Công ty Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm Công ty Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh

Cập nhật 28/10/2024 12:50
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh
Demand Planning Executive
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 30/11/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Brief summary of job profile:

The Demand Planning Executive is responsible for analyzing historical sales data, identifying trends, and forecasting future demand to support the effectiveness of the overall operation & planning processes. This role will work closely with cross-functional teams and use the insights gained from data analysis to make informed decisions, optimize inventory levels, and ensure the efficient and cost-effective fulfillment of customer orders across all the Highlands Coffee store networks.

Job Description:

Data Management and Analysis

  • Analyze historical sales data, market trends, seasonality and customer behavior, cleansing outliers to identify underlying patterns and key drivers of demand.
  • Generate baseline forecast by products by stores for Highland system wide.
  • Manage and organize large sets of data, extract, manipulate, and analyze data from various sources to derive meaningful insights & create comprehensive demand plans.
  • Work closely with cross-functional teams such as Store Operations, Marketing, Finance and Product teams to gather relevant information to derive meaningful insights.
  • Ensure data integrity and quality to support informed decision-making.

Demand Forecasting & Planning

  • Propose and maintain statistical models and forecasting algorithms to predict future demand.
  • Utilize forecasting techniques and demand planning methodologies to generate accurate and reliable demand forecasts.
  • Conduct root cause analysis to identify and address issues impacting demand planning & forecasting, propose solutions, and implement corrective actions.
  • Continuously monitor and adjust demand plans to respond to changing customer preferences, market conditions, and business priorities.
  • Integrate all forecast building blocks (baseline, promotion, seasonality, market trend…) to create a concrete S&OP number with full documents captured activities, assumptions, and changes.
  • Regularly engage & leverage the insights gained from the Store Operations team to understand the unique characteristics, nuances of individual stores & their customer bases, refine demand forecasting models and improve the accuracy of demand plans.
  • Utilize demand planning software tools to improve the efficiency and accuracy of the forecasting process.

Reporting

  • Prepare monthly/ required clear, concise, and actionable demand planning reports for relevant stakeholders.
  • Assist in integrating and standardizing the S&OP Process.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Management Information System, Business Analytics, or a related field.
  • 02+ years of experience in demand planning, forecasting, or supply chain analytics, preferably in the retail or food service industry.
  • Proficiency in using demand planning software and data analysis tools (e.g. Excel, SQL, Power BI, forecasting applications)
  • Proficiency in data analysis, statistical modeling, forecasting techniques and demand planning methodologies.
  • Strong business acumen and understanding of the coffee industry is preferred.
  • Organized, high attention to detail and a high level of accuracy in work.
  • Mindset of continuous learning and improvement to enhance skills and stay updated in demand planning field.
  • High adaptability and flexibility to handle uncertainties and changes in the business environment.
  • Ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
125-127 Nguyen Co Thanh, An Loi Dong ward, District 2, Thu Duc City, HCMC

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Thời gian thử việc: 2 months
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Thời gian làm việc: 9:00 - 18:00, Mon - Fri
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công ty TNHH Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh
Công ty Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
6H Phan Kế Bính, P. Đa Kao, Quận 1, TP.HCM, Việt Nam

TCM là một công ty trong nước hoạt động theo tiêu chuẩn quốc tế. TCM chuyên thực hiện các chương trình quảng cáo tiếp thị và tổ chức sự kiện cho các sản phẩm cao cấp trong và ngoài nước. Các nhãn hàng mà chúng tôi từng thực hiện chương trình thành công như: Nokia, Abbott, ICI, Dove, Clear, Knorr, Chinsu….

Thành lập năm 2000, với hơn 200 nhân viên trẻ, năng động, chuyên nghiệp, sẵn sàng đáp ứng yêu cầu công việc. TCM có văn phòng chính ở HCM, văn phòng đại diện ở Hà Nội, Đà Nẵng, Cần thơ.

Với môi trường làm việc lý tưởng TCM đã đoạt giải “50 NHÀ TUYỂN DỤNG HÀNG ĐẦU VIỆT NAM” với số điểm rất cao.

Những nghề phổ biến tại Công ty Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh

Bạn làm việc tại Công ty Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh

Công ty Dịch Vụ - Thương Mại Tân Cường Minh

Click để đánh giá