Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Du lịch nước ngoài
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
The Strategic Planning Manager will be responsible for the planning and strategy leading. You will collaborate closely with the Business Development (BD)/Sales team to identify client needs and develop effective marketing and business strategies. This role requires a deep understanding of market trends, competitive landscapes, and customer behaviors to ensure successful campaign implementations and long-term business growth.
Key Responsibilities:
Planning & Proposal:
• Work closely with the BD/Sales team to define the objectives of campaigns, based on client business needs, focusing on sales or customer behavior.
• Ensure all content and formats comply with brand guidelines and meet client objectives.
• Develop and present proposals to clients, aligning with their goals and expectations.
• Create and execute strategic marketing initiatives for the company.
Analysis & Research:
• Conduct detailed market analysis and research to identify emerging trends, opportunities for growth, and competitive threats for both clients and the company.
• Analyze the competitive landscape to develop strategies that mitigate risks and leverage new market opportunities.
Implementation of Campaigns/Projects:
• Lead the effective implementation of strategic initiatives across the organization, collaborating with the Account Management (AM) and Creative teams.
• Ensure continuous improvement and refinement in the strategic planning process, maintaining high standards and flexibility in response to changing market conditions.
Yêu Cầu Công Việc
• Bachelor’s degree in Marketing, Business Administration, or a related field.
• At least 3 years of experience in strategic planning, marketing, or business development.
• Strong understanding of market research, consumer behavior, and business strategy.
• Ability to lead cross-functional teams and manage multiple projects simultaneously.
• Logical thinking with analytical skill, creative mindset.
• Presentation ability in English as well as Vietnamese.
• Ability to analyze data and develop actionable insights.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 1,200 - 2,000 USD
TCM là một công ty trong nước hoạt động theo tiêu chuẩn quốc tế. TCM chuyên thực hiện các chương trình quảng cáo tiếp thị và tổ chức sự kiện cho các sản phẩm cao cấp trong và ngoài nước. Các nhãn hàng mà chúng tôi từng thực hiện chương trình thành công như: Nokia, Abbott, ICI, Dove, Clear, Knorr, Chinsu….
Thành lập năm 2000, với hơn 200 nhân viên trẻ, năng động, chuyên nghiệp, sẵn sàng đáp ứng yêu cầu công việc. TCM có văn phòng chính ở HCM, văn phòng đại diện ở Hà Nội, Đà Nẵng, Cần thơ.
Với môi trường làm việc lý tưởng TCM đã đoạt giải “50 NHÀ TUYỂN DỤNG HÀNG ĐẦU VIỆT NAM” với số điểm rất cao.