Mô tả công việc
Join our team and contribute to a dynamic workplace!
Apply now!
Position: HR Specialist
Reporting To: Human Resources Manager
Position Overview:
The HR Specialist will oversee day-to-day operations, including recruitment, processing terminations, preparing compensation packages, and fostering a healthy workplace environment across departments. This role reports directly to the Human Resources Manager.
Basic Function:
Compensation & Benefit: 70%
Recruitment: 10%
Training: 10%
Engagement: 10%
Duties and Responsibilities:
Recruitment:
Source potential candidates through various channels.
Arrange interviews and communicate with prospective employees promptly.
Represent the company at recruitment events and job fairs.
Manage hiring processes in Applicant Tracking Systems.
Evaluate applications and screen candidates.
Conduct new employee onboarding.
Maintain updated job deions and specifications.
Conduct exit interviews and propose action plans based on analysis.
Administer time sheeting and payroll.
Handle insurance reports and assist in PIT reporting & compliance.
Monitor and adjust the company wage and salary structure.
Participate in salary surveys and benchmarking.
Administer benefits and assist employees with claims.
Schedule benefits orientations and training.
Manage HR Information Systems (HR SAP) and maintain employee databases.
Prepare and analyze necessary reports.
Develop and communicate HR policies.
Promote positive employer-employee relationships.
Conduct investigations for employee complaints.
Advise managers on employment issues and progressive discipline.
Implement safety and health programs.
Conduct Employee Satisfaction Surveys.
Implement performance management systems.
Establish and address training needs, including new employee orientation and management development.
Select and contract external training programs.
Provide necessary education and materials to managers and employees.
Ensure compliance with all governmental and labor laws, including Vietnam Labor Laws, Social Insurance & Safety, and Occupational Medical Regulations.
Maintain close coordination and relationships with all departments.
Serve as a secondary contact point with Admin Vendors.
Yêu cầu công việc
Requirements:
Degree in Business Management, Business Administration, or a related field.
3-4 years of experience in HR.
Strong knowledge of labor legislation and payroll processes.
Good understanding of the full recruitment process.
Outstanding verbal and written communication skills.
Solid problem-solving and team management abilities.
English fluent
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công ty TNHH Esoftflow là công ty 100% vốn Đan Mạch được thành lập tại Việt Nam từ năm 2007. Esoftflow chuyên cung cấp các dịch vụ và giải pháp đồ hoạ trong lĩnh vực bất động sản cho các khách hàng tại châu Âu, châu Mỹ, châu Úc và là một trong những Công ty hàng đầu thế giới trong lĩnh vực xử lý ảnh. Hiện nay Công ty đang tiếp tục phát triển đa dạng sản phẩm và mở rộng ra các thị trường trong khu vực và quốc tế khác. Công ty luôn chú trọng xây dựng môi trường làm việc chuyên nghiệp, hiện đại và tạo nhiều cơ hội cho nhân viên phát triển bản thân.
Để tiếp tục thành công của esoftflow, chúng tôi đang tìm kiếm những nhân viên ở nhiều trình độ và năng lực khác nhau. Những nhân viên có động lực mạnh mẽ, những người cởi mở và không ngại thử thách chính mình và những người xung quanh.