Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
- Pull BK Report on DTS daily to aware shipment on day/ week.
- Receive/Request or Push CS to transfer files/BK on time.
- Check SI/VGM Cut-off of carrier/coloader and send to shipper.
- Request and receive SI/VGM from shipper. Create HBL.
- Simple BK: Cross check detail BK/SI and Database on DTS: Freight term/ Shipping schedule.
- Job Creation on DTS.
- HBL Creation on DTS: fill in full information :Shipper/consignee/notify; Input correct data: cont/seal/description/move type…
- MBL Creation on DTS and website carrier directly: Follow SOP's agent and carefully submit SI + VGM to carrier on time. Check HBL and MBL to ensure everything is match.
- Send HBL to customer confirm and advise leadtime to them.
- Follow and check ATD to update on time and send the correct HBL to shipper.
- Print OBL after ATD and get payment from shipper (case by case).
- Follow BK Report/ BL Report to filing AMS/ACI/ISF and EMNF on deadline 48h before ETD.
- Pull out report on CRM system daily to update status of filling (1Y/3Z…) - If getting not yet, check carrier and website to clear this filling.
- Follow up notice's carrier such as delay notice/change MV/ Commodity or any change from shipper to update on time.
- Check ocean freight, local charge, arising charge (if any) with the carrier and arrange payment request with accountant.
- Issue Debit note to shipper, and invoice to overseas agent or relative parties.
- Send Pre-alert, SA (Shipping Advice), P.L, C.I, other documents (if any) to agent follow deadline and Agent’s SOP.
- Solve trouble if it's occurred or anything which customer need our support.
- Keep and buid relationship carrier/customer/supplier, and co-ordinate with other departments that help to run our business successfully.
- Report to manager directly ( Daily/weekly/ monthly) and do task which're consigned by manager.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor degree in Business Administration; Foreign Trade; Transportation.
- At least 2 year experienced working for/with logistics forwarder.
- Being careful, responsible, dynamic, enthusiasm & hard working.
- Good at communication Skills (Negotiation & Convincible Skills)
- Good command of English (both verbal & written)
- Probation: 2 month
- Working time ( 5 days/week): Monday to Friday: From 08h00 to 17h30
- Benefits: 13th month salary, discretionary bonus; Annual travelling; Annual intensive health check; Attendance allowance; Phone card allowance.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Phụ cấp khác: Phone card allowance, Attendance allowance
- Thời gian thử việc: 2 tháng
- Cơ hội huấn luyện: Internal training & External training
- Độ tuổi: 23 - 40
- Thời gian làm việc: Từ 8h00 đến 17h30 từ thứ Hai đến thứ Sáu
- Đồng nghiệp: Vui vẻ, hòa đồng, năng động
- Phúc lợi: 13th month salary, discretionary bonus
- Ngày nghỉ: Saturday & Sunday
- Lương: Cạnh tranh
Kamereo là nhà phân phối B2B ứng dụng công nghệ đầu tiên tại Việt Nam.
Chúng tôi cung cấp giải giáp cung ứng nguồn hàng đơn giản và kinh tế nhất dành cho nhà hàng. Kể từ khi ra mắt vào năm 2019, chúng tôi đã phục vụ hàng trăm nhà hàng tại thành phố Hồ Chí Minh. Kamereo là giải pháp tối ưu nhất dành cho các doanh nghiệp F&B, nhằm đơn giản hoá quá trình cung ứng và tối ưu hoá chi phí vận hành.
Vào đầu năm 2020, chúng tôi cho ra mắt siêu thị online KameMart. KameMart cung cấp thực phẩm tươi chất lượng cao và các nhu yếu phẩm gia đình đến với người tiêu dùng. Công ty cam đoan nguồn gốc và chất lượng sản phẩm, đúng với quy chuẩn hàng hoá dành cho các nhà hàng có tiếng tại Sài Gòn. KameMart là giải pháp tối ưu dành cho những ai yêu nấu nướng và thưởng thức bữa ăn gia đình.