of North America and Europe routes both sea/air.
- Have a certain customer base;
- Familiar with various shipping companies;
- Good MS Office.
- Good communication and interpersonal skills.
- Innovative & creativity mindset to achieve better efficiency.
- Strong problem-solving skills.
- Good analyse and synthesis skills.
- Good negotiation and persuasion skills.
- Ability to work independently and under high pressure.
Công ty TNHH 3W Logistics chuyên cung cấp các dịch vụ vận chuyển quốc tế bằng đường biển và đường hàng không, là NVOCC có chứng nhận FMC, chuyên tuyến Mỹ - Canada, nhiều cơ hội rộng mở cho các bộ phận, đặc biệt sales. Với đội ngũ nhiều năm kinh nghiệm và tận tâm, 3W Logistics đã có những bước phát triển vượt bậc để trở thành một đại lý giao nhận uy tín về các dịch vụ vận chuyển hàng hóa và giao nhận logistics với 3 văn phòng tại: Hồ Chí Minh, Hà Nội và Hải Phòng. Trong đó, trụ sở chính được đặt ở Hồ Chí Minh.
Các dịch vụ của 3W Logistics gồm:
+ Vận chuyển quốc tế bằng đường biển: FCL & LCL
+ Vận chuyển quóc tế bằng đường hàng không
+ Vận chuyển nội địa
+ Đại lý hải quan
+ Vận chuyển xuyên biên giới
Về môi trường: Môi trường trẻ, năng động và tôn trọng. Một trong những điều 3W luôn tự hào về đội ngũ của mình đó chính là tinh thần và sự tôn trọng các bạn dành cho nhau.